*/* eenendertig */*

714 54 0
                                    

Vandaag is het dorpsfeest. Het is heerlijk weer dus gaat het feest buiten worden gegeven.

Opa was niet zo blij met die mark. Maar dat had hij al laten merken. Hij is iets bijgetrokken gelukkig, want anders zou dit echt een vervelende maand zijn geworden.

Meike, Feija, Lore en ik zijn gaan shoppen voor het dorpsfeest. Eerst voor jurkjes en daarna voor mij iets voor Wolff's verjaardag. Een klein cadeautje voor in de ochtend en voor na het feest nog wat. Daar ben ik echt heel zenuwachtig voor. Wat als hij me toch niet meer wil als mate?

Tibbe en Lore hebben gepraat. Ze hebben gepraat over hun mate bond. Lore wil wel proberen, maar niet zo snel als een weerwolf. Lore wil gewoon eerst praten voordat ze ook maar iets besluit.

Ik word wakker en het is nog vroeg. Laat ik dan maar ontbijt maken voor jarige Wolff. Ik kleed me aan en loop naar beneden. daar maak ik ontbijt voor Wolff, een eitje en wat bacon met een croissantje.

Dat breng ik naar boven met wat koffie. Zoals hij het lekker vind natuurlijk, anders zou het wel heel slecht ontbijt op bed zijn. Als ik bij zijn kamer ben open ik de deur met mijn elleboog. Wolff ligt met zijn armen boven zijn hoofd te slapen. Ik grinnik, zet het dienblad neer en ga op zijn buik zitten. 'Goedemorgen Wolff' zeg ik.

Wolff opent langzaam zijn ogen en legt zijn handen op mijn bovenbenen. 'Goedemorgen kitten' zegt hij gapend, 'waarom maak je me wakker?'

'Omdat het je verjaardag is.'

Hij glimlacht naar me en ik buig me voorover zodat ik een kus kan geven aan hem. 'Gefeliciteerd' fluister ik tegen zijn lippen aan.

Hij glimlacht nog breder en zegt: 'Dank je kitten.'

Ik ga weer rechtop zitten en ga van hem af. 'Waar ga jij heen' vraagt hij.

'Je eten pakken sukkel.'

Hij gromt zacht en ik pak zijn eten. Ik zet het dienblad op het nachtkastje en hij trekt me op het bed als ik het loslaat. Hij geeft een kus op mijn hoofd. 'Kitten' zegt hij, 'dank je.'

'Graag gedaan' zeg ik blozend.

Hij geeft nog een kus op mijn hoofd en begint dan aan zijn ontbijt. Ik blijf bij hem zitten en hij geeft me één van zijn broodjes. Die wil ik eerst afslaan maar hij dwingt me om het op te eten. Nadat hij zijn ontbijt opheeft loop ik naar mijn eigen kamer en kleed me om. Ik doe zelfs alvast zijn cadeautje aan voor vanavond.

Daarna ga ik met mijn andere cadeautje naar beneden. Opa zit aan de tafel samen met oma, Lore en Wolff. Ik geef een kus op mijn grootouders wangen. Wij ontbijten terwijl Wolffs zijn krant leest. Opeens komt er een frons op zijn gezicht. 'Wat is er' vraag ik.

'Er is een rogueroedel op oorlog uit' zegt hij, 'we moeten dus voorzichtig zijn.'

Ik knik.  'Zijn rogues erg gevaarlijk?'

'Mwa, dat komt wel goed hoor. De wachters letten goed op.'

Ik knik weer. We eten ons ontbijt verder in stilte op en daarna wassen wij af. Als we klaar zijn gaan we naar de woonkamer en wachten daar op Meike, Feija, Lennert en Wolff's ouders. Na een tijdje komen ze binnen lopen. 'Ah, de grote Alpha' zegt Lennert lachend.

Wolff staat op en rolt zijn ogen. Hij krijgt een handdruk van Lennert. Meike en Feija omhelzen hem en geven drie kussen op zijn wangen. Zij komen op de banken zitten en we praten over het feest. Als zijn ouders er zijn geven we de cadeautjes. Hij krijgt bier van Lennert en Feija. Van Meike en Lore een parfum. Van mijn grootouders krijgt hij een cadeaubon. Van zijn ouders krijgt hij geld. Dan pas is mijn cadeau aan de beurt. 'Gefeliciteerd' zeg ik glimlachend.

'Dank je kitten.'

Hij opent de envelop en pakt het kaartje eruit. 'Karten met vrienden' zegt hij glimlachend.

Hij kijkt Lennert aan. 'Jij gaat eraan.'

Lennert lacht. 'Dat zullen we nog wel zien.'

'Dank je kitten' zegt Wolff glimlachend.

Ik glimlach terug. 'Zullen we dan maar naar buiten gaan' vraagt Meike, 'de rest wacht.'

Wolf knikt en staat op. We lopen naar buiten waar de rest van de roedel al is. 'Gefeliciteerd Alpha Rodolf' zeggen ze tegelijk.

'Dank jullie wel' zegt Wolff glimlachend, 'jullie hebben vast cadeau's voor mij. Maar ik heb een cadeau voor jullie. Ik wil jullie voorstellen aan mijn mate en jullie aankomende Luna, Carolien.'

Hij pakt mijn hand beet. 'Hoi' zeg ik zacht.

'Hoi' zegt de rest gniffelend.

Ik grinnik. 'Caro en haar zus, Lore en haar grootouders zullen hier een tijdje blijven. Behandel ze alsof ze hier al langer rondlopen.'

'Geen probleem Alpha' zeggen de meeste.

Wolff knikt kort, 'Dank jullie.'

'En nu feesten' zegt Lennert, 'want daar kwamen we voor.'

Wolff lacht en het feest begint.

The Wolf GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu