Wajah Haejung yang sedang lena tidur di bilik tetamu itu Jungkook pandang. Rambutnya diselak sedikit."Kenapa author jadikan kau degil haa Haejung?" katanya perlahan.
Tempat kosong di sebelah Haejung dia ambil dan terus dia baring.
Wajah Haejung yang menghadapnya dia pandang. Dia tak tahu bagaimana kalau suatu nanti dia akan kehilangan gadis ini.
Walaupun Haejung ni perangai macam syaitan nirajjim sekalipun, dia tetap sayangkannya. Tak kisah isterinya itu tak pernah ikhlas dengannya, dia tetap akan jaga Haejung selagi dia mampu.
***
•
•
•
Haejung membuka matanya perlahan-lahan. Dah pagi dah tapi masih mengantuk. Dia menggeliat kecil seketika.
Kelihatan tangan Jungkook melingkari pinggangnya. Wajah Jungkook dipandang seketika. Masih lena tidur.
Bila teringatkan perkara semalam, OH SHIT!
Takkan dia masih nak tinggal dengan orang talam dua muka ataupun pengkhianat macam Jungkook ni?
Tangan Jungkook yang melingkari pinggangnya dia tepis tetapi sayangnya tidak berjaya apabila tangan Jungkook itu semakin erat memeluk tubuhnya.
"Aishh lepaslah!" Haejung menolak dada bidang Jungkook tetapi tidak berjaya. Punya keras macam papan!
Oh lupa.. dia kan atlet dulu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
"Tak nak!" Kata Jungkook. Ouh tak tidur rupanya.
"Lepaslah!" Haejung menolaknya lagi tetapi tetap tak berjaya. Akhirnya dia mengalah,
"Okay fine! Apa awak nak sebenarnya?" dia sambil menghela nafas berat.
"Nak kau" kata Jungkook sambil tersenyum. Pelukan dia eratkan lagi. Nak kena anak Jeon ni!
Haejung menggulingkan matanya. Nak tolak si Jungkook ni pun memang takkan menanglah dia.
"Awak tipu saya lepas tu awak cakap awak nak saya. Eh awak ni gila ke apa? Ke nak suruh saya panggil doktor psiko perik–" terus bibirnya dicium Jungkook.
Hampir beberapa saat lepas tu, Jungkook meleraikannya.
"Dah habis bebel?" soal Jungkook.
"Tak! Awak ni memang sah gila abadi! Awak senarnya sama saja dengan Taehyung tu! Suka sakitkan hati sa–" bibirnya dikucup lagi. Okay lu pikir sweet ke?
"Dah?"
"Tak! Awak tu–" bibirnya sekali lagi dicium. Weyy berapa kali nak kena kiss dia haa?
"Kenapa awak ni duduk kiss saya saja? Awak nak saya taekwondo awak?" soal Haejung dengan marah.
"Sebab kau tak boleh duduk diam"
"Tapi awak tu–" belum sempat membebel lagi, Jungkook menciumnya lagi. Kali ini lebih lama daripada yang sebelum ini.
"Bebel lagi atau hari ni juga aku buat kau mengandung kembar 10?" kata Jungkook selepas ciumannya dileraikan. Akhirnya Haejung terdiam.
"Okay fine saya diam!" Haejung mencebik. Tahu pun takut!
"Dengar dulu apa aku nak cakap"
"Okay apa?"
"Pasal chat semalam aku bukan hantar dekat Taehyung tapi aku hantar dekat Jin hyung, cikgu masak masak omma dan dia juga kawan baik aku" jelas Jungkook.
"Kenapa awak hantar SMS tu dekat dia?"
"Senarnya semua hal kita berdua semuanya aku kongsi dengan dia. Aku harap kau tak marah. Dan kebetulan baru ni juga dia ada makan angin kat Sydney. Dia ternampak kita lepas tu dia tanyalah aku. Haa mesej yang kau baca tu lah aku balas pada dia" jelas Jungkook panjang lebar.
Haejung terdiam seketika sebelum bersuara,
"Awak tak tipu?"
"Buat apa aku nak tipu?" Jungkook mengeluh.
Sekali lagi dia diselubungi rasa bersalah. Rasa bersalah kerana ini bukannya kali pertama dia menuduh Jungkook bukan bukan.
Kesian Jungkook 🌚
"Awak.. saya minta maaf... Saya selalu berburuk sangka dengan awak. Saya janji takkan buat macam ni lagi" katanya dengan perlahan.
Jungkook menyerabutkan rambut Haejung sambil tersenyum.
"Tidur.." Tangan Jungkook melingkar pinggannya.
"Awak tak kerja ke?"
"Nantilah tengah hari nanti" jawabnya. Perangainya yang ini satu langsung tak berubah. Pemalas!
***
•
•
•
"Oppa masih sayangkan Haejung ke?" soal Yeonha apabila mendapati Taehyung sedang men-stalk intagram Haejung.
Terus laptopnya ditutup.
"Eh tak lah, Yeonha. Oppa cuma nak tengok diaorang berdua bahagia. Bolehlah juga oppa rembat tips mereka untuk bahagiakan sayang" dalih Taehyung walaupun dalam hati kata lain.
Yeonha menunduk.
"Oppa, saya nak minta tolong sangat.. oppa tunaikan janji oppa untuk bertanggungjawab pada anak kita ni ye? Lagipun Haejung dah kahwin kan. Biarlah dia hidup dengan Jungkook tu" perlahan saja kata Yeonha.
Kalau boleh dia nak menangis sekarang. Semenjak mengandung ni emo semacam saja dia.
"Kenapa cakap macam tu? Mesti oppa akan bertanggungjawab. See.. kita dah kahwin kan?" jawab Taehyung.
Yeonha tersenyum kelat sebelum Taehyung menariknya ke dalam pelukannya.
"Yeonha.. Oppa tahu ni semua hanyalah helah Haejung untuk runtuhkan rumah tangga kita"
++++
Insyaa Allah aku update lagi esok 🌚
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Attention From Mr. Jeon Jungkook
Fanfiction+ When a black-hearted girl meets a sweet guy. So there is a complicated conflict that begins ❝ Sayang.. aku rindu kau.. ❞ Dia bukanlah seorang yang pandai berkata-kata, namun fizikalnya amat melambangkan dia romantik. - FANFICTION - A jeon jungku...