Bab 27

10K 521 21
                                    

Zila POV

Dah seminggu Problem Girls dan Smart Guys kat rumah wan diorang.Dan dah seminggu aku makan bersuap.Seminggu dah Eza asyik pengsan.Inas pulak?Dah seminggu asyik kena dukung dengan Jimi je.Berkepit memanjang ke diorang ni.Macam belangkas.

Tapi nasib baik,Eza dah kurang pengsan dan Inas pun dah boleh jalan sendiri.Cuma kadang2 tu adalah macam terjatuh jugak.Aku pun dah hampir boleh gerakkan tangan kanan aku tapi aku tak boleh nak gunakannya lagi.

Waktu kat wad Eza haritu,aku,Eza dan Inas dah mengaku.Mengaku yang kitorang memang cintakan Smart Guys!!!😆

Amir pun dah rapat dengan aku.Tapi kitorang selalu gaduh.Gaduh manja je.Tapi tulah,kalau tak gaduh,aku pulak yang rindu.Rindu nak dengar suara dia😃Indahnya jatuh cinta.

"Woi!"aku yang terkejut dengar sergahan seseorang terus terjatuh terlentang dari katil.

"Adoi!Sakitnya!"aku mengaduh kesakitan.Gila tak sakit.Rasa macam nak patah pinggul aku ni.

Aku pandang Amir yang sedang ketawa mengekek.Tak guna punya suami,bukan nak tolong pun.

Aku ambil bantal berdekatan denganku.Aku berdiri sambil pandang Amir yang tak sedar akanku.

Aku aim betul2 target aku.Dan aku terus baling kat Amir dan..

Pak!

Tepat ke muka Amir.Bantal tersebut melorot jatuh ke lantai yang dilitupi permaidani merah.

Aku tersenyum puas.Muka Amir yang sedang merah menahan marahku pandang.Kesah apa aku?

"Macam kau tak tahu,aku ni queen bola beracun tau."kataku.Senyuman kepuasan masih tidak hilang dari wajahku.

Tanpa ku sedar,Amir mengambil bantal tersebut dan dia membalingnya ke atas lalu menampar bantal tersebut terus ke targetnya dan...

Buk!

Tepat ke sasaran mukaku.Aku pandang muka Amir.Amir tersenyum sinis.

"Dan macam kau tak tahu yang aku ni king bola tampar."katanya sambil memandangku smirk.

Aku mengetap bibir.Sabar Zila,sabar.Suami kau tu.Ikutkan hati,nak je aku campak semua bantal kat dia.Dengan katil2 aku campak jugak.

Aku mendengus kasar.Nasib baik aku sayang tau.Aku pun terus angkat kaki nak blah dari situ.Tak tahan duduk sini lama2.Takut nanti ada ambulance datang rumah sebab ada yang patah tangan aku buat.

Baru je aku nak bukak tombol pintu bilik,Amir tetiba ganti kerja pengawal lalu lintas part time.Tahan2 aku pulak dia ni.

Aku pandang dia bengang.Aku dah lah tengah bengang.Dia boleh pulak buat lampu isyarat kat dalam bilik ni.

"Kau nak apa?"tanyaku acuh tak acuh.

"Kau nak pergi mana?"tanyanya.Ceh!Ingatkan nak say sorry ke apa ke.Nak tanya tu je.

"Nak makan.Nape?"jawabku.

"Nak ikut!"ujarnya sambil memandangku penuh berharap.

"Tak yah.Kau duduk je kat dalam bilik ni.Sibuk je nak ikut orang."balasku.Padahal aku memang nak dia ikut pun.Saje je acah lebih.

"Sayang ku Zila.Sayang lupa ke yang sayang tak boleh makan tanpa abang?"tanyanya sambil mengangkat-angkat keningnya

Sayang?!Abang?!Apakah ini.Aku rasa macam nak pengsan je.

"Erkk...Kenapa pulak aku tak boleh makan tanpa kau?"tanyaku.

"Tangan sayang tu tak elok lagi.Biarlah abang yang suapkan sayang."jawabnya.Ya Allah,gediknya.Suami sape ni?

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now