Vandaag is mijn verjaardag! Ik wordt achttien! Eindelijk ben ik volwassen. En eindelijk weet ik wat Wolff van me wil!
Wolff heeft me goed behandeld. Ik mocht dan wel niet naar buiten maar hij was wel aardig tegen me en heeft niet meer gegromd naar me. Af en toe kwamen Feija en Meike langs om te praten met me. Feija is de vriendin van Lennert.
Meike en Feija hebben samen met mij wat geshopt. Dan had ik genoeg kleding. En het irritantste van alles vond ik dat Wolff ervoor betaalde. Ik wilde hem terug betalen maar dat liet hij niet toe.
Ik heb wel een berichtje naar mijn zus mogen sturen dat ik oké ben. En da tik weer naar huis kom zodra ik achttien ben geworden.
Ik word wakker door een wekker. Als ik om me heen kijk zie ik nergens een wekker. Hoe kan ik dan een wekker horen?
Ik ga rechtop zitten en loop naar beneden. Als ik beneden ben is Wolff er nog niet. Waar is hij nou weer?
Opeens voel ik een warme adem in mijn nek. Wolff begint zachtjes te grommen. 'Mine' gromt hij.
Ik draai me om en kijk in zijn donkere ogen. Ik deins achteruit terwijl hij naar me toe begint te lopen. 'W-Wolff' vraag ik.
Hij gromt. 'Mate' gromt hij naar me.
'Wolff?'
Hij negeert me en ik sta nu tussen hem en de muur in. 'Mine' gromt hij weer.
Ik zet mijn handen op zijn borst en probeer afstand te creëren. Maar dat gaat niet zo makkelijk. Hij duwt zich tegen me aan en gromt in mijn oor. 'Mine!'
'Wat bedoel je met dat' vraag ik angstig.
Lennert, Feija en Meike staan opeens in de deuropening. Lennert pakt Wolff beet en trekt hem weg. Meike en Feija pakken mijn handen en trekken me mee naar mijn slaapkamer. 'Gaat het' vragen ze bezorgd aan me.
'Wat gebeurde er' vraagt Feija.
'Weet ik veel' zeg ik, 'hij gromde naar me. Alweer! En hij zei de hele tijd: Mine. Wat betekent dat?!'
Feija en Meike kijken elkaar even aan en zuchten dan. 'Je bent zijn mate' zeggen ze tegelijk.
'Zijn wat' vraag ik.
'Zijn soulmate' zegt Meike.
'En dat betekent?!'
'Weet je dat hij de Alpha is en wat dat inhoud?'
'Ja.'
'Oké, jij bent zijn Luna.'
'Wat?! Nee. Daar stem ik echt niet mee in!'
'Luister Caro' zegt Feija, 'het klinkt erger dan het is. Een mate houd in dat je voor elkaar gemaakt bent. De maangodin koppelt je.'
Ik hoor gegrom op de gang en er komt een grote zwarte wolf binnengerent. Die bespringt me en likt over mijn wang. Ik begin te hyperventileren en gil als een andere zwarte wolf op de wolf springt en hem begint te bevechten.
Ik kruip achteruit en Feija en Meike komen bij me zitten. 'Rustig' zegt Meike, 'er is niets aan de hand.'
'Ze doen niets' zegt Feija.
'Het zijn wolven' zeg ik.
Ze kijken elkaar even aan. 'Dit is jouw kamer toch' vraagt Meike opeens.
Ik knik. Ze pakt het kussen van het bed en gooit het naar de wolven. De grootste gaat erop liggen en speelt ermee. De andere wolf staat op en nu pas zie ik dat de tweede zwarte wolf een bruine vlek om zijn oog heeft. De wolf loopt weg en niet kort daarna komt Lennert de kamer weer inlopen. Hij draagt alleen een broek. 'Ben je oké' vraagt hij aan mij.
'Ehm... ik... wat... hoe?'
'Ik denk dat je haar wat uitleg schuldig bent' zegt Feija, 'jullie beide.'
Ze kijkt naar de wolf. Die staat op en loopt naar ons toe. Hij gaat voor me liggen en legt zijn kop op mijn benen. ik kijk Meike aan. 'Ehm... hoe gaan we je dit nu eens uitleggen?'
'Weet ik niet, maar hopelijk gebeurt het snel!'
'Goed dan, wij zijn weerwolven.'
JE LEEST
The Wolf Girl
WerewolfCarolien weet alles van wolven. Hoe ze jagen. Hoe ze communiceren. En de hoe de rangen werken in een roedel. Maar wanneer ze 's nachts in het bos naar wolven gaat zoeken komt ze een roedel tegen die zich totaal niet gedragen als wolven. Wanneer ze m...