Malam itu,dirumah Problem Girls.
Problem Girls sedang berkumpul di dalam bilik Zila.Mereka sedang menyiapkan kerja sekolah yang diberikan oleh Cikgu Fulqan,cikgu AddMath diorang.
"Susahlah ni!"bentak Eza."Tulah.Stres aku dibuatnya."kata Zila."Botak rambut aku pikir jawapan untuk ni."ujar Inas pula.
"Esok ada AddMath ke?"tanya Zila.Eza melihat jadual sekolah mereka.Dia mengeluh."Ada"jawab Eza sepatah."Malaslah nak buat"kata Inas.
"Aku pun malas,nanti cikgu tanya nape tak buat aku cakap jelah macam ni.Cikgu semalam saya dah siap dah,pastu saya tertidur atas buku ni.Sedar2 je,jawapan semua dah hilang yang tinggal adalah peta dunia yang dibuat oleh saya."kata Zila.Tergelak Problem Girls.
"Pastu kau kata macam ni.Saya pun basuhlah buku
tu,tapi buku tu dah basah.Jadi saya keringkan.Agak2 apa kata cikgu?"kata Inas pula.Zila mengangkat bahu.Eza berkata"Cikgu akan kata macam ni.Kamu nak tipu saya ya.Berdiri kat luar sekarang!"kata Eza dengan gaya marah Cikgu Fulqan.
Hahaha!
"Sebijik siak!"kata Zila dengan tawa yang masih tersisa.
"Kau tak bengang ke?"tanya Inas setelah memastikan tawa sepupunya reda.
"Bengang sebab?"tanya Zila dan Eza serentak."Pasal Smart Guys.Ada ke patut diorang blah macam tu je."kata Inas.
"Of course bengang."kata Eza."Polak aku dibuatnya."kata Zila."So?Kau tak nak pay back ke?"tanya Inas sambil tersenyum sinis.Zila dan Eza saling berpandangan.Kemudian mereka smirk.
"Kau ada idea tak?"tanya Eza penuh keterujaan.Inas dan Zila berfikir sebentar."Aku rasa aku ada idea."ujar Zila sambil tersenyum sinis.Terangkat kedua belah kening Eza dan Inas.
Zila terus menutup buku latihan AddMathnya.Eza dan Inas juga melakukan perkara yang sama.Sekarang ni,tumpuan 100 peratus dekat Zila.
"Tapi kita just guna low class je,okey?"ujar Zila lagi"Kenapa pulak"tanya Eza dan Inas serentak.Zila mengeluh perlahan."Kita mula dari bawah dulu kalau kita dah tak tahan sangat,baru kita buat yang high class pulak.Okey?"Zila berkata panjang lebar.
Eza dan Inas berpandangan.Mereka berdua mengangguk perlahan.Ada betul jugak kata2 Zila tu,kita start dari bawah,lepastu baru kita tunjukkan perangai yang sebenar.
"So,apa idea kau?"tanya Inas setelah lama mendiamkan diri."Aku cadang kita pancitkan tayar motor diorang."jawab Zila.Eza dan Inas berfikir sebentar.Selepas beberapa saat,mereka mengangguk setuju.Zila tersenyum nipis.
"Jom lah tidur"ajak Eza."Tapi kita tak siapkan lagi kerja AddMath ni"ujar Inas."Yelah.Dah lah Cikgu Fulqan tu tegas.Maunya dia denda kita berdiri kat luar kelas 2 jam."kata Zila pula."Yang tu okey lagi.Buatnya dia serahkan denda tu kat Smart Guys.Tak ke naya."tambah Inas lagi.
Eza mencebik."Terpaksalah berjaga malam ni."keluh Eza.Zila dan Inas tergelak kecil mendengar keluhan Eza.Mereka segera membuka semula buku latihan AddMath.Mereka berbincang sambil berbual tentang Smart Guys yang sombong tahap abadi tu.
~~~~
Di rumah Smart Guys.Smart Guys sedang berkumpul di dalam bilik Amir.Mereka sedang berbual tentang kejadian petang tadi.
"Bengang aku dekat mamat tu"kata Nab.Diorang ni dah siap kerja sekolah,tu yang boleh melepak.Almaklumlah,orang yang berjawatan kenalah pandai menguruskan masa.
Amir memandang Nab sambil tersenyum sinis.Jimi juga memandang Nab dengan smirk.
"Kau sibuk bengang kat mamat tu apahal ni?"tanya Amir.Kedengaran nada nakal di situ."Ada apa2 ke ni?"tanya Jimi dengan muka nakal dia tu.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...