Haejung memeriksa beg plastik yang dipegangnya seusai dia keluar dari farmasi. Manalah tahu ada apa-apa benda yang tertinggal ke apa sewaktu dia di farmasi tadi.
Setelah memeriksa apa semua tu, dia mendail nombor telefon Jimin.
"Jimin.. kau kat mana?"
"Aku tengah curi buah durian pak cik Namjoon driver teksi tu haa nak buat durian crepe ni" jawab Jimin.
"Aish kau ni tak baik mencuri! Ni cepat ambil aku kat restoran Penyu Paprik Myamar. Aku tunggu!"
Belum sempat Jimin memberitahu setuju mahupun tidak, dia terus mematikan panggilan itu.
Nanti kau Haejung!
Haejung mula melangkah masuk ke dalam restoran itu. Takkan nak tunggu berdiri depan restoran ni pulak? Tak pepasal habis seluruh anggota badannya sakit nanti.
Dia duduk di meja paling hadapan. Sementara dia menunggu Jimin datang, sempat dia memesan segelas cendol.
Setelah cendol siap dihidang kepadanya, dia menghirup air cendol itu perlahan.
"Lambat Jimin ni" rungutnya. Sesekali matanya melilau memandang sekeliling sehinggalah matanya menangkap figura seseorang yang amat dikenalinya berada di meja paling hujung.
"Jungkook.."
Namun, Jungkook kini tidak berseorangan seperti yang sentiasa dia nampak. Tapi kini Jungkook bersama dengan seorang wanita yang tidak dikenali.
Kelihatan mereka berdua sungguh mesra. Ketawa bersama, berborak rancak mengalahkan pasangan suami isteri.
Matanya dicebik geram.
Jadi inilah kerja kau Jeon Jungkook? Tinggalkan bini sendiri sebab ada betina lain?
Perempuan tu layak dipanggil betina! Dasar perampas!
Dengan beraninya Haejung membuka langkah seluasnya. Nasib baik tak terberanak dekat situ saja.
Dia mendekati meja yang diduduk oleh Jungkook dan betina itu sambil mempamerkan wajah seketat-ketatnya.
"Jadi ni kerja awak ye? Tinggalkan saya macam anjing lepas tu pergi menggatal dengan betina lain! Awak ingat saya ni apa? Hantu penunggu rumah?"
Amarahnya dia hamburkan di sini, tidak kisah dengan semua mata yang memandangnya, janji semuanya dah terbongkar.
"Haejung.. calm down. Kat sini bukan tempat sesuai untuk bincang"
Jungkook cuba menenangkan dia. Bukan apa Haejung ni, kan tak pepasal terbakar restoran ni nanti.
"You! Siapa perempuan mengandung ni? Datang sini buat hal. Ke memang dia mengandung dengan jantan lain dan nak you yang bertanggungjawab?"
Betina itu mula bersuara. Jungkook pula mula gelisah bila wanita itu turut menaikkan baran Haejung.
"What? Jadi kau ingat aku ni tak ada maruah pergi mengandung dengan jantan lain dan nak Jungkook bertanggungjawab? Kau tu yang tak ada harga diri! Keluar dengan suami orang! Kau ingat kau tu cantik sangat?"
Semakin membentak kuat perasaan amarah Haejung. Terus tangannya mencapai segelas air yang berada di meja itu lalu disimbahnya ke muka betina tadi.
Haa hambek kau!
"Argh!! Basah basah!" Betina tu mengelap wajahnya serta baju yang dipakainya yang sudahpun basah kuyup akibat simbahan air dari Haejung tadi.
"Haejung! Apa kau buat ni?" kini Jungkook pula yang bersuara.
YOU ARE READING
[DIBUKUKAN] Attention From Mr. Jeon Jungkook
Fanfiction+ When a black-hearted girl meets a sweet guy. So there is a complicated conflict that begins ❝ Sayang.. aku rindu kau.. ❞ Dia bukanlah seorang yang pandai berkata-kata, namun fizikalnya amat melambangkan dia romantik. - FANFICTION - A jeon jungku...