Amir menundukkan kepalanya sambil tangan diletakkan di atas kepalanya.Dia setia menanti di tepi katil pesakit.
Kata2 doktor sebentar tadi masih bermain di fikirannya.
"Pesakit masih dalam kritikal.Pesakit juga..."doktor itu berjeda.
"Apa doktor?"tanya Amir tidak sabar.
"Pesakit keguguran.Kandungannya baru mencecah 2 minggu.I'm sorry,saya dah cuba sebaik mungkin.Pesakit juga dalam koma."
Amir terjelopok jatuh ke lantai.Air mata jantannya jatuh.Sedih dengan apa yang berlaku,menyesal pun ada.
Doktor memandangnya sayu.Bukan niat dia nak kata begitu,tapi dia sudah cuba sehabis baik dan hasilnya kurang memberangsangkan.Tugas doktor juga susah.
"Amir."seseorang menepuk bahu Amir membuatkan Amir kembali ke dunia nyata.
Amir berpaling memandang ke arah orang tua Zila
"Mama,papa.Bila sampai?"Amir menyami orang tua isterinya itu.
"Baru je.Ermm..Amir baliklah dulu,biar mama jaga Zila."
"Tapi..."
"Takpelah.Lagipun Amir tak makan lagikan?Pergilah balik,mandi pastu makan.Zila,biar mama jaga."pujuk mama.Kesian dia melihat keadaan menantu dia yang agak tak terurus itu.
"Okey,tapi mama janji dengan Amir kalau ada apa2 perkembangan pasal Zila,mama kena terus bagitahu Amir."
"Ye,mama janji.Pergilah."
Amir memandang ke arah Zila yang masih dalam koma.
"Abang pergi dulu ye.Nanti abang datang lagi."Amir mengucup dahi Zila.
Dia meminta izin untuk beredar.Kemudian,dia pulang ke rumah ibubapanya.
~~~~
Irish dan Arash berpandangan seketika sebelum menoleh memandang ke arah Smart Guys semula.
Sekarang ni kat studio muzik rumah Irish dan Arash.Buat masa ni,Smart Guys tumpang rumah mereka dulu.Nak duduk kat rumah sendiri,takut merindu pulak.
Smart Guys termenung mengenangkan isteri kesayangan mereka yang masih terlantar di katil hospital itu.Mereka mengeluh perlahan.
Sudah 2 minggu berlalu,tapi masih tiada khabar gembira.
"Korang,dahlah tu."Irish cuba memujuk.
Tapi hampa,tiada riaksi yang diberi mereka.
"Kalau korang terus macam ni,takkan jadi apapun lah.Baik korang buat something yang boleh release kan tension korang."nasihat Arash.
Smart Guys menoleh ke arah mereka.Kemudian,mereka ke arah alat muzik.
Nab ke arah dram,Jimi mengambil gitar manakala Amir mengambil mikrofon.
Jimi dan Nab mula bermain.Amir mula menyanyi.
"Kalau kau rindu aku,kau tengok bulan tapi kalau aku rindu kau,aku akan tengok bintang.Okey?"
Sayang...
Dimana kamu?Ku disini sentiasa merindumu.Pada bulan,pada bintang.Seakan tahu perasaanku..."setiap kali aku pandang bulan,aku akan ingat kau.Tak tahulah kenapa.
Mungkin sebab kau bulat macam bulan kot.Hahaha"
Amir memejamkan matanya.
"Aku sayang,cinta dan suka kau encik pengawas"
Matanya dibuka perlahan-lahan.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...