Bab 10

10.7K 542 4
                                    

Eza P.O.V

Sekarang waktu rehat,di Star Highschool kami rehat 1 jam.Jadi ada peluang lah nak revenge.

Problem Girls sekarang ni kat tempat letak motor.Kitorang nak lancarkan plan yang kitorang dah rancang penuh sempurna.Hahahaha

"Woi!Kau dah kenapa gelak sorang2.Mereng ke?"pertanyaan Zila telah menyentakkan lamunanku.Aku memandang Zila dan Inas silih berganti kemudian,aku memberi senyuman yang serupa seperti tempah kaki diorang kat muka aku.

"Over excited.Tak sabar nak kenakan diorang.Agak2 diorang tahu tak kita yang buat?"ujarku.

"Sabarlah.Sabar kan separuh dari iman.Kita orang islam ni kenalah banyak bersabar."kata Inas dengan muka innosent dia tu.Dan aku terdiam.Deep!

Sentap weyh!Aku mencebik."Jangan deep sangat boleh tak?Sentap woi!"Aku berkata."Hehehe"Inas tersengeh seperti kerang busuk.

"Dah lah tu.Ni tolong aku pancitkan tayar diorang ni.Susah lah."kata Zila yang dari tadi cuba memancitkan tayar tersebut menggunakan jarum peniti.JARUM PENITI!

Aku memandang Zila dengan muka tak percaya.Inas pulak menepuk dahinya."Kalau guna ni,memang tak jalan lah.Dah lah tayar ni keras.Kau guna jarum je.Haish!"Aku mengeluh.Zila memuncungkan bibirnya.

"Kau buatlah sendiri!"bentak Zila.Dah sudah.Merajuk pulak.Haih...."Janganlah marah.Aku cakap benda betul."kataku cuba memujuk Zila.Aku memeluk bahu Zila.

"Mana ada aku marah kau lah.Kita kan sepupu."kata Zila lalu tersenyum.Aku juga tersenyum."Dah pancit pun."ujar Inas.Aku dan Zila memandang Inas.Aku nampak tayar tersebut telah pun pancit.Ketiga-tiga tayar milik motor kepada Smart Guys telah pun pancit.

Aku tergamam.Zila ternganga besar."Korang lambat sangat.Sempat lagi buat drama kat situ.Aku pun terus pancitkan tayar2 ni dengan batu ni."kata Inas sambil menunjukkan batu yang digunakannya tadi.

Aku dan Zila terus menarik Inas dalam pelukan."You are the best Inas."puji Zila."Ya,aku tahu.Kau je yang tak pernah perasan."kata Inas pulak."Jom kita tampal sticker pulak"kataku setelah melepaskan pelukan.

Zila menayangkan sticker bentuk love kepada kami.Kami bertiga smirk."Jom cantekkan lagi motor ni"kata Zila."Jom make up motor ni jadi gegirl."kata Inas pulak.Aku menganggukkan kepala.

Kami mengambil satu motor sorang.Zila ambil motor Amir.Inas ambil motor Jimi.Aku pulak ambil motor kesayangan Nab.Hahahah.Dan bermulah 'kerja make over' motor ni.

Setelah 10 minit,kami selesai mencantekkan lagi motor Smart Guys.Hope they gonna love it.Hahaha

"Penuh dengan loveeeee"kata Zila."Baru gegirl gitu."kata ku pulak."Nampak macam motor orang pondan pulak."kata Inas.

"Ni motor sajat lah.Tu yang macam ni.Diorang ni kan geng sajat"kata Zila."Betul tu,sajat kuasa 3."kata Inas."Ha'ah.Baru diorang tahu langit tu tinggi ke rendah."kataku.

Inas memandang ku hairan."Kenapa?"tanya ku pada Inas."Memang sah2 lah langit tu tinggi.Diorang tak delah bengap sangat sampai tak tahu langit tu tinggi atau rendah."kata Inas dengan muka blurnya.

"Dah start dah bengong dia."ucap Zila."Huh?"Inas masih lagi menayangkan muka yang semakin blur.

"Aku kata kau slenger.Kau marah,tapi benda betul.Tu peribahasa lah sepupuku yang tersayang oi."kata ku geram.

Inas hanya meng'o'kan mulutnya."Dah jom blah."ajak Zila.Aku dan sepupu2 ku terus ke kantin.Nasib baik rehat sejam.Sempatlah nak makan ni.

~~~~
Inas P.O.V

Problem Girls berada di cafe sekolah.Keadaan cafe yang bingit tidak mengganggu selermakan Problem Girls.

Sedang elok Problem Girls makan,3 orang jejaka yang amat diminati oleh semua wanita kecuali Problem Girls menghampiri meja makan Problem Girls.

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now