Inas P.O.V
Kami parking kereta dekat tempat kereta yang sememangnya khas untuk kami.Bukan nak riak.Wan kami merupakan pengetua sekolah ni.So,suka hatilah.Kami jugak ada tempat lepak sendiri.Tempat Lepak Problem Girls(TLPG),wan sediakan khas untuk kami.Tiada sape yang dibenarkan masuk.Kecuali Farah dan Ayu.
Aku dan kawan baik aku a.k.a cousins tersayang bergerak ke arah kelas.Kami berjalan dengan sangat perlahan.Walaupun dah lambat gila,tapi kami buat tak tahu je.Mana taknya,sekarang dah pukul 7:43 pagi.
Kelas yang mulanya bising mengalahkan kat circus terus senyap apabila kami melangkah masuk.Dah macam tanah perkuburan pulak sunyinya.Kami mengambil tempat masing2.Nasib baik cikgu tak sampai lagi.Sesampainya kami di meja,kami terus meletakkan kepala atas meja.Ngantuknyaaa...
"Woi!Asal lambat?"tanya Ayu.Ayu ni kawan baik Farah.Dan secara semula jadinya bestfriend kami.Farah dengan Ayulah yang banyak tolong kitorang."Bangun lambat"balas Zila dalam keadaan mamai.Aku pandang Eza disebelah.Dah tidur rupanya Mak Temah ni.Aku hanya menggelengkan kepala.
"Kau ni apahal?Tergeleng-geleng kepala tu?"tanya Farah pulak.Aku pandang ke arah diorang berdua."Tu hah!Eza dah selamat tidur."Farah dan Ayu memandang ke arah Eza."Korang tidur pukul berapa semalam.Bukan main lambat lagi korang datang.Kalau kena marah dengan Smart Guys macam mana?"tanya Ayu.
"Kitorang tidur kul 3 pagi.Nak siapkan AddMath punya pasal.Kitorang tak kesah kalau Smart Guys nak marah."terangku."Cakap pasal Smart Guys,mana diorang?"tanyaku lagi."Eh,eh.Rindu ke?"usik Farah.
"Kau,kalau aku selam kepala kau dalam jamban jangan tanya kenapa okey!"marahku."Gurau2"Farah tersengih seperti minta kaki aku melekat kat muka dia."Smart Guys diorang jumpa pengetua"jawab Ayu lembut.Lembut lah sangat.Dalam lembut,ada ganasnya.Sekali dia marah memang diam terus.
Aku membuat pandangan'kenapa?'dan Ayu membalas dengan muka 'manalah aku tahu'.Aku mengeluh.Aku pandang ke arah dua sepupu aku yang sedang nyenyak diulit mimpi.Tiba2 aku teringatkan plan kami semalam.Baru saja aku nak kejutkan Eza dan Zila sebab nak tanya pasal plan kami,Pak!
Seseorang mengetuk meja kami bertiga kuat.'Eh!Tak reti nak bagi salam ke?Main ketuk je meja orang,pikir meja ni bapak kau punya?'bisik hatiku.Zila dan Eza dah terjaga.Kami memandang ke arah orang gila yang tak ada adab tu.Ternyata ia adalah Diva Gediks.Erkk...Apa2 jelah.
"Kau apahal?!"marah Zila."Tiba2,ketuk meja aku,tak de meja ke?Datang kelas orang bukan reti nak bagi salam,Islam ke kafir?"tempikku.Muka Diva Gediks tu dah merah dah.Malu lah tu."Aku datang sini nak bagi amaran.Jangan kau cuba dekat dengan Smart Guys.Kalau tak..."kata2 Riana tergantung di situ."Kalau tak?Kau pikir kami takut.Alah!Setakat ulat bulu macam kau ni,aku jentik jatuh tersungkur."kata Eza pulak.Satu kelas gelak.Diva Beauty ni kelas 5C.Selang 2 kelas dari kami.Tak tahulah macam mana boleh sesat kat sini.
"Kau kata aku ulat bulu.Sekurang-kurangnya aku bukan orang yang berlagak bagus.Dah lah datang sekolah lambat pastu,buat masalah sana sini nak tarik perhatian orang."kata Bella dengan kegedikkan yang tak boleh dipisah.What the frog!Semua murid terdiam.
"Well,kitorang still jaga batas.Aurat pun kitorang jaga.Lagi satu kitorang tak gedik macam korang.Rambut warna jadi merahlah,hijau lah pinklah.Dah macam Trolls tau tak?Kitorang pakai baju tak ketattttt.Sampai nampak tubuh badan.Astaghfirullah alazim...Itulah yang baru dinamakan tarik perhatian!Dengan menggedik ngan laki macam tak ada MARUAH!Pastu jalan bontot tonggek-tonggek.Kau nak tayang bontot ke?Kau pikir bontot kau lawa?Lawa lagi bontot orang utan aku rasa."hambek kau.Sekali Zila balas tepat mengena batang hidung.Muka Diva Beauty dah merah gila.Yang lain semua dah gelak terbahak-bahak.Aku ngan Eza pun dah ketawa tak ingat dunia.Sakit perut aku dibuatnya.
