Bab 13

9.8K 504 19
                                    

"Abang!What have you done?!"jerit Amika,Nabirah dan Haiza."Kau perempuan blah!Sebab kau,Akak Problem Girls kena marah!"Amuk Amika.

"Amika.Apasal cakap maca...."Amir terus terdiam apabila Amika memandangnya tajam.Diva Gediks menghentakkan kaki diorang.'Eh!Hentak2.Hentak kepala kau baru tahu!'bisik hati Haiza.Diva Gediks terus berambus dari situ.Tapi diorang sempat memberi senyuman yang manis kepada Smart Guys.Erh!Meluat Wina.

"Abang dah salah faham."kata Nabirah."Hah?"Smart Guys masih tak faham.Amika,Nabirah dan Haiza pun menceritakan perkara sebenar.Smart Guys dihimpit perasaan bersalah yang menggunung.Sekali lagi diorang dah tuduh Problem Girls yang bukan2 tanpa usul periksa dan sekali lagi diorang marah Problem Girls tanpa sebab munasabah.

"Apa nak buat ni?"tanya Amir resah."Manalah aku tahu.Kaulah.Yang pergi marah diorang terus tu apasal?"kata Nab."Eh eh,salah aku pulak.Kau pun sama."kata Amir tak puas hati."Woi,dah lah.Baik kita pikir cara nak minta maaf ngan diorang."kata Jimi menghentikan pergaduhan.

"Amika...Tolong abang boleh tak?"tanya Amir meleret.Amika sekadar menjeling.Padan muka.Siapa buat,tanggung sendirilah!

"Nabirah....Please..."rayu Nab lalu memegang lengan kiri Nabirah dan digoncangkan.Nabirah menepis lembut lalu memandang Nab tajam.

"Haiza...tolonglah abang..."mohon Jimi dengan tapak tangan dilekapkan antara satu sama lain tanda memohon.

Bluerk!

Haiza menjelirkan lidah kepada abangnya.Macam budak2.

"Please...."Smart Guys terus merayu sambil buat puppyface.Amika,Nabirah dan Haiza mengeluh kasar."Yelah."Smart Guys terus memeluk ketiga adik kesayangannya."Lepaslah! Abangkan sakit.Nanti berjangkit dengan adiklah!"jerit Amika,Haiza dan Nabirah dalam pelukan abangnya.

"Adik nak cakap yang abang tak perlu pujuk sekarang.Tunggu marah dia reda barulah abang pujuk."kata Nabirah.

"Habis nak pujuk bila?"tanya Nab."Pujuk pada hujung minggu ni."kata Haiza."Tapi hujung minggu ni kami kena pergi rumah at..."kata2 Jimi dipotong oleh Amika,Nabirah dan Haiza.

"Just wait and see."kata Amika,Nabirah dan Haiza serentak.Smart Guys mengeluh.Ikut jelah.

~~~~
Hujung minggu,Problem Girls bersiap untuk ke rumah wan tercinta.

"Korang"panggil Inas.Eza dan Zila memandang Inas."Korang rasa kenapa wan suruh kita pergi rumah dia eh?"

"Aku tak tahu.Kita ikut jelah.Nanti kita tahulah."balas Zila malas.Tapi dalam hati'Apasal wan suruh kami datang rumah?Apasal tak bagitahu je?Nak buat surprise apa?Hari ni ada birthday sape2 ke?'Bertubi-tubi soalan dalam hatinya tapi sekadar didiamkan dirinya.Nanti tahu jugak.Sabar jelah.

Problem Girls telah sampai ke rumah wan mereka.Rumah wan mereka antara rumah yang paling diagungi di seluruh asia.Rumah yang paling mahal,paling cantik,paling mewah dan palinggggg besar di asia.Ia bukan lah sebuah rumah.Boleh dikatakan dah macam hotel.

Rumah ada 5 tingkat.Ada lift dan tangga.Ada 20 orang bibik.Satu tingkat ada 4 bibik.Mereka diberi tugas mengemas bilik yang ada.Kat situ pun ada bilik movie.Macam bilik wayanglah.Bilik gym,bilik yang ada banyak peralatan gym.Tak payah nak cari jauh2.Bilik bacaan.Bilik yang menempatkan banyak buku.Banyak bahasa antaranya,Inggeris,Arab,B.Melayu,Perancis dan banyak lagi.Ada juga bilik haiwan,bilik yang ada banyak haiwan peliharaan.Problem Girls adalah pencinta kucing dan haiwan berbulu macam sugar glidar.

Bilik game yang paling best.Dalam bilik tu boleh main video game,ping pong,badminton,dan banyak lagi untuk permainan dalam.
Di belakang rumah pula ada padang yang kita boleh main bola sepak,bola jaring atau bola keranjang.Di sebelah kanan rumah,ada swimming pool.Besar gila.Tapi jangan risau sebab ia dilindungi dengan tembok besar yang menghalangi rumah tu dengan rumah jiran yang lain.

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now