Nucah holdt blikket til General Ryser. Han nektet å gi seg. Han måtte få Generalen til å forstå hva Ayala kunne gjøre. Hun var ikke en å undervurdere. Selv ikke Nucah visste utstrekningen av evnene hennes, og det faktum at hun sannsynligvis ikke visste det selv heller, gjorde henne desto farligere. Nucah var ikke det minste overasket over at Den Tredje gruppen ikke hadde funnet Ayala ennå. Hun klarte å ta vare på seg selv. Problemet var at hun sjeldent tok hensyn til prisen som måtte betales for å redde seg selv.
«General, hør på meg. Vær så snill. Hvis De en gang i livet ditt skal tro på noe utrolig, la dette bli den ene gangen. For jeg forteller sannheten.»
General Ryser la armene i kors og stirret tvilende på Nucah.
«De kommer ikke til å klare å fange Ayala ved å bruke makt», konkluderte Nucah og ristet på hodet.
«Hva er så ditt forslag?» spurte Generalen, men stemmen hans var ikke like hard som før.
«Ta Nero'zii og meg med Dem opp til Torash. La oss være med å lete etter henne, slik at når De finner henne er vi der så vi kan overtale henne til å overgi seg. Vi kjenner henne og hun stoler på oss, i det minste mer enn andre. Hun er ikke ondsinnet, bare forvirret og redd. Hun er som et dyr. Når hun føler seg truet, biter hun og flykter. La oss komme med Dem så vi kan stryke henne med hårene, for vi vet hvilken retning de ligger. Det er Deres eneste sjanse, General.»
Generalen Ryser stirret ufravendt på Nucah.
Det siste Nucah ville var å hjelpe Den Tredje gruppen med å fange Ayala, noe som mest sannsynlig ville lede til hennes henrettelse, men hvis Generalen gikk med på Nucah sine krav hadde Ayala i det minste en sjanse. Da hadde også Leelah en sjanse.
Plutselig reiste Nero'zii seg opp. Han hadde tydeligvis også forstått dette. Han så fra Nucah til Generalen og trakk pusten. Stemmen hans skalv litt i begynnelsen, men han fikk snart kontroll over den.
«Det er sant som Nucah sier, General. Jeg kan ikke bekrefte at Ayala kan kontrollere vann, men jeg kjenner naturen hennes og jeg vet at så lenge De jager henne kommer hun til å løpe og om nødvendig kjempe imot med livet som innsats. Den beste måten å finne henne på er ved å lokke henne. Hun må komme til Dem frivillig, og det tror jeg vi begge vet aldri kommer til å skje, men til oss derimot ...»
General Ryser hevet forventende øyebrynene.
«Jeg tror hun prøver å komme seg hjem i dette øyeblikk, så hvorfor ikke gi henne muligheten? Hun vil definitivt komme», stadfestet Nucah.
Generalen holdt blikket til Nucah og Nero'zii noen sekunder til før han hevet stemmen så både Nucah og Nero'zii skvatt.
«Kaptein!»
Generalen ventet på svar, men da han ikke hørte noe sukket han.
«Kaptein!» gjentok han, denne gangen så høyt at det nesten hørtes ut som et brøl med kraft fra magen. Noen fugler lettet fra trærne i utkanten av landsbyen.
Nucah så forbi Generalen og så Kapteinen komme løpende mot dem. Da han var fremme stilte han seg i giv akt.
«Ja, General?»
Han var knapt andpusten.
«Gjør klar skipet mitt for avgang. Jeg har saker av høyere prioritet å se til.»
«Men General, vi har fått ordre om at det hemmelige dokumentet skal få mest oppmerksomhet.»
General Ryser snudde seg rundt og gikk mot skipet. Han gestet til at Nucah og Nero'zii skulle følge etter. Kapteinen stirret fortumlet etter dem da de gikk forbi han. Han gikk med raske skritt etter General Ryser.
YOU ARE READING
Den Åttende (Completed)
FantasyJeg er utstøtt, så ubetydelig at jeg ikke engang regnes som en del av systemet på planeten Se'irsis. For de syv andre gruppene er vi ikke mer verdt enn jorden vi strever med å dyrke hver dag. Hadde jeg visst at dette kom til å skje ville jeg aldri g...