Esok Problem Girls,Farah,Ayu,Smart Guys,Irish dan Arash akan buat aktiviti outdoor.Bermaksud sudah 5 hari Zila tidak bercakap dengan Amir.
Kelas 5A agak bising kerana guru yang sepatutnya mengajar pada waktu itu,tidak dapat hadir.
Eza,Inas,Farah dan Ayu sibuk berbincang tentang esok.Zila pulak melihat keluar tingkap sambil termenung.
Mereka pelik melihat Zila yang dari tadi asyik termenung.
"Woi,Zila"Teguran Farah memusnahkan lamunan Zila.
"Aku tengok semenjak dua menjak ni kau asyik termenung je."kata Inas.
"Tulah,aku pun perasan yang kau dengan Amir macam gaduh je?Kenapa?"Eza pula bersuara.
Zila hanya menggelengkan kepala.Eza,Inas,Farah dan Ayu sebenarnya dah tahu pasal Zila dan Amir tapi mereka hanya berpura-pura tak tahu.
"Aku tahu kau gaduh dengan Amir."ujar Eza.
"Sebab dia,rahsia korang dah nak kantoi."ujar Inas pula.
Zila memandang mereka.Kemudian,dia mengeluh perlahan.
Mereka tersenyum kecil."It's okey.Esok semuanya akan okey."Ayu berkata memujuk.
Zila tak dapat tangkap maksud yang disampaikan tapi dia hanya berdiam diri.Tak nak banyak bertanya.
~~~~
Keesokkan harinya,
Problem Girls membawa beg galas masing2 yang berisi pakaian lebih mereka dan Smart Guys.
Problem Girls turun ke bawah dan mendapatkan Smart Guys.
"Kenapa cepat sangat turun?Tak boleh lama lagi?"sindir Jimi.
Inas menjeling Jimi tajam.
"Kitorang lama sebab pakai tudung.Ingat senang ke nak pakai tudung?"Inas menjawab.
"Apa susah.Ambik tudung dan sarung.Kan senang."ujar Nab.
"Eh mana boleh.Kena tengok jugak warna apa.Kalau lain warna,habis kena kecam."bidas Eza.
"Menjawab je kerja kan?"
"Biarlah."Inas dan Eza berkata serentak.
Amir dan Zila hanya senyap.Tiba2 keadaan menjadi krik..krik..krik..krik.
"Ehem!"Inas berdehem bagi menghalau perasaan janggal yang menjadi tetamu mereka.
"Jomlah gerak."ajak Zila kedengaran kekok.
Semua menganggukkan kepala."Naik kereta suami sendiri."putus Eza lalu menuju ke kereta Nab.
Zila mengeluh perlahan.Dia bergerak ke kereta Amir dan masuk ke dalam.
Kemudian mereka bergerak ke destinasi.Di dalam kereta Amir.Zila hanya memandang keluar tingkap.Amir ada juga ajak dia berbual tapi Zila layan dia acuh tak acuh.
Amir yang perasan akan layanan Zila mengambil tindakan untuk mendiamkan diri.Tahulah dia bahawa Zila masih marah padanya.
'Takpe.Takpe.Tengok bertapa tingginya ego kau nanti.'hati Amir berbisik.
Beberapa minit kemudian,Mereka sampai ke destinasi yang dituju.
"Awal sampai."tegur Nab pada Irish,Arash,Farah dan Ayu."Korang yang lambat."perli Irish.
"Lek ah.Lambat 10 minit je."kata Jimi."Still lambat."ujar Arash pula.
"Apa first game kita?"Zila bertanya setelah lama mendiamkan diri.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...