*/* acht */*

1.4K 78 11
                                    

'Wat wolven?'

'Weerwolven' zegt Lennert, 'deels mens, deels wolf. We kunnen veranderen in wolven wanneer we maar willen. En die wolf op je schoot is Rudie.'

Ik kijk naar de wolf voor me. De wolf staat op en loopt de gang op. niet heel veel later komt Wolff teruglopen. Ook in alleen een broek. En hij is echt super knap en gespierd. Hoe heb ik dat in vredesnaam niet kunnen zien?!

'Wij laten jullie wel even alleen' zegt Meike terwijl ze Lennert en Feija meetrekt.

Wolff sluit de deur en gaat tegenover me op de grond zitten. Ik trek mijn knieën op en duw mijn rug tegen de muur. 'Ik ben je heel wat uitleg verschuldigd' zegt hij, 'en ik wil het zo goed mogelijk uitleggen. Dus laat me alsjeblieft eerst uitpraten voordat je vragen gaat stellen.'

Ik knik. 'Oké, ik ben een weerwolf. Iedereen hier is een weerwolf. Wij hebben een menselijke kant maar ook een wolvenkant. We kunnen in onze wolvenvorm shiften wanneer we willen. Ik ben de Alpha van deze roedel en jij bent mijn mate. Afkorting voor soulmate. De maangodin koppelt ons en jij wordt mijn Luna. Wij zorgen er samen voor dat onze roedel veilig blijft en gezond. Nu mag je vragen stellen.'

'Waarom veranderd je oogkleur?'

'Mijn wolf, die zit in me. Hij neemt het af en toe over. Zoals vanochtend toen ik Mine gromde.'

'En dat grommen is ook je wolf?'

'Ja.'

'En waarom speelde je met mijn kussen?'

'Ik wordt rustig van jouw geur.'

Ik knik langzaam. 'Ben ik ook wat jij bent?'

'Jij bent een halfwolf, dat betekent dat we het mateproces moeten voltooien voordat je in je wolf kan veranderen. Bij een mark kan je haar, als het goed is, al horen.'

'Haar? Mark? Wat bedoel je?'

'Jouw wolf is een vrouw aangezien jij ook een vrouw bent. Een mark is een deel van het mateproces. Ik bijt in je nek zodat ik kan voelen wat jij voelt. Jij bijt mij, ik bijt jou.'

'En wat is dan het andere deel van het mateproces?'

'Dat doet er nu niet toe. Eerst eten.'

Hij wil opstaan maar ik zeg: 'Eerst antwoorden.'

'Ben je nog maagd?'

'Ja, waarom?'

'Dan neem ik in dit geval je maagdelijkheid af.'

Mijn ogen worden groot. 'Wat?!'

'Ik kan niet anders kitten. Je bent mijn Luna. Ik heb jou nodig om een goede Alpha te kunnen zijn.'

'Dat geloof ik niet.'

'Dan moet je het maar aan Feija, Lennert en Meike vragen. Zij zullen hetzelfde zeggen.'

Ik sta op en loop naar beneden. Hij rent snel achter me aan. Lennert, Feija en Meike zijn in de keuken. 'Klopt het wat hij zegt' vraag ik.

'Hij zegt veel' zegt Lennert, 'wat bedoel je precies?'

'Dat hij niet zonder mij kan. Hij heeft een Luna nodig om een goede Alpha te kunnen zijn.'

'Dat klopt' zegt Meike, 'hij liegt niet daarover.'

'En dat mateproces?'

'Dat moet uit worden gevoerd voordat jij in je wolf kan veranderen' zegt Lennert, 'dat klopt ook.'

Ik kijk Wolff aan. 'Ik wil mijn grootouders spreken.'

'Na het ontbijt' zegt hij, 'deal?'

'Deal.'

We gaan aan tafel zitten en ontbijten. Daarna neemt hij me mee naar boven en laat me omkleden. Daarna geeft hij me mijn mobiel. 'Ik ga douchen en zie je zo weer terug' zegt hij.

Ik knik en hij loopt weg. Ik zoek mijn zus op en bel haar. 'Caro' roept ze hard, 'wanneer laat die klootzak je gaan?!'

Diep in me voel ik pijn. Waarom noemt ze hem zo? Waarom voel ik pijn? Wat is dit?

'Voorlopig niet, mag ik opa even?'

'Oké.'

Ik hoor wat gestommel tot ik mijn grootvader hoor. 'Caro' zegt hij, 'gefeliciteerd! Wanneer kan ik je weer zien!'

'Snel hoop ik. Opa, wat weet u van weerwolven?'

'Caro?'

'Ik schijn er één te zijn.'

'caro je komt nu naar huis!'

'Kan ik niet, hij wil me nog steeds hier houden.'

'Caro kom naar huis!'

'Waarom?!'

'weerwolven zijn bloeddorstig en willen niets anders dan bloed zien.'

'Wat? Dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat ze alleen maar bloed willen zien.'

'Kom naar huis. Nu!'

'Goed, goed. Ik kom eraan.'

Mijn mobiel wordt opeens uit mijn handen getrokken. 'Jij gaat nergens heen' gromt Wolff naar me.

The Wolf GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu