42

2.8K 392 177
                                    

"Tak apa Puan Im. Puan Im cakap saja nak makan apa. Seokjin belanja" kata Seokjin dengan bangga.

Maklumlah hari ini dia berjaya mengajak Puan Im ke restoran yang bertaraf lima bintang yang baru di dibuka tepi sungai Jeju itu.

"Menyusahkan kamu saja.. huhuhu" Puan Im tergelak kecil sambil menutup mulutnya dengan jari jemari kecilnya.

"Mana ada menyusahkan Puan Im. Saya ikhlas ni"

Malu pula Puan Im dibuatnya. Sudahlah hatinya dah berbunga setaman ni bila diajak dating dengan lelaki idamannya tengah tengah malam. Ditambah pula dengan bunga bunga api yang tak henti henti menghiasi langit.

Indah sungguh.

"Saya orderkan ni ye untuk Puan Im?" Seokjin menunjukkan jarinya di kad menu.

"Hobie okay saja, Seokjin"

"Waiter!" Seokjin mengangkat sebelah tangannya memanggil pelayan.

Setelah makanan dan minuman siap dia order, Seokjin kembali memandang Puan Im.

"Puan Im.. Kalau saya tanya ni jangan marah ye?" soal Seokjin dengan agak berdebar.

"Ermm apa? Tanyalah"

"Puan Im ni senarnya dah umur berapa?"

"Hohoho! Kamu ni Seokjin. Hobie dah berumur nak. Dah 48 tahun dah. Dua tahun lagi dah 50 tahun.. hohoho!"

Puan Im tergelak kecil lagi. Seokjin pula hanya tersenyum.

"Kalau Seokjin melamar Puan Im sekarang macam mana?"

Mahu tak terbuntang mata Puan Im mendengar kata-kata Seokjin.

Adakah ini semua mimpi?

Puan Im terkaku tak berkutik. Jantungnya bagaikan terhenti. Terhenti buat beberapa jam.

Sesekali dia menepuk-nepuk pipinya mahu menyedarkan dirinya sendiri dari tidur.

Tapi gagal kerana ini bukannya mimpi. Ini realiti!

Seokjin pula mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya. Ianya adalah sebuah kotak kecil berwarna merah dan berbentuk hati.

"Puan Im?" Seokjin melambai-lambai tangannya di hadapan wajah Puan Im tatkala melihat wanita tua itu sudahpun gaya seperti patung cendana.

Puan Im yang baru tersedar dari kejut itu kembali tersenyum.

"Hobie.. ermm Hobie.. Eermm Hobie.. ermm..."

GEDEBUK!

Tiba-tiba tubuh Puan Im terjatuh dari kerusi yang diduduknya lalu mencium lantai.

"HOBIE KU SAYANG!!"

Jerit Seokjin cuba mendapatkan Puan Im yang sudahpun selamat mendarat di lantai itu dengan keadaan matanya yang tertutup.

"Hobie jangan tinggalkan Seokjin! Seokjin cintakan Hobie!"

Jerit Seokjin sambil wajahnya memandang ke langit dan tangannya menggoncang-goncangkah tubuh Puan Im.

***

Haejung berjalan perlahan-lahan menuruni anak tangga rumahnya. Entah kenapa dari pagi tadi lagi dia rasa tak sedap badan.

Sesekali dia terasa pening membuatkan dia hampir terjatuh dari tangga.

"Argh!" jeritnya tetapi nasib baik masih menyebelahinya bila ada tangan yang berjaya menyambut tubuhnya.

Siapa lagi kalau bukan suami terchenta?

"Haejung.. kau okay tak ni?"

Soal Jungkook yang sudah kerisauan. Ditambah lagi dengan wajah pucat wanita itu.

"Ahaa.. saya tak apa-apa lah.." senyuman kelat dihadiahkan.

"Kau sihat tak?" Dahinya disentuh Jungkook.

"Nak pergi klinik?"

Tangan Jungkook yang menyentuh dahinya dialihnya perlahan.

"Tak ada apalah.. Saya sihat je" jawab Haejung sambil bangun berdiri semula.

"Kalau kau tak sihat ke apa bagitahu aku cepat. Jangan sampai sakit teruk dulu baru nak mengadu"

Risau pula Jungkook dibuatnya. Nak bawa pergi klinik pun dia pula yang tak nak.

Haejung ketawa kecil.

"Jangan risaulah.. saya okay saya dah besar"

"Haa gunalah pepatah tu. Nanti pandai-pandailah kau gali kubur sendiri tanam mayat kau nanti"

Entah kenapa pedas dan menyengat sangat kata-kata Jungkook itu membuatkan dia rasa mahu menangis.

"Hikss.." Haejung mengesat air matanya yang sudahpun mengalir. Bengang sekejap Jungkook dibuatnya.

Apa kes tetiba dia jadi sensitif sangat hari ni?

"Oppa gurau je sayang.. Alololo janganlah nanges nanges"

Dia menarik Haejung ke dalam pelukannya sambil mengusap rambutnya perlahan-lahan.

"Awak cakap macam mintak saya mati pula"

"Eh taklah.. Aku gurau je. Yang kau sensitif sangat ni kenapa?" semakin pelik Haejung ni.

DING DONG!

Loceng rumahnya tiba-tiba berbunyi.

"Siapa pulak yang datang? Haih!" keluh Jungkook.

Haejung mengesat air matanya cepat cepat sehingga kering.

"Jimin kot. Biar saya yang buka pintu" katanya.

"Tak apa biar oppa ye sayang?" Jungkook terus mencium dahinya.

"Tak apa biar saya! Jimin kan cousin saya"

"Tak boleh.. Nanti kau curang dengan Jimin belakang aku pula" Jungkook terus melepaskan tubuhnya lalu menuju ke arah pintu.

"Hamboih! Kau cemburu aku dengan Jimin pula ke?" desis Haejung perlahan sambil berlari mengejar Jungkook yang sudah tiba di pintu.

Alangkah terkejutnya mereka berdua setibanya mereka di muka pintu rumahnya.

Disangka Jimin tetapi lain.

"Annyeong Jungkook, Haejung. Long time no see." Taehyung tersenyum manis dihadapan mereka sambil membawa bagasi yang diletakkan di sebelahnya.

Jungkook dan Haejung memandang antara satu sama lain..










++++

Adakah readers sekalian setuju dengan hubungan Puan Im dan Seokjin? manalah tahu takut ada yang geli ke 🙄

Btw, Taehyung is back ! senarnya aku bukannya nak buat tae jadi jahat tapi..

Aku terpaksa. Maafkan beta 😭






 Maafkan beta 😭

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[DIBUKUKAN] Attention From Mr. Jeon JungkookWhere stories live. Discover now