Smart Guys melangkah masuk ke dalam Lemon Garden Cafe.Mereka ke bahagian tepi cafe.
"Hey,wasap bro."Rafiq menegur dengan senyuman.
"Kau asal nak jumpa kitorang?"Amir bersuara serius.
"Eh,lek lah.Duduklah dulu."Haritz menyuruh.
Smart Guys mengambil tempat di depan Rafiq,Haritz dan Akif.
"Apa khabar?Lama tak jumpa kan?"Akif menegur.
Smart Guys hanya diam.
"Boleh tak kau straight to the point je?"Jimi berkata geram.
"Okey,okey.Aku nak bagi kau ni.Pastu,kau tengoklah video ni ya."Rafiq memberi sebuah kotak dan satu kamera pada Amir.
"Kau beruntung tau dapat isteri macam Problem Girls tu.Setia.Okeylah,aku blah dulu."kata Rafiq dan melangkah pergi.
Rafiq yang baru je melangkah,berpatah balik ke arah Amir.
"Lupa nak wish,Selamat 8 Bulan Genap Perkahwinan korang."Rafiq menepuk-nepuk bahu Amir.Kemudian dia berlalu pergi.
Amir memandang Nab dan Jimi.
"Hari ni berapa hari bulan?"
"19 haribulan 12."jawab Nab.Amir berfikir sebentar.
'Hari ni ke?'
Nab membuka kotak tersebut.Kelihatan kek aiskrim cheese coklat di dalamnya.Terdapat tulisan di atasnya.
'Selamat Genap 8 Bulan Perkahwinan ;) '
Video di kamera itu dibuka.Nampak Problem Girls yang sedang duduk.
"Assalamualaikum abang!Sayang nak cakap yang sayang gembira sangat kenal abang.Thanks for everything.You are my headprefect.Love you."kata Zila.
Kemudian,kamera beralih ke arah Eza.
"Hai husband!Wife nak ucapkan selamat 8 bulan genap perkahwinan kita.I just wanna say thank you for accept me and I love you."
Ia beralih ke arah Inas pula.
"Hello Jimi.Inas nak bagitahu sesuatu ni,I love you.I love you so much.Eh,ter'over' pulak.Okeylah,terima kasih sebab ada kat sisi Inas waktu Inas perlu.Tu je kot.Bye!Muah!Heheh."
Rakaman tersebut habis di situ.Smart Guys terkedu.
Amir meraup mukanya.
'Ya Allah,apa aku dah buat ni?'
Amir terus berlalu ke arah keretanya.Jimi dan Nab mengikuti Amir.
~~~~
Amir menutup pintu keretanya.Dia memandang pelik ke arah pintu yang terbuka luas tu.
Nab dan Jimi masuk ke dalam rumah bersama Amir.Rumah yang gelap itu diperhati.
"Zila!"
"Eza!"
"Inas!"
Masih tiada riaksi.Smart Guys mula berpeluh.
"Phone!Phone!Call diorang."arah Amir.Nab membuka iPhonenya lalu cuba menghubungi Eza.
"Dapat?"soal Jimi kabut.
"Tak.Dah 7 kali aku cuba.Tapi tak dapat."
Amir memandang sekeliling.Kepala diurut berulang kali.Tiba2 iPhone Nab dan Jimi berbunyi.
"Hello."
"...."
"Ye saya suami dia."
"...."
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...