Zila P.O.V
Aku terjaga pukul 5:30 pagi bila dengar bunyi alarm aku.Aku bangun dan aku nampak Amir tidur kat sofa panjang.Kesian pun ada.Tapi tak akan aku nak suruh dia tidur sebelah aku pulak kan.Baik aku pergi mandi.
Siap mandi,aku ambil wuduk nak solat Subuh.Aku nampak Amir tak bangun lagi.Nak kejut ke taknak?Nak?Tak nak?Nak?Taknak?Kejut jelah.
Aku pergi ke arah Amir.Lenanyalah dia tidur.Bila tengok dekat2 muka dia ni,baru aku nampak dia hensem.Kening lebat,mata koko,bulu mata lentik,hidung mancung,bibir pulak pink.Perfect.Patutlah ramai yang suka.Boleh dikatakan lelaki idaman semua wanita.Macam manalah aku boleh kahwin dengan dia?
Jap!Aku kata dia hensem ke tadi?Okey,readers sekalian.Mohon simbah air kat aku sebab aku dah tak betul.
Tetiba,aku nampak mata dia bergerak-gerak macam nak bangun.Cepat2 aku jauhkan diri.Nanti kantoi usya anak teruna orang.Lek ah,suami aku jugak.Erk,suami?Ok,abaikan.
Mata Amir terbuka."Bangunlah.Solat subuh sekali .Nanti terlepas pulak.Kau imamkan aku tau."lepas kata macam tu,aku terus pergi nak pakai telekung pastu bentang sejadah.
Tak sampai 10 minit Amir mandi.Kitorang solat subuh macam biasa.Yang bezanya,dia imam aku dan aku makmum dia.Erk,macam lain macam je bunyi tu.Okey,abaikan jugak.
Suara Amir buat aku melting.Sedap siot.Bacaan dia,suara dia...Perfect.Okey aku tahu aku puji melebih.So,jangan kecam.
Lepas baca doa,Amir menghulurkan tangan dia.Aku menyambut huluran tangannya dan aku salam.Lepastu aku lipat telekung dengan sejadah.Aku ambil tudung sarung dan pakai.Baru aku nak turun bawah,tetiba tangan aku kena tarik dengan Amir.Aku terduduk.
"Nak apa?"
" Thanks kejut aku tadi. Btw, Aku tahu aku hensem,tak payah usya muka aku lama2."katanya.
Aku blur.Usya?Bila masa aku usya?Aku loading.Dan serta-merta muka aku merah macam tomato.Jangan kata waktu aku tenung dia sebab nak kejut dia tu,dia dah sedar.
Aku pandang dia."Kau dah sedar!Asal tak nak bangun sendiri!"aku menjerit malu.Kantoi,usya suami sendiri.Mesti dia fikir macam2 pasal aku.
"Saje nak tengok kau usya aku.Comel jugak kau ni bila blushing."kata Amir.Ok,aku tahu muka aku dah merah gila ni...Aku tekup muka aku dengan tangan pastu aku jerit kat Amir "Gilaaa!!!"Aku lari turun bawah.Nasib baik aku dah memang pakai tudung.
Aku dengar Amir gelak.Isy!!Tak guna betul."Hati2 turun sayang.Nanti jatuh,abang tak ada nak sambut."Amir jerit pastu dia sambung gelak.What the....Malu!!!!Aku pegang dada aku.Jantung aku berdegup laju.Aku teringat pasal tadi.Aku tersenyum.
End Zila P.O.V
Daripada bawah,suara hilaian Eza dan Inas kedengaran."Woi,Apa yang kecoh ni?Bukan main bising lagi.Korang ni ketawa ke mengilai?"kata Zila yang baru sampai di ruang tamu dan mengambil tempat duduk di sofa kosong.
"Waalaikumussalam,wahai puan Zila."perli Eza.Zila terdiam.Sentap."Deep siak."
HAHAHAHA
Eza dengan Inas ketawa."Wei,mana yang lain?Macam sunyi je rumah ni?"tanya Zila sambil mata melilau memerhati sekeliling rumah.
"Tok,atuk,papa,walid,daddy,ayah,pa dengan dad main golf.Wan,nenek,mama,ummi,mummy,ibu,ma,dan mom pergi shopping.Adik2 kita ngan adik2 Smart Guys study group untuk PT3."Inas menjawab dengan panjang lebar.
Zila mengangguk faham."Suami kau mana?"Inas bertanya pada Zila."Kat ataslah.Tak kan 24 jam aku nk berkepit dengan dia."bals Zila."Ni kau tanya suami aku.Suami korang dua ni mana?"
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...