Del 1.

7.3K 71 11
                                    

"Hallå, Madison?? Madison VAKNA!!" Hörde jag en röst säga, jag vaknade upp helt förvirrad och började kolla runt med trötta ögon.
Där var Mr. McClein.
"Jag betalar dig inte för att du ska ligga och sova under jobbet, upp med dig och fortsätt. Du har 2 timmar kvar innan vi stänger."

Aa hej, jag heter Madison Jinx och bor i New Yorks fattigare områden, Queens. Med min lilla syster June som snart fyller 17.
Vi är ingen vanlig familj, för ett år sedan dog våra föräldrar i en bilolycka och jag och June fick klara oss själva. Nu undrar ni säkert vem den otrevliga mannen var, jo det är min chef Mr. McClein.
Jag jobbar på en slaskig snabbmats resturang som ligger runt Jackson Heights.

"Förlåt chefen, det ska inte hända igen."
Jag har inte sovit på jätte länge och om jag kunde skulle jag slå skiten ur den där mannen.

"Hey Madison, sov du nu igen? Hahaha"
Och det där är min bästa vän, eller också min andra halva, Angelina. Fast jag kallar henne för Angel. Hon jobbar också här på denna skit resturang eller vad fan man nu vill kalla det för.
"Mmm...mumlade jag tyst"
"Men baby...vill du att jag ska ta hand om dina sista uppgifter så kan du smyga in på personal toaletten och sova lite? :)"
"Aa gärna" sa jag och gick fram till henne och gav henne en slö kram.

2 timmar senare
Äntligen slutar jag, ända problemet är att klockan är 1 på natten och inte många nattbussar åker vid denna tid.
"Angel, skulle jag kunna få skjuts hem?"
Frågade jag henne i omklädningsrummet
"Ledsen honey, pappa ska hämta mig och vi åker direkt till mina kusiner för vi ska åka till Seattle och hälsa på släkten, nu när det snart är jul."
"Okej, men ha de så kul i Seattle boo"

Vi båda gick ut från restaurangen och bemöttes av en stark kall vind.
*beeb beeb*
"Aa där är min pappa. Men va skit försiktig påväg hem okej??" Sa Angel
"Jadå, men får man en kram innan du lämnar mig?"
"Såklart"
*kram*

Sen sprang hon över vägen och in i bilen.

Aja, nu är man själv.
Jag gick bort mot busshållplatsen och kollade på tidtabellen, fan bussen kommer inte förens om 20 minuter. Det är ju svin kallt.

Jag satte mig ner på bänken och tog upp min mobil.

"Hej June, jag kommer nog hem lite sent ikväll. Bussen är sen som vanligt men det finns mat i kylskåpet."

Fan. Mobilen dog av kylan nu också.

En bra 30 minuter hade gått men fortfarande inga tecken på någon buss eller människor.
Efter ett tags tänkande bestämde jag mig för att se om jag skulle kunna lifta med någon.
Jag gick längre fram på gatan och var nära på att snubbla för det var så halt beroende på snön. Men jag lyckades hålla mig kvar.
Jag tog långsamt upp min tumme men tvekade några gånger.
Men bestämde mig för att jag var tvungen.

Efter kanske 5 minuter såg jag en bil längre fram på vägen, det var ganska mörkt så man såg inte så mycket men nog var det en bil.
Bilen närmade sig och saktade ner när den kom närmare.
Tillslut såg man att det var en vit Mercedes.
Fönstren var svarta så man såg inte in.
Bildörren öppnades och jag gissar att det var en hint att jag skulle hoppa in.
Jag öppnade långsamt bildörren och i förar säter satt en ung man, han var ganska snygg faktiskt.
Han hade choklad brunt hår, hassel färgade ögon och en perfekt Jawline.
"Ska du in eller inte" sa han med en mörk röst.
"Um..jaa.." sa jag och satte mig snabbt i bilen.
Det luktade gott där, det luktade bränd ved. Ett minne kom i tanke.
Flashback
"Madison, June kom hit fort!"
Hörde jag pappa skrika.
Det var nyårsafton och vi skulle precis smälla raketerna.
"June, välj en raket så hjälper jag dig avfyra den."  Sa pappa.
Mamma kom sedan med snacks till oss.
Jag och June var så små då.

Tillbaka
Åh vad jag saknar dom....
*klick*
Jag reagerade snabbt och kollade på mannen.
Han hade låst dörrarna till bilen.
"Hahaha, Har dina föräldrar inte berättat för dig att inte åka med främlingar?" Och med det tog han upp en tygbit och tryckte den mot min mun.
Sen blev allt svart.

Hejsan allihopa, så vad tycker ni om boken hittills? Vem var den där mannen och vad händer med Madison? Well vi får vänta tills nästa kapitel som jag tror kommer upp någon gång denna vecka.
Aja, älskar er alla ❤️❤️

/xXSniperbabyXx

KidnappedWhere stories live. Discover now