Bab 1

20.9K 647 7
                                    

Di cafe sekolah,Problem Girls sedang berbincang tentang sesuatu.

"Jadi macam mana plan kita yang seterusnya?"tanya Eza."Plan apa ni?"tanya Inas pula."Plan nak kenakan senior Zack tulah."kata Zila.Eza dan Inas hanya menganggukkan kepala.

"Mana maklumat tu?"Zila bertanya kepada Inas."Oh!Nah,semua maklumat tentang senior Zack ada dalam tu."kata Inas sambil menghulurkan sebuah fail berwarna biru kepada Zila.

"Bila kita nak start?"tanya Eza yang dari tadi hanya mendiamkan diri."Malam ni."Zila menjawab sambil membelek helaian-helaian kertas di dalam fail biru tersebut.

"Prepare semua barang yang kita perlukan."Zila bersuara lagi."Alright,boss."kata Inas dan Eza serentak sambil membuat tabik hormat.Hahaha.Mereka kemudian ketawa.Zila hanya menggelengkan kepala.

"Good!Eza,kau tahu apa nak buatkan?"tanya Zila kepada kepada Eza."Buat apa?"tanya Eza pula."Letak kameralah!"ujar Inas tegas.Eza hanya meng'o'kan saja.

"Okey,so jom bersiap.8 malam kita gerak rumah dia.Mesti SHARP."ujar Zila sambil menekankan perkataan sharp."Wokey,boss.Conferm sharp."kata Inas dan Eza serentak lagi.Zila hanya menganggukkan kepalanya.

~~~~

Hari ini,Problem Girls perlu berjumpa dengan pengetua sekolah a.k.a wan Problem Girls.Sebab mereka dipanggil kerana....

Flashback

"Ni ke rumah dia?"tanya Zila."Yup"jawab Eza yang sedang memerhati alamat yang terdapat di dalam fail biru."Ok,jom pergi!"ujar Zila bersemangat.Nak kenakan orang,mestilah bersemangat.

Baru sahaja Zila dan Eza berura-ura keluar dari kereta,Inas menahan."Eh!Kejap."tahan Inas.Zila dan Eza berhenti lalu memandang Inas.Eza mengangkat kening menanyakan 'kenapa?'.Zila pula memeluk tubuh sambil memandang Inas dengan pandangan 'why?'.

"Kita nak pergi mana?"tanya Inas dengan muka blur.Zila dan Eza tercengang mendengar soalan palingggg bengap dalam dunia.Mereka berdua berpandangan sesama sendiri lalu menepuk dahi.

"Susahlah ada kawan nyanyok macam ni."ujar Zila."Betul tu."Sokong Eza.Inas hanya memandang mereka hairan dengan muka yang semakin blur.

"Kita nak kenakan senior Zacklah!"kata Eza sedikit tegas."Nak buat apa?"tanya Inas lagi."Sebab dia selalu kacau aku."kata Zila pula.

Senior yang selalu nak dekat dengan kau tu kan?"kata Inas setelah beberapa saat berfikir."Yes,pernah sekali dia nak cium tudung Zila."kata Eza."Nasib baik kita ada waktu tu."ujar Inas pula.

"Ya,korang tendang dia sampai jatuh dalam tasik."sampuk Zila yang dari tadi hanya mendengar kisah dia dan senior Zack tak guna tu.

Hahahah!"Padan muka dia."kata Eza dan Inas serentak."Dah,jomlah."ajak Zila selepas gelak tawa anak buahnya reda.

Mereka berdua berpandandangan dan memandang Zila pelik."Kenapa?"tanya Zila yang baru saja ingin buka pintu kereta."Nak pergi mana?"tanya Eza dan Inas serentak lagi.Dah macam kembar.Cakap serentak.Nyanyok pun sama-sama.

Zila ternganga besar mendengar soalan dari Inas dan Eza.Dia menggelengkan kepala sambil berkata"Ingatkan sorang,rupanya dua-dua nyanyok."Dia mencubit peha Inas dan Eza.Mereka mengaduh kesakitan.

"Kita nak kenakan senior Zacklah!"marah Zila.Sape tak marah,kalau kena ulang banyak kali kan."Okey-okey."kata mereka berdua gentar.Zila ni tak boleh bawa main sangat.Kalau dia marah,pehh!!Seram!

