"Akak panggil Amika,Mika je boleh tak?"tanya Zila.Amika menganggukkan kepalanya lalu tersenyum manis.Zila membalas senyuman.Tiba2 Afik datang ke arah Zila dan Amika.
"Akak,tok nak jumpa.Katanya nak bincang sesuatu.Cepatlah semua dah ada kat ruang tamu Tinggal akak sorang je."kata Afik sambil mencuri pandang Amika.Zila yang perasan terus berbisik kepada adiknya"Jangan curi2 tengok.Tak halal lagi.Kalau nak usya jugak,jadikanlah Amika yang halal untuk Afik."
Serta merta muka Afik bertukar merah."Akak pergi dulu ya.Mika jalanlah dengan Afik."usai berkata begitu,Zila terus berlari ke ruang tamu.Tak adalah lari pun,lebih kepada jalan laju.Nanti kalau mak mertua nampak dia berlari,terus kena reject.Hahahaaa(Okey.Wina dah merapu.)
Afik dengan Amika pula senyap je.Kekok betul.'Tak guna punya akak.Ada ke patut tinggalkan aku dengan Amika.Amika ni dah lah comel,ayu je.Boleh jatuh cinta aku macam ni.Eh eh eh,gatal kan kau ni Afik.PT3 pun tak lepas lagi.Mana lah tahu si Amika ni dah ada bf ke.'hati Afik berbisik.
"Amika."
Amika memandang Afik."Kau okey ke pasal Kak Zila dengan Abang Amir tu."tanya Amir sengaja mencari topik untuk dibualkan.Sementara kaki terus mengorak langkah ke ruang tamu.
"Okey je.Aku suka dengan Kak Zila.Dia baik sangat.Dah lah cantik,ayu,peramah pulak tu.Macam kau.Peramah,baik,hensem."puji Amika sengaja menguji Afik.
Muka Afik jangan cakaplah.Dah macam buat jus tomato.Merah.Afik menggosok belakang tengkuknya bagi menghilangkan perasaan malu.Tergelak kecil Amika melihat tingkah laku Afik.
Afik pula tergamam melihat kecomelan Amika bila gelak.'Jangan gelak.Nanti aku melt,kau susah pulak nanti.'hati Afik berbisik."Comellah kau ni"kata2 Afik telah membuatkan Amika terdiam lalu tertunduk malu.
Kali ni,Afik pula yang gelak.Amika mencuri melihat muka Afik bila gelak.'Ya Allah.Hensemnya.Kuatkanlah imanku.Kau buat aku jatuh cinta lagi dengan kau,Syafik Azam.'bisik Amika di dalam hati.
"Hamboi...hamboi...Orang sebuk dok cari dia.Dia boleh bersweet-mweet kat sini."sergah Haiza dan Nabirah."Eh,bro.Ceritalah,kau buat apa sampai Amika asyik tertunduk je."kata Dani dan Syah pula.
"Hang okey tak?Await asyik tunduk je?Afik ada marah hang ka?Kalau ada biaq aku pi marah dia balik."kata Nabirah."Hoi!Afik.Ko ada marah Amika ka?!"kata Nabirah kasar."Hang sesuka hati tuduh kawan aku ni marah kawan hang.Pahal?!"balas Dani.
"Aku tak cakap dengan kau lah beruk!Sebuk je!"balas Nabirah."Kau panggil aku beruk?!Kau tu singa.Asyik nak marah je."ujar Dani lagi.
"Beruk!"
"Singa!
"Beruk!"
"Singa!"
"Berukkk!"
"Singaaa!"
"Beruk!"
"Sing.."
"Wei.Dah lah tu bro.Tak kan dengan perempuan kau nak gaduh."Syah menghalang Dani dan Nabirah dari terus bergaduh.
"Sabar sis.Lek dulu.Tak malu.Nak gaduh dengan perempuan,apa cer."kata Haiza.Kata2 Haiza dapat didengari mereka.
"Kawan kau yang cari pasal dulu.Kau nak salahkan kawan aku pulak!"marah Syah.
"Kawan hang tetiba menyebuk!Orang kata dengan Afik bukan Dani!"marah Haiza pula.
'Kata orang je lebih.Dia pun gaduh jugak dengan perempuan'
'Dia suruh aku lek.Tapi dia yang aku rasa kena rileks.'
Nabirah dan Dani berpandangan.Mereka menjeling sesama sendiri.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...