Bab 28

9.4K 491 20
                                    

Zila sedang membeli sayur,Eza pulak berada di bahagian menjual daging.Inas?Inas pergi tandas.Entah apa yang dia makan sampai sakit perut pun tak tahulah.

"Nak sayur apa ek?Sawi?Kobis?Kangkung?Pucuk paku?"Zila berbicara seorang diri.Semua memandang pelik ke arah Zila.Yelah,hotstuff cakap sorang2.Gila ke apa?

"Woi!"jerit Eza dari bahagian daging.Zila berpaling melihat Eza.

"Kau nak apa?!"Zila pun menjerit jugak.Tak tahu malu gamaknya diorang ni.Semua memandang mereka berdua yang sedang menjerit.

"Nak pilih daging apa ek?!Aku tak tahulah?!"balas Eza dengan jeritan plus garu kepala lagi.

"Kau pilih jelah daging apa2 pun!Aku tengah nak pilih sayur ni!"balas Zila dengan jeritan jugak.Mereka hanya memandang pelik ke arah dua manusia ni.

Zila dan Eza berkelakuan seperti orang yang ada kat dalam supermarket tu tak wujud.Kau bayangkan,tengah kau syok2 beli barang,tetiba ada dua orang tengah menjerit lepastu diorang berdua tu berbual sambil menjerit kat dalam supermarket tu.Sambil MENJERIT!

Inas yang baru balik dari tandas terus ke arah Eza yang berada di bahagian daging.Semua masih pandang Eza dan Zila dengan pelik.

Sampai je Inas kat depan Eza,naik segan Inas bila dia pula yang menjadi tumpuan orang ramai.

"Hah,Inas.Kau nak daging lembu ke ayam?"Eza bertanya mepada Inas.

"Suka hatikaulah.Tadi tu dah kenapa menjerit-jerit.Dah macam tak betul je aku tengok.Malulah sikit orang tengok tau."bebel Inas.

Eza buat tak dengar je.

"Woi,kau dengar tak?Aku tengah cakap bukannya nak dengar."marah Inas lalu mencebik.

"Kau pikir,kalau kau cebikkan bibir kau tu,comel?"Eza bertanya sambil mata masih melilau melihat daging lembu dengan daging ayam.

"Comellah,sebab tu ramai yang minat.Kau apa tahu?"balas Inas.

"Ayam ke lembu?Ayam?Lembu?Wei Inas kau nak daging ayam ke lem...Asal muka kau merah ni?"Eza memandang wajah Inas yang sedang memerah.

"Aku tengah cakap dengan kau,macam tengah cakap dengan daging ni tau.Kau boleh sibuk pilih daging ni.Dah lah,baik aku blah."usai berkata sebegitu,Inas terus angkat kaki nak blah.

"Kau nak gimana?"Eza bertanya.

"Nak bercakap dengan bawang.Dari cakap dengan kau yang dari tadi palau aku,baik aku cakap dengan bawang.Sekurang-kurangnya bolehlah aku membawang sekali."balas Inas lalu terus pergi ke bahagian yang yang terdapat bawang,lobak dan tomato.

'Nak sindir akulah tu.Dahlah,baik aku pikir nak ayam ke lembu?'gumam Eza.Tak habis2 lagi dengan daging dia tu.😂

Tak lama lepastu,mama,ummi dan mummy datang dengan membawa bakul yang berisi bahan2 dapur.

"Dah habis pilih dah ke?"mama bertanya pada Zila.Zila menganggukkan kepalanya.

"Dah,Zila beli semua sayur yang ada kat situ.Sebab Zila tak tahu nak pilih apa,jadinya Zila beli semua jenis sayur yang ada.Hehehe"balas Zila sambil sengeh.

Membulat mata mama memandang anak sulungnya itu."Nasib baiklah kaya."Mama berkata perlahan.

"Mama kata apa tadi?"Zila bertanya.Tak silap dia,dia dengar mama kata sesuatu tadi.

"Tak ada apalah.Jomlah kita pergi kat yang lain."kata mama sambil tersenyum nipis.

Zila dan mama terus pergi kepada yang lain.

"Eza dah habis beli,sayang?"ummi bertanya pada anaknya.

"Belum,tak tahulah nak pilih apa.Ayam ke lembu?Ummi rasa Eza patut beli ayam ke lembu?"Eza bertanya.

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now