Mereka kemudian keluar dari kereta."Inas mana barang tu?"tanya Zila kepada Inas.Inas menghulurkan barang untuk jadi hantu."Kau make upkan aku,Eza kau pasang kamera kat tepi pagar."arah Zila tegas.

Mereka melakukan kerja masing-masing.Setelah beberapa minit,"Wow!Cantik gila.Pandai kau make up kan Zila."ujar Eza teruja."Terima kasih,terima kasih."Inas berbangga sendiri dengan hasil tangan dia."Ceh!Kau berbakat jadikan orang kepada hantu bolehlah."perli Zila.

"Kau dah pasang kamera ke belum?"kata Zila kepada Eza.Eza menganggukkan kepalanya sambil membuat thumbs up.

Mereka ternampak sebuah kereta di hujung jalan."Weyh!Dia datang,dia datang!"ujar Inas kabut."Kita sorok belakang pagar rumah."arah Zila.Mereka cepat-cepat menyorok di belakang pagar rumah.

Zack P.O.V

Aku keluar dari kereta dan menuju ke pagar.Baru saja aku menyentuh pagar,aku terdengar suara mengilai.

"Siapa tu?Aku tak...ta..kutpun!"jeritku.Aku terasa seperti ada orang lalu dibelakangku.Aku pusing kebelakang tapi tiada sesiapa.

Kemudian,aku terdengar benda jatuh.Aku lihat dengan teliti.aku tergamam melihat benda berwarna putih dan diselaputi darah duduk di atas rumput."Aaaa!!Han...han...hantu!"Aku mendapati duniaku kelam.Aku kemudian rebah ke bumi.

End Zack P.O.V

Zila P.O.V

Aku mengilai sekuat hati sampai nak tercabut anak tekak."Sapa tu?Aku tak...ta...kutpun!"jerit Zack gagap.Tak takut konon,tapi gagap.Padan muka.

Aku berlari dibelakangnya,tapi aku tidak nampak batu disitu dan
Gedebuk!
Aku terjatuh tersembam di bumi.

Aku nampak Zack mendekatiku.Aku dengar dia menjerit."Aaaa!!Han...han...hantu!"
Kemudian,dia pengsan.

End Zila P.O.V

Hahaha!"Kau nampak tak muka dia tadi."kata Inas dengan tawa yang masih bersisa."Semuanya ada dalam ni."kata Eza sambil menunjukkan kamera yang baru diambil."Baguslah!"kata Inas sambil membuat thumbs up.

"Woi,tolonglah aku."jerit Zila meminta tolong.Inas dan Eza berlari ke arah Zila sambil meminta maaf berkali-kali.

"Dah-dah lah minta maaf,tolong aku bangun."kata Zila.Mereka memapah Zila masuk ke dalam kereta."Korang ada bawa tudung lebih tak?"tanya Zila.Inas menggelengkan kepala manakala,Eza menganggukkan kepala.Eza menghulurkan tudung lebihnya kepada Zila.

"Kau nak buat apa dengan tudung aku?"tanya Eza."Aku nak tukarlah.Tudung ni penuh dengan sirap warna merah.Dahlah aku pakai tudung warna putih.Susah aku nak basuh."terang Zila panjang lebar.

"So,lepasni apa?"tanya Inas yang dari tadi hanya mendiamkan diri."Aku nak hantar video ni kat youtube."jawab Eza."Ikut kau lah wahai Eza."balas Zila malas.Bagi dia kerja balas dendam kat si senior Zack tu dah settle.

"Eleh mentang-mentang lah dia tu youtuber."ujar Inas pula."Eh!Kau pun youtuber jugak."kata Eza."Oh!Yeke?""Kau ni nyanyok tahap teruk sangat ni."

"Eh!Kau pun nyanyok jugak."

"Mana ada,kau sorang je yang nyanyok."

"Eleh!Tak nak mengaku."

"Mana ada!"

"Woi!Diamlah!Memekak je!Aku sepak dua-dua dalam semak baru tahu!"marah Zila.Terus terdiam Inas dan Eza."Dah jom gerak.Aku tak solat Isyak lagi."ujar Zila setelah amarahnya reda."Macam mana dengan Zack."tanya Eza dan Inas serentak.

"Selama ni kita kenakan orang sampai pengsan.Kita tinggalkan okey je."kata Eza."Fine!"kata Inas.Mereka pulang ke rumah dan meninggalkan Zack yang tidak sedarkan diri.

Video itu tersebar ke seluruh asia dan sampai ke tangan pengetua.Almaklumlah!Hotstuff lah katakan.

End of flashback

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now