*/* tweeënveertig */*

537 39 6
                                    

Ik zit aan het ziekenhuisbed bij Caro en Wolff. Ze liggen naast elkaar en hun handen zijn nog steeds verbonden. Ze liggen nu al drie maanden in coma en hun situatie is nog niet verbeterd. Opa en oma praten met Lennert en Wolff's ouders over wat ze gaan doen. Want er is een minimale kans dat ze nog wakker worden.

Ze waren ernstig verzwakt waardoor de kans klein is dat ze herstellen. En als ze wakker worden kan het zijn dat ze nooit meer de oude worden!

Ik word opgeschrikt door Tibbe. 'Hey' zegt hij.

'Hey' zeg ik.

'Gaat het met je' vraagt hij, 'je ziet bleek.'

'Ik wil haar niet verliezen Tibbe' zeg ik.

Hij knikt. 'Dat begrijp ik heel erg goed.'

Tibbe heeft me veel getroost nadat hij het nieuws hoorde van Caro en Wolff. We zijn heel close geworden en hij heeft me al gemarkt.

Ik kijk naar de hart monitor waar Caro's hartslag te zien is. Die is rustig en normaal. Maar toch maak ik me zorgen om haar. Haar situatie moet echt gaan verbeteren!

Opa komt de kamer inlopen. 'En' vraag ik aan hem.

'We laten ze gewoon in coma. We hopen dat hun situatie nog gaat verbe-'

Zijn zin wordt doorbroken door een lang gepiep. We kijken geschrokken naar de monitors. Op de monitor van Wolff en Caro zien we een streep.

Er komen twee dokters binnen rennen die ons wegsturen. Ik wil niet weg maar Tibbe sleept me mee. Zelf beginnen ze te reanimeren. Na een paar seconden komen er meer wolven aanrennen. Ze gaan allemaal de kamer in maar wij mogen niet meer naar binnen.

Tibbe en ik gaan de rest halen. Na een half uur komt er een dokter aanlopen. 'Ik moet u condoleren' zegt hij met gebogen hoofd, 'de Alpha en Luna hebben het niet gered.'

Ik zak door mijn knieën op de grond. Tibbe komt naast me zitten en neemt me in zijn armen. Ergens in de verte hoor ik oma huilen en opa vloeken. Maar het lijkt alsof ik in een soort bubbel zit. Niet meer dringt tot me door.

Waarom moest mijn zusje nu van me worden afgenomen? Hier moeten die rogues echt voor boeten! Ze hebben mijn zusje verzwakt en vermoord!

Opeens word ik omhoog geholpen door Lennert. 'Lore' zegt hij, 'we moeten het nieuws aan het dorp vertellen. Ik ben nu Alpha en ik moet een nieuw Bèta koppel aan te wijzen. Ik wil dat jij en Tibbe dat worden.'

Ik kijk naar Tibbe. 'Het is jouw keuze' zegt hij, 'ik wil het op me nemen voor de roedel.'

Ik knik en kijk Lennert aan. 'We nemen het op ons.'

The Wolf GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu