*/* negentien */*

1.3K 76 0
                                    

De hele dag lang hebben Wolff en ik gepraat. Hij heeft me gevraagd over hoe opa en Lore erop reageerden. En ik vertelde alles aan hem. Hij nam me in zijn armen omdat ik begon te huilen. En ik voelde me veilig daardoor.

's Avonds gaan we naar het huis van Lennert en Feija. Wolff klopt kort aan voordat hij naar binnen loopt. 'Zit er geen slot op de deur' vraag ik.

'Nee. We vertrouwen elkaar hier.'

'Oh.'

'Lennert' roept Wolff.

'Woonkamer' roept Lennert terug.

Wolff en ik lopen naar de woonkamer. Lennert ligt op de bank met een zak chips op zijn buik. Meike komt net de keuken uitlopen. 'Wolff' zegt ze, 'wil jij alsjeblieft iets zeggen erover?'

Wolff kijkt naar Lennert en zegt: 'Geef mij ook eens wat chips.'

Meike heft haar handen en loopt de keuken weer in. Ik loop achter haar aan. 'Zijn die twee altijd zo' vraag ik.

'O ja' zeggen ze tegelijk.

'Kan ik helpen' vraag ik.

'Het is al bijna klaar' zeggen ze, 'vraag anders maar even aan die twee wat ze willen drinken.'

Ik knik en loop de kamer weer terug in. Ze liggen nu met zijn tweeën uit de zak te eten. 'Dus wat willen de heren drinken' vraag ik.

'Biertje' zeggen ze tegelijk.

'Jullie weten dat jullie je eetlust bederven zo' zeg ik.

Ze kijken me aan. 'Je klinkt net als Meike' zegt Lennert.

'Mooi' roept Meike vanachter me.

De twee lachen en ik loop terug. 'Ze willen bier' zeg ik.

'Mannen' zuchten ze.

'Laten we dat dan maar gaan pakken' zegt ze.

Ze opent de koelkast en pakt twee bier eruit. 'Wat wil jij drinken' vraagt ze aan me.

'Wat heb je?'

'Cola, water, sinas, limonade.'

'Doe maar gewoon water.'

Ze knikt en pakt water en cola. Ze vult twee glazen met water en de ander met cola. 'Heren' roept Feija, 'eten is bijna klaar. Dus laat die chips liggen of jullie krijgen niets meer.'

De twee komen de kamer inlopen. Nog kauwend op de restjes chips. Feija zucht. 'Waarom luisteren jullie nooit?'

'We moeten alleen naar onze moeder luisteren' zegt Lennert.

'Over moeders gesproken' zegt Wolff, 'ik wil Caro morgen aan mijn ouders voorstellen.'

'Haal dan maar zakdoekjes in huis' zegt Meike, 'je weet nooit hoe je moeder gaat reageren.'

Wolff knikt. 'Dat weet ik. Daarom nodig ik jullie ook uit.'

'Dat lijkt me geen goed idee Rudie' zegt Lennert.

'Waarom niet?'

'Omdat dit iets is tussen jullie twee en jouw ouders.'

'Prima' zucht Wolff, 'eten jullie dan wel mee morgen avond?'

'Lijkt ons gezellig' glimlacht Feija.

Wolff glimlacht kort terug en we gaan aan tafel zitten. We eten terwijl Wolff, Lennert en Feija praten over het feest. Na het eten gaan Wolff en ik nar huis. 'Hoe denk je dat je ouders gaan reageren' vraag ik als we binnen zijn.

'Ik weet het niet.'

'Wat gaan we nu doen?'

'Weet ik niet, wat wil je doen?'

'Tv kijken? Als er iets te zien is ten minste.'

'Oké.'

Hij ploft op de bank neer. Ik ga voorzichtig naast hem zitten en hij zet de tv aan. Hij zapt wat tot we bij een programma komen wat we beide leuk vinden. Na een tijdje begin ik te gapen. 'Wil je slapen' vraagt Wolff.

Ik kijk op de klok. 'Het is pas negen uur.'

'Hoe laat ga je normaal gesproken slapen?'

'Tien uur of zo, meestal val ik pas om elf uur in slaap. Op zijn vroegst.'

'Mmh.'

'En jij?'

'Half tien ongeveer. Het is een soort ritme wat goed voor me is.'

'Hoe lang zit je al in dat ritme?'

'Sinds mijn veertiende ongeveer. Als Alpha werd ik vanaf het moment dat het kon al getraind.'

'Heeft je vader dat ook gehad?'

'Ja, en zijn vader daarvoor. Iedere Alpha wordt streng getraind, hij moet zijn roedel kunnen beschermen. En natuurlijk zijn mate als hij die vind.'

Ik knik en gaap weer. 'Laten we maar gaan slapen' zegt hij.

Ik zucht en knik. We staan op en lopen naar boven. 'Dan zie ik je morgenochtend weer' zegt Wolff bij zijn kamer, 'welterusten.'

'Welterusten.'

We lopen ieder onze eigen kamer in en ik poets mijn tanden voordat ik me omkleed. Ik ga in het bed liggen en kijk naar de deur. Ben benieuwd hoe Wolffs moeder gaat reageren. En zijn vader. Wat als ze me niet willen zien? Of geen half wolf als schoondochter willen?

The Wolf GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu