Bab 30

10.2K 508 16
                                    

Eza POV

"Wei,perlahan lah sikit!!"jeritku pada Nab dari belakang motor besarnya.Gila tak jerit.Nab bawak motor punyalah laju.Macam nak ajak race.Kalau nak mati awalpun,janganlah ajak aku sekali.

"Peluk aku kuat."arah Nab tetiba.Hairan aku dibuatnya.

"Kenapa pul..Aaaa!!"belum sempat aku nak bertanya,Nab memulaskan pedal motornya automatik pelukan di pinggang Nab semakin kuat.

Terasa ajal aku dekat je wei.Seram woi...

Nak tahu kenapa aku naik motor besar milik Nab.Sebenarnya kitorang nak pergi sekolah dan Problem Girls terpaksa pergi sekolah naik Smart Guys.TERPAKSA ya.Kenapa?Meh aku throwback sikit.

Flashback

"Disebabkan korang bertiga nakal ya ampun,jadi kitorang akan tambah denda dari 2 kepada 3."kata Amir sambil menunjukkan 3 jarinya.

Problem Girls yang sedang duduk bersama di atas sofa ruang tamu mencebik.

"Denda korang yang pertama.Senang je.Mudah sangat."Nab tersenyum nakal.

"Pergi sekolah dengan kitorang."ujar Nab sengaja dikuatkan.

Problem Girls berpandangan.

"No!"bangkang Eza laju2.

"No excuse"balas Nab tak mahu kalah.

"Tapi nanti apa pulak kata orang lain kalau nampak kita."Eza menjawab.

"Adakah aku lupa nak cakap yang diorang dah tahu tentang status kita?Sebab aku rasa aku dah bagitahu."Nab berkata tanpa perasaan.

"Isyh!Yelah.Yelah.Nak ambil kesempatan je tahu."Eza berkata perlahan sempat dia menjeling Nab.

Nab tersenyum sinis.

"Yang kedua?"Inas segera bertanya.

Smart Guys tersenyum dengan sangat....Erk.Menyeramkan maybe?

"Yang kedua...korang kena stay kat sekolah sebab korang akan bersihkan stor sukan."Amir berkata selamba.

Problem Girls ternganga luas.

"Tak nak!"cepat2 Zila menggeleng.

"Kitorang pun tak nak!"bangkang Eza dan Inas pula.

"Kau pandang muka aku ni,ada nampak macam aku kesah?"Jimi bertanya sengaja menyakitkan hati.

"Kau tahu tak kat situ dah lah berhabuk gila pastu tempat tu dah lah luas semacam je,dah macam bilik tidur kat istana dah.Pastu ada orang kata,kat situ keras sebab ada murid pernah mati gantung diri sebab dapat keputusan yang sangat teruk.Pastu,kalau ada hantu datang kat kitorang macam mana?Past...."

"Berapa banyak kau punya pastu.Tak de,tak de.Korang tetap kena kemas tempat tu.Nanti kitorang teman lah sekali."dengan segera Jimi memotong percakapan Inas.

Inas mengeluh perlahan.

"Suka hati kaulah!"Inas mengalah.Tak guna bagi alasan banyak manapun takkan jalan punyalah.

"Yang ketiga?"Problem Girls bertanya serentak tapi kedengaran perlahan.Macam pasrah je bunyinya.

"Yang ketiga...."Nab sengaja berjeda.

"Yang ketiga apa?!"tanya Eza bengang.Mana tak bengangnya,orang serius,dia memain pulak.

"Yang ketiga lagi senang."

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now