Diva Beauty terus blah dari kelas kami.Waktu Diva Gedik tu nak berambus,Smart Guys datang ke kelas.Diva Beauty apa lagi,terus datang kat Smart Guys and then dia cakap macam ni."U,tengok Problem Girls.Dia tampar muka I.Lepastu dia kata I ni tak ada maruah."adu Diva Beauty pada Smart Guys.
What the!!Apakah...Dia menfitnah.Dasar penipu!Smart Guys datang ke arah kami."Apa korang ni!Tampar anak orang.Kalau cedera,korang nak tanggung ke!!"tengking Smart Guys.Aku nampak Diva Gedik tu dah tersenyum sinis.Eeeee!!!Aku tampor betul2 karang.Nangissss!!!
"Kau sape nak marah aku!Suka hati aku lah.Kalau aku nak tampar ke?Tumbuk ke?Sepak ke?Kau sibuk apahal?!"kalini nada suara Zila meninggi.Semua diam,tak berani nak masuk campur.Karang tak pasal2 kena sembur."Ikut aku jumpa pengetua sekarang!Biar dia jumpa cucu dia yang kurang ajar tak tahu malu tampar anak orang!"tempik Nab
"Kau tak tahu apa2,diam!Tak payah sebuk nak jadi hero!kalau nak marah2 kami tanpa usul periksa,baik tak payah jadi pengawas!"Eza dah melenting."Dah lah tampar muka anak orang!Tak nak mengaku pulak tu!Pastu melawan cakap pengawas!Bagus ini lah hotstuff yang sangat2 korang sanjung!Dah lah datang lambat!Selalu buat masalah!"sindir Jimi.
What the chicken!!Kuang ajar.Mulut tak ada insurans betul."Woi!Kau pikir kau tu bagus sangat!Perfect sangat ke?!Korang ni marah2 kitorang tanpa usul periksa apahal!Dah lah nak ungkit2!Kau pikir kau dijamin masuk syurga ke hah?!"Aku pulak yang tengking diorang ni.
Terdiam terus tiga orang mamat tak guna ni.Sakit hati aku!Dia boleh percaya cakap ulat bulu tu.Tak paham aku.Aku,Eza dan Zila ambik beg masing2.Then,kitorang terus blah dari situ.Kami berlalu dengan hati yang pedih.
Jimi P.O.V
"Dah lah tampar muka anak orang!Tak nak mengaku pulak tu!Pastu melawan cakap pengawas!Bagus ini lah hotstuff yang sangat2 korang sanjung!Dah lah datang lambat!Selalu buat masalah!"balas aku.Marah weh.
Kelihatan muka Inas dah merah padam.Aku rasa aku nampak angin keluar dari telinga dia.Marah betul.Ah!Tak kesahlah.Salah,tetap salah.
"Woi!Kau pikir kau tu bagus sangat!Perfect sangat ke?!Korang ni marah2 kitorang tanpa usul periksa apahal!Dah lah nak ungkit2!Kau pikir kau dijamin masuk syurga ke hah?!"
jerit Inas.Deep gilaaa!Okey aku sentap.Terdiam kami dibuatnya.Aku nampak,Problem Girls ambik beg masing2 pastu diorang keluar dari kelas.Nak ponteng ke?Lantaklah!Dah salah tu ngaku jelah.
Aku dah tak nampak bayang Diva Beauty tu.Dah berambus kot.Baguslah,rimas aku dibuatnya."Bro,korang okey tak?"tanya Irish dan Arash.Kalau nak tahu,diorang ni kembar tak seiras.Dan diorang dua nilah yang rapat ngan kitorang.Diorang yang tolong kitorang waktu first day kitorang kat sini.Dan diorang ni dah kira rapat ngan kitorang.Dah kamcing gitu.
Kitorang diam je.Tak angguk,tak geleng."Kenapa kau marah Problem Girls tu?"tanya Irish.Eh dia ni,sebelahkan Problem Girls apahal?"Diorang tak salah tau."ujar Arash pulak."Tak salah kau kata.Dah lah tampar anak orang.Melawan cakap pengawas pulak tu."ujar Amir.
Irish dan Arash mengeluh."Kau dah salah faham ni."kata Arash dan Irish serentak."Yang hang pa pi marah depa tu awaitnya?!"jerit seseorang.Atau boleh dikatakan 2 orang gadis.Kami memandang kearah 2 gadis itu.Kening diangkat sebelah menanyakan 'kenapa?'
"Aku Farah.Yang ni Ayu.Kitorang bestie Problem Girls.Kau dah salah faham."
"Betul tu.Diorang tak salah.Korang je yang salah faham.Diva Beauty tu dah tipu korang."ujar Irish.Aku blur.Aku jamin sepupu aku pun blur jugak."Macam ni ceritanya......"
Farah,Ayu,Irish dan Arash pun ceritakan perkara sebenar.Kami tahu je perkara sebenar,kami rasa bersalah sangat.Dah lah aku marah dia.Dan aku tahu sepupu2 aku pun rasa bersalah.Mestilah diorang marah,kitorang tengking,melenting,tempik,marah semualh.Kena minta maaf lah ni.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...