48

2.9K 382 154
                                    

"Hobie.. macam mana?" soal Seokjin dengan wajah yang betul betul mendesakkan jawapan daripada Puan Im.

"Maaf Seokjin. Hobie bukan tak nak terima Seokjin tapi.. omma Seokjin tu yang tak merestui hubungan kita" jawab Puan Im dengan sedih.

Kisah yang berlaku pada bulan lepas yang membuatkan dia bertemu mata dengan Puan Kim, omma Seokjin, cukup membuatkan dirinya berasa bersalah.

Kisah itu kembali berputar di fikirannya.

***

"Omma.. ini lah Puan Im" kata Seokjin kepada Puan Kim yang baru saja keluar dari dapurnya.

"Ouh inilah Puan Im? Jemput masuk jemput masuk. Buat macam rumah sendiri" pelawa Puan Kim dengan ramah sekali.

Mana tak bahagianya dia bila disangka Puan Im secantik ini adalah bakal besannya. Padahal dia tidak tahu yang Puan Im ni adalah bakal menantunya, bukannya besan.

Mereka bertiga terus menuju ke sofa dan diduduknya.

"Seokjin pergi buat air dulu ye" Seokjin menunduk 90° sambil berjalan melintasi mereka berdua. Hamboih! Sopan sungguh!

"Inilah anak saya, Seokjin. Dia ni rajin buat kerja orangnya. Walaupun dia lelaki, dia ni suka memasak. Sebab tu lah dia dapat jadi cikgu masak masak huhu" puji Puan Kim.

Puan Im pula tergelak dengan sungguh ayu.


Puan Im pula tergelak dengan sungguh ayu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"Ha'ah. Seokjin memang baik pun" kata Puan Im.

"Haa lagi satu. Seokjin ni pun umur dah nak masuk 27 tahun tapi still tak jumpa pasangan. Tu lah saya risau. Dan tak sangka, semalam dia beritahu yang bakal isteri dia nak datang jumpa saya hari ni"

Kata Puan Kim lagi. Ramah sungguh dia ni. Sebijik macam anaknya.

"Haa saya tahu"

"Haa tu dia dah sampai. Betul kan saya kata Seokjin ni terer bab masak masak ni. Tu haa dia dah bawa apa pula tu"

Kata Puan Kim lagi apabila melihat Seokjin sudahpun datang bersama sebuah dulang yang diletaknya milo ais kepal bersama semangkuk maruku yang dibelinya dengan Pariya, bangla jiran sebelah.

Uishh sedap sungguh!

Seokjin meletakkan dulang itu di atas meja kaca blink blink milik Puan Kim.

"Jemputlah makan dulu" pelawa Puan Kim.

Berkenan sungguh dia jika Puan Im menjadi besannya. Mesti anak Puan Im yang bakal menjadi menantunya itu cantik dan sopan orangnya.

"Terima kasih ye, Puan Kim, Seokjin" Puan Im terangguk-angguk lalu mengambil milo ais kepal itu dan ditabur pula dengan maruku di atasnya.

Sedap sungguh !

[DIBUKUKAN] Attention From Mr. Jeon JungkookWhere stories live. Discover now