*/* veertig */*

545 45 1
                                    

p.o.v Rodolf

Ik kijk vanuit de bosjes naar het feestje wat aan de gang is. Ik zit hier samen met de koning nu al een uur. Het hele dorp is langzaam omsingeld en overal zijn wachters en soldaten van de koning.

Gisteren hebben we een plan gemaakt voor de aanval en vanmorgen zijn we al vroeg vertrokken met vijftig man aan wachters en soldaten. Het plan was de roedel omsingelen, aanvallen wanneer ze op hun zwakst zijn en makkelijk over zijn te nemen. We proberen niemand te doden maar wel te verzwakken tot ze zich overgeven.

Mijn taak is vooral mijn Luna veilig te stellen van gevaar. Daarna probeer ik Lennert, Meike en Feija te redden, en mijn ouders ook natuurlijk.

Rutger komt mijn huis uitlopen. Hij trekt Caro achter zich aan. Ik verzet mijn poot een beetje. 'Rustig Wolff'  mindlinkt de koning me, 'geduld. We krijgen ze wel.'

Ik knik alleen maar met mijn kop en focus mijn blik op Caro. Zij is het belangrijkste nu! Ik moet haar redden van die rogue!

Rutger begint met praten. Veel van de andere rogues beginnen de drank flessen open te maken en te drinken. Een paar zijn al aardig aangeschoten dus ze verzwakken snel. Er staan wel wat mannen op wacht bij de bosjes maar veel zijn het er niet. De meeste vieren feest.

Waar dat feest precies over gaat weet ik niet. Maar dat wil ik ook niet weten. Rogues geven feesten voor de raarste redenen.

p.o.v Carolien

Een dag is verstreken sinds Rutger me aan zijn mannen uitleverde. Hij heeft me de afgelopen dag niet uit bed laten gaan. Ik mocht in bad van hem en hij verzorgde me goed daarna. Alsof ik een breekbare pop was of zo. Dat ben ik misschien ook wel. Ik ben de hele tijd moe en aardig verzwakt door de afgelopen twee weken.

Maar nu sleept hij me mee naar buiten. Er is een feestje omdat ze de roedel al twee weken in handen hebben. Rutger begint met zijn toespraak die ik moest aanhoren gisteren. Hij wilde dat ik hielp met zijn speech schrijven dus luisterde ik maar gewoon.

De jongens die ik rond zie lopen hebben volgens mij al aardig wat op. Sommige beginnen nog meer te drinken tijdens de toespraak. Na een kwartier van geschreeuw over hoe machtig de rogue roedel wel niet is gaat Rutger zitten. Hij trekt mij op zijn schoot en krijgt een biertje van iemand anders.

'Zo' zegt Rutger, 'ik denk dat ik alles wel heb op een kleine pup na. Laten we vanavond maar weer een poging doen. Denk je ook niet kitten?'

Ik knik langzaam. Hij krijgt zijn zin toch wel dus waarom zou ik protesteren.

Opeens hoor ik gegrom. Rutger springt op waardoor ik op de grond val. Er komen grote wolven uit de bosjes gerend. Er komt één grote zwarte wolf naar mij en Rutger gerend die Rutger aanvalt. 'Wolff' roep ik blij.

Wolff en Rutger zijn aan elkaar gewaagd, het duurt lang voordat Wolff Rutger eindelijk op de grond krijgt hem en een flinke klap met zijn poot verkoopt. Rutger blijft liggen en doet even niets meer. Wolff kijkt mijn kant op. Hij shift terug, trekt een broek aan en ik vlieg in zijn armen.'Ben je oké' vraagt hij.

'Nu wel' zeg ik.

Hij kijkt me glimlachend aan. Dan horen we twee schoten en voor ik het besef liggen Wolff en ik op de grond.

The Wolf GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu