Special Part III😚

8.7K 410 27
                                    

Hari yang ditunggu-tunggu oleh semua.Ececeh...

Selesai je majlis akad nikah,malam tu mereka mengadakan majlis bersanding di dewan Avenue Hotel.Ramai jugak yang diorang jemput.

Problem Girls ada kat dalam bilik solek.Mereka sedang menunggu Farah dan Ayu siap disolekkan oleh Mak Andam.

Sementara menunggu,mereka bermain dengan iPhone masing2.

"Korang,okey tak?"panggil Farah dan Ayu selepas siap disolekkan.

Problem Girls memandang Farah dan Ayu yang sudah berpakaian baju pengantin itu.

"Korang nampak cantik gila!"kata Inas terlebih teruja.

"Jap2.Farah,cuba kau gayakan kau punya baju tu.Aku nak ambil gambar."kata Eza.Farah hanya akur.Dan..

Klik!

Farah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Farah.Abaikan muka☝.

"Cantiklah!Okey.Ayu,cuba kau duduk atas kerusi ni sambil pegang bunga ni.Gaya sikit."kata Eza lagi.

Ayu duduk di atas kerusi dan mengambil bunga mawar dari tangan Eza.Entah mana dapat pun tak tahulah.

"Okey,1,2,3..."

Klik!

Klik!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ayu.Abaikan muka☝.

"Perfect!"Eza menunjukkan gambar2 tersebut pada yang lain.

Mereka tersenyum puas.

Tok,tok,tok.

"Ye?!"sahut Zila.

"Dah siap ke?Pengantin lelaki dah sampai."kata seseorang.

"Jap2."

Problem Girls memeluk Farah dan Ayu.Mereka berpelukan agak lama.Lepas rindu kot.Ceh!

"Dah jom"Zila dan Inas menarik tangan Farah dan Ayu.Tangan mereka agak sejuk.Gementar kot.

Eza mengikut dari belakang sambil mengambil beberapa gambar pengantin.Tak tahulah bila Eza berminat jadi photographer ni.

Sampai di pintu dewan,kelihatan Smart Guys,Irish dan Arash yang segak bertuxedo.

Eza mengambil gambar Irish.

Klik!

Irish

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Irish.Abaikan muka☝.

Dan kemudian gambar Arash.

Klik!

Arash

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Arash.Abaikan muka☝.

Eza tersenyum puas.

"Okeylah.Kitorang masuk dalam dulu.Good luck guys!"ucap Problem Girls sebelum berlalu ke dalam dewan bersama Smart Guys.

♡♡♡♡

Zila POV

2 pasangan itu kelihatan bahagia di atas pelamin yang cantik tu.

Akhirnya.Kahwin juga Farah dan Ayu dengan Irish dan Arash.Ingat mula2 saja nak kenenkan diorang ni,ada pulaklah jodohnya.

Problem Girls ada juga berbual bersama Riana,Bella dan Shila.Alhamdulillah,diorang bertiga dah jadi kawan baik semula.

Dan,syukur jugak sebab semuanya dah berubah pada yang lebih baik.Lebih baik lagi dari kami.

Terkejut jugaklah aku,bila Bella dan Shila bersuara lembut.Bahasa penggunaan pun mantap!Saya dan Awak.Pergh!Wanita solehah ni.Hahaha.

Bella dan Shila dah bukak satu pusat penjagaan anak2 yatim.Bersama suami diorang lah.

Rafiq?Rafiq dan Fina dah ada satu kedai kek.Pandai pulak Rafiq ni buat kek ya?Fina ni pun aku baru tahu.Fina ni kawan baik pada Bella dan Shila.Alhamdulillah,Fina yang banyak tolong Bella dan Shila dalam menyelesakan diri mereka sewaktu di tahfiz dulu.

Dan Fina jugaklah yang banya tolong mereka bab agama.What do you think?Kami dah jadi kawan.Makin bertambah kawan kami ada.Alhamdulillah,mungkin ada hikmah kenapa semua ni berlaku pada aku,Eza dan Inas.

Bila semuanya berlaku,ramai yang dah berubah.Semuanya ada hikmah dan kami pun dapat lagi banyak kawan.Kalau tak dulu asyik bermusuhan je dengan Diva Beauty.Pernah jugak aku terfikir.Takkan sampai bila2 macam ni?

Tapi Allah wujudkan dugaan dalam perkahwinan aku,Eza dan Inas.Dan Allah memberi petunjuk pada yang lain.

"Zila.U berangan apa tu?"tegur Riana.

Aku tersenyum memandangnya seraya menggeleng.

"Zila!Jomlah ambil gambar!"jerit Inas dari jauh.Okey,ada lagi perangai kitorang yang masih tak boleh ubah.Jerit dan buat masalah.2 benda yang dah sebati dengan kami.Memang tak boleh elak.

"Jom."Aku dan Riana menghampiri yang lain.

"Zila.Awak okey ke?"tegur Bella.

Aku tersenyum.

"Saya okeylah.Don't worry.Jomlah bergambar."

Masa di kamera di setkan oleh Rafiq.Dia cepat2 berlari ke arah kami dan membuat gaya.Dan...

Klik!

Klik!

Klik!

'Semoga kebahagian ini kekal selamanya.Aminn...'

-The End-


Today and always,beyond tomorrow,I need you beside me.

Always as my best friend,lover and forever... Soulmate

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now