Bab 24

10K 493 5
                                    

"Aku nak korang pastikan baldi ni tak jatuh.Kalau tak,tahulah aku nak buat apa?"kata Jimi pada Problem Girls.

Inas mencebik.'Asyik nak ugut je.'

Sekarang ni,Problem Girls didenda imbang baldi yang berisi air atas kepala sambil angkat satu kaki selama 5 minit.Problem Girls didenda di halaman belakang rumah.Besar okey.

"Nanti lepas 5 minit aku datang balik.Jangan berhenti buat tu selagi aku tak suruh berhenti."Amir berkata tegas.

"Ai aip kapten!"Zila membuat tabik hormat.

Yang lain gelak,Amir tersenyum.'Comel'getus hati Amir.

"Dah2 buat cepat."Smart Guys meninggalkan Problem Girls dan pergi ke ruang tamu.

Selepas 5 minit,

"Wei,mana diorang ni?Dah lebih 5 minit ni"tanya Eza.

"Manalah aku tahu.Kita tunggu dulu.Nanti kalau tak datang lagi,kita pergi kat diorang."cadang Zila.

Eza mengeluh.

Selepas 8 minit,

"Dah 8 minit ni.Penatlah macam ni.Aku nak berhenti."usai kata begitu,Inas menurunkan kakinya dan meletakkan baldi yang berisi air tu ke bawah.

"Aku pun."Eza membuat perkara yang sama.

"Okey jom.Cari diorang."putus Zila.

Inas POV

Aku,Eza dan Zila masuk ke dalam rumah dan cari Smart Guys sambil bawa baldi tadi.Yelah,kau bayangkan.Punyalah lama kitorang tunggu.Tak datang2.Tak sakit hati?Nak je aku tampor sekor2.

Kami cari kat ruang tamu and guess what?

Kami nampak Smart Guys yang tengah tidur.Lena pulak tu.Haduih!Sakit pulak hati kita.Orang berjemur tengah panas dengan nak kena letak baldi atas kepala,diorang boleh tidur?!Apakah ini?!

"Pstt"

Aku dan Eza memandang Zila sambil mengangkat kening.

Zila menunjukkan ke arah baldi dan kemudian tunjuk ke arah Smart Guys.

Okey,I get it.

Aku,Eza dan Zila angkat baldi dan

Splash!

Smart Guys kelam kabut bangun.

"Weh hujan wei!Hujan!Angkat kain cepat!"jerit Nab.

Kitorang pun apalagi,gelak ah!Nak pecah perut aku tengok diorang.

Smart Guys pandang kitorang dengan muka blur.

Kitorang berhenti gelak dan pandang Smart Guys dengan muka tak bersalah

Tiba2 Smart Guys macam tersedar.Diorang pandang kitorang tajam macam harimau yang nak makan rusa yang tak berdosa.😂

Aku,Eza dengan Zila lari pergi dapur.

"Problem Girls!"Bergegar rumah tu.Tak lama nak roboh dah aku rasa ni.

Kitorang pergi dekat Mak Jah yang tengah memasak untuk makan malam.

Kitorang pusing kat sekeliling Mak Jah.Mak Jah pun pening tengok.

"Berhenti!"Mak Jah jerit membuatkan kami berhenti berlari dan Smart Guys berhenti kejar.

"Ya Allah,ni apahal basah2 ni?Amir,kamu tu antibody tak kuat.Yang degil sangat kenapa?"Mak Jah pandang kami berenam sambil bercekak pinggang.

"Ni..hah,Pro..Problem Girls..ni."kata Amir sambil menggigil.

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now