Als we alles hebben opgegeten en voldoende aangeschoten zijn, maken we ons klaar om naar de club te gaan. We hebben niet echt een vaste plek waar we naartoe gaan, soms ziet de een er op een avond leuker uit dan de ander of andersom. Uiteindelijk hebben we besloten dat we naar Bradney's favoriete club gaan, een echte topper zoals hij dat zegt. Het zal mij benieuwen, denk ik bij mezelf. Voordat ik het huis afsluit leg ik mijn mobiel nog op tafel. Die hoor ik toch niet en voor de tijd kijk ik wel op mijn horloge. Relaxed lopen we naar de club, wat mij alle tijd geeft om mijn gedachten opzij te zetten. Ik ga gewoon lol hebben vanavond, besluit ik. Niet aan Harry denken, een leuk meisje fixen en dan komt alles goed. De zweet- en bierlucht ontgaat me helaas niet als ik de club binnenstap. De muziek dreunt door mijn oren wanneer ik mijn jas ophang aan de kapstok. Ik bekijk mezelf nog een keer en complimenteer mezelf dat ik er goed uitzie. Een wit shirt met opgerolde mouwtjes en een rood streepje op het borstzakje met zwarte skinny jeans. Heel simpel maar niet slecht, al zeg ik het zelf.
'Wat sta je nou te dralen, Louis. Schiet 'es op!' roept Liam grijnzend naar me. Ik glimlach terug en loop achter hen aan. Bradney vertelt een, blijkbaar, goed verhaal aan Zayn en Liam terwijl ik achter hen aanloop. Liam bestelt voor ons vieren drank en Zayn en Bradney lopen de menigte in. Ik loop richting Liam en neem mijn drankje van hem aan.
'Kom je niet?' Hij gebaart met zijn hoofd en handen naar de dansvloer. Ik knik en gebaar met mijn mond 'zo' omdat ik toch niet over de muziek uit zal komen. Als Liam van me wegloopt, loop ik richting de bar. Ik hang wat en kijk naar alle mensen om te kijken of ik misschien wat mensen herken. Gelijk zie ik wat bekenden van me, maar ik loop niet naar ze toe. Eigenlijk zijn het allemaal mensen die ik het liefst zou willen vermijden, maar dat terzijde.
Verveeld kijk ik naast me. Een wat volwassenere man links van me, dan een jongen met een verschrikkelijk onverzorgd uiterlijk en daarna een groep jongens en meiden die nogal dronken zijn. Als ik rechts van me kijk staat er eigenlijk alleen een meisje, bruin haar, blauwe ogen en een lieve uitstraling. Ze kijkt naar haar glas alsof er een wonder in gebeurt en kijkt dan met een lieve glimlach naar de menigte. Een ander meisje wenkt haar naar zich toe, maar het meisje komt niet van haar plek. Ze lijkt me niet heel verlegen, maar toch zet ze geen stap in de richting van waarschijnlijk haar vriendin. Haar vriendin komt halfdronken naar haar toegelopen en ik wend mijn blik af en staar naar de lange rij flessen achter de bar. Ik hoor boven de muziek uit wat gegiechel en ik voel me bekeken en gelijk draai ik me naar rechts. De vriendin van het meisje lacht stiekem en ik doe net alsof ik niet heb gezien dat ze naar me keken. Als ze maar niet iets van me moeten, denk ik bij mezelf. Ze ziet er wel lief uit, maar ze geeft me geen vlinders zoals Harry. Ik schud de gedachte van me af, drink mijn glas leeg en loop naar de menigte. Als ik bij de jongens wat ga meespringen op de muziek gaat het misschien wat beter. De club is kleinschalig, wat het ook makkelijk maakt om de jongens weer terug te vinden. En wat het ook makkelijk maakt voor die meiden om mij weer te vinden. Ik probeer met mijn rug naar hen toe te staan maar de vriendin van het meisje pusht het meisje steeds meer om mijn aandacht te trekken. Ze kan er om lachen en haar lach zorgt voor een grijns op mijn gezicht.
'Louis!' roept Liam.
'Wat?!' roep ik terug. Liam maakt een gebaar dat ik naar hem toe moet komen en hij pakt mijn schouder.
'Volgens m-..' roept hij in mijn oor maar ik versta er niks van. Lachend roep ik nog een keer "wat" en roept het nog een keer.
'Dat je fix hebt!'
Loveyou,
xIworkinabakery
JE LEEST
Issues // Larry Stylinson DUTCH
FanfictionLouis Tomlinson heeft niet bepaald de problemen die iedere tiener heeft. Na het verliezen van zijn moeder verloor hij ook zijn zusjes. Voordat zijn moeder stierf vertelde hij aan zijn familie dat hij gay is, iets wat zijn vader niet accepteerde. En...