Eza POV
Sekarang Problem Girls ada kat rumah ibu bapa Smart Guys.Dah 3 hari kitorang kat sini.
Mula2 kitorang ingat nak tinggal kat rumah wan,tapi disebabkan wan,tok dengan ibubapa kitorang ada hal kat London.Jadi diorang buat keputusan tinggal kat rumah ibubapa Smart Guys.Bukan selalu.
Aku berdiri di beranda.Mata dipejamkan.Angin beralun membuatku rasa tenang.
Tiba2 sepasang tangan memeluk aku dari belakang.Bau perfume yang aku kenal.Sape lagi kalau bukan suami aku.Suami tercinta.
End Eza POV
"Apa kau buat kat beranda luar petang2 ni?"soal Nab sambil tangan memeluk pinggang Eza.
"Saje,nak rasa angin.Apa yang kau buat kat sini?"soal Eza pulak.
"Saje,nak tengok awan."balas Nab.Pelukan dieratkan.
"Okey,Nab nak tanya.Antara angin dengan awan.Mana lagi Eza suka?"
"Of courselah angin."
"Asallak?"kening Nab diangkat.
"Sebab.Angin menderu dan beralun pergi.Sama macam membawa segala kesedihan dan masalah pergi dan mendatangkan kegembiraan.
Dan jugak,bila angin melintas di tepi aku waktu aku tengah sunyi dan alone.Aku akan rasa macam kau yang ada dengan aku.Macam kau selalu ada di sisi aku."jawab Eza panjang lebar.
Nab tersenyum.
"Kau pulak.Antara angin dan awan,mana kau paling suka?"
"Aku suka awan."
"Kenapa pulak?"
"Sebab awan macam perasaan.Apabila awan cerah,ini tandanya perasaan seseorang tu tengah gembira.Tapi bila awan mendung,maknanya seseorang itu sedang bersedih.
Tetapi,lepas hujan pasti adanya pelangi.Ini bermaksud,setiap dugaan pasti akan berakhir dengan bahagia."jawab Nab tenang.
"Eza."panggil Nab.
Eza memusingkan badannya.
"Kenapa?"
"Janji dengan aku,yang kita akan harungi segalanya.Bersama."Nab menunjukkan jari kelingkingnya.
Eza tersenyum manis.
"Janji."Eza menyambut jari kelingking Nab.
♡♡♡♡
Jimi memandang Inas yang sedang bersandar di birai katil sambil membaca novel.
Dia bergerak ke arah katil.Dia memerhati novel yang dibaca Inas.
"M.A.I.D."sebutnya.
"MAID?Best ke?Apa ke benda tajuk pembantu rumah.Pelik2 je novel ni."Jimi mula mengomel.
Inas yang terasa diganggu terus menutup novelnya separuh.Dia memandang Jimi.
"Kau nak apa ni?Bising tahu tak?Pergi buat kerja lainlah."kata Inas lalu menyambung bacaannya yang tergendala.
Jimi tersengeh.
"Aku bosanlah.Jom pergi pool kat bawah."ajak Jimi.
Inas bengang.Novel ditutup sepenuhnya.Sempat dia meletakkan penanda muka surat.Novel tersebut diletakkan di tepi meja kecil.
"Pool?"soal Inas.
Jimi mengangguk.
"Sekarang?"
Jimi mengangguk lagi.
"Pada waktu macam ni?"
Sekali lagi Jimi mengangguk.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...