O - 08

3.8K 495 57
                                    


"HAA APA?"

"YE BAIKLAH.."

Jungkook meletakkan panggilan. Wajah Haejung yang sedang tidur disebelahnya ditatap. Comel je dia tidur.

Bahunya digoncang perlahan.

"Haejung cepat bangun. Flight nak bertolak sejam lagi"

"Mmnn.." Haejung merengek kecil sebaliknya sambung tidur balik. Ye lah hari masih pagi.

"Woi bangun!" bahunya dipukul-pukul pakai bantal.

Tapi tetap tak bangun.

"Punya tidur mampus.. Eh Haejung kau tak nak honeymoon ke?"

Terus sahaja Haejung bingkas bangun.

"NAK NAK!"

Jungkook menggulingkan matanya. Hamboih! Dengar pasal honeymoon terus bangun.

Ke memang dia rancang plan apa pula kat sana nanti sampai ke excited sangat ni?

"Sekarang cepat kemas pakaian kau"

"Eh bukan flight kita malam ni kan?"

"Tak jadi. Manager MAS call aku cakap kapal terbang yang sesi malam ni tak cukup minyak. Jadi dia suruh penumpang yang malam ni naik yang pagi ni memandang penumpang yang malam ni tak ramai sangat" jelas Jungkook dengan agak keling.

"Eh boleh ke macam tu? Saya tak pernah dengar pun flight jadi kacau macam ni"

Haejung mengerutkan dahi.

"Kau pergi mandi dan kemas barang kau sekarang. Flight kita bertolak sejam lagi"

"Whot?? Mana sempat!"

"Tu lah aku suruh cepat!"

Dengan kecoh berserta kekalutannya, Haejung berlari menuju ke tandas dengan segera. Nasib baik tak tersadung kat mana mana almari saja.

***

"Kau tarik" Jungkook memberikan bagasinya pada Haejung.

"Eh nape saya pula kena tarik awak punya? Saya ni pun dah berat." Haejung merungut.

"Aku nak ke sana kejap nak tanya mana satu flight kita"

Kata Jungkook seraya pergi dari sini. Haejung merengus geram lalu menarik bagasi-bagasi mereka ke tempat menunggu.

"Jungkook ni tak sweet langsung!" marahnya perlahan.

Susah lah macam ni kalau nak jalankan plan seterusnya.

Sementara itu, dia membuka instagram miliknya yang dah berhabuk lama tak buka.

Beberapa keping gambar Taehyung bersama Yeonha diupload.

Nak saja dia baling phone itu sekarang. Sungguh dia masih sakit hati.

Sakit bila dipermainkan habis-habisan oleh orang yang paling dipercayainya sebelum ini. Kalau boleh bunuh, nak je dia bunuh mereka dua ekor tu.

Beberapa minit kemudian, Jungkook datang.

"Dah jom pergi"

Kali ni, bagasi milik Jungkook dia tarik sendiri.

***

"Akhirnya dah sampai pun!" Haejung bergolek-golek atas katil. Indahnya hari ini.

Jungkook hanya membuat muka menyampah. Ps4 di dalam beg dia keluarkan.

[DIBUKUKAN] Attention From Mr. Jeon JungkookWhere stories live. Discover now