J - 16

3.6K 489 66
                                    

Yeonsyaiton😈: Eh kau tak payah berharap sangatlah pada gambar dan video yang kau upload tu

Yeonsyaiton😈: Taehyung dah cintakan aku bukannya kau!

Yeonsyaiton😈: Aku tahu semua kau buat tu mesti kau dah plan kan? Kau plan nak hancurkan rumah tangga kami kan?

Yeonsyaiton😈: Kau ingat aku bodoh ke haa Haejung?

Yeonsyaiton😈: For your information, aku pregnant kan anak Taehyung 😊

Yeonsyaiton😈: So mohonlah kau angkat kaki dan berambus dari hidup Taehyung

Yeonsyaiton😈: Kau jangan ganggu kami lagi! See.. Ada ke aku kacau kau dengan suami kau sekarang?

Yeonsyaiton😈: Tak ada kan? Move on laa Haejung. Mengalah laa.. aku ni kan kawan baik kau sejak umur 6 tahun. Takkan kau tak nak berkorban untuk aku?

"AARGHHH!!!" Haejung menjerit sekuat-kuat hati. Sakit jiwa membaca mesej Yeonha dari whatsapp. Nasib baik Jungkook keluar sekarang. Kalau tak, tak ke kena lempang dia kerana menjerit mengalahkan orang gila.

"Kau ingat aku boleh mengalah semudah tu ke Yeonha? Sorrylaa.. Kalau cara ni tak berjaya, banyak lagi cara lain"

Haejung tersenyum sinis. Mengalah is pengecut. Haejung is not a pengecut! Mohon faham!

Benci tetap benci,
Dendam tetap dendam,
Sekalipun kau mati,
Akan ku pijak mayat hengko dalam dalam

***

"Yaa Jin hyung.."

"Aku dah buat cara terbaik dah tapi Haejung tu keras kepala otak"

"Dia nak juga balas dendam pada Taehyung hyung"

"Aku pun tak tahu nak buat macam mana lagi.."

"Lagipun hari ni hari last kitaorang kat sini"

"Yaa aku cuba.."

Jungkook yang berada di beranda, mematikan panggilannya bersama Jin, yang dulunya merupakan cikgu masak masak Puan Jeon tetapi kini sudahpun menjadi kawan baiknya.

Segala cara untuk memikat hati Haejung adalah tips dari Jin walaupun dia jarang jumpa lelaki itu dan hanya on-call sahaja.

"Oit! Cakap dengan siapa?" Haejung yang baru datang, menepuk bahu Jungkook.

"Ashh— tak adalah.. Ni kawan aku yang call" Haejung mengangguk faham.

Aktiviti dalam pakej honeymoon ni terlalu padat menyebabkan mereka berdua terpaksa batalkan yang sesetengah. Lagipun hari ni hari terakhir, jadi mereka memilih untuk nikmati hari ini tanpa mengikut program.

Jungkook memautkan lengannya pada leher Haejung.

"Tengok tu cantik kan?" Jungkook menunjukkan jarinya ke suatu bangunan berdekatan yang dihiasi dengan sangkar-sangkar burung.

"Mestilah cantik!"

Jungkook tersenyum.

"Nak pergi?"

"Nak! Nak!"

"Dah jom!" Tubuh Haejung diangkat secara bridal style dan keluar dari hotel ini.

"Apa awak buat ni?" Haejung menampar-nampar bahu Jungkook sambil tergelak.

"Hari ni kan hari last. Tak salahkan kalau kita kasi ending yang gempak?"

"Tak salah!! Bagus adalah!"

***

Mereka akhirnya tiba di Bird Cages. Kelihatan kedua-dua belah bangunan ini telah rapi digantung dengan banyak sangkar burung.

"Biar aku kunci hati kita berdua di dalam sangkar burung ni" kata Jungkook sambil tersenyum bangga.

Haejung hanya tersenyum kelat. Tak tahu macam mana nak tangkap hatinya untuk dikurung bersama hati Jungkook dalam sangkar tu.

Jungkook memegang bahu Haejung dan memusingkan badannya sehingga bertentangan dengan dirinya.

"Sekali lagi, hari ni hari last. Tak salahkan kalau kita nikmati hari ni sepenuh hati?" soal Jungkook.

Haejung tersenyum lagi.

"Kenapa nak salah? Kita ni hidup atas dunia ni pun cuma sementara dan kita kenalah nikmati hidup kit–" belum sempat Haejung membebel dengan lebih lagi, Jungkook terus mencium bibirnya.

Mata Haejung membulat dengan tindakan drastik Jungkook.

Ciuman didalamkan sambil tangannya melingkari pinggang Haejung. Tak kesah tentang orang ramai yang berada di sini sedang memerhati mereka.

Dia bini aku kau pehal?

Setelah itu, ciuman dileraikan. Mata mereka bertentangan buat seketika. Bersinar-sinar saja mata Jungkook memandang anak mata Haejung.

"Kenapa awak cium saya?" soal Haejung perlahan.

"Hari ni kan hari last. Tak salahkan?"

Haejung tersenyum lagi. Tak sangka Jungkook yang gamers terbaik dan tak pernah layan dirinya dulu akan berubah menjadi sesweet ini.

Untung juga ps4 dia hancur dulu. Kalau tak, ni pun pasti dia kena palau lagi.

"Jom pergi makan"

"KFC!"

"Tak! Kita pergi mcd"

Haejung mencebik.

"Tak naklah mcd! Saya dan semua keluarga saya kat rumah tu boikot!"

"Fine KFC!"

"Yeayy!" Haejung menjerit riang mengalahkan budak tadika. Jungkook hanya mengeleng melihat kebangangan Haejung.

Berapa sebenarnya umur si Haejung ni?











++++

Okay sorry kalau part ni hambar dan scene sweet tak berapa nak sweet tu tak jadi 😭

Anggaplah ni hadiah dari aii untuk
happy new year!! HAPPY NEW YEAR GAIS !! 😭😭😭 TAPI GUA RINDU 2017 😭😭😭😭


Nah u semua punya jemeng tak sempat lari sebab jeon dah berjaya menangkapnya ! 🌚

Nah u semua punya jemeng tak sempat lari sebab jeon dah berjaya menangkapnya ! 🌚

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[DIBUKUKAN] Attention From Mr. Jeon JungkookWhere stories live. Discover now