Bab 33

10.5K 539 44
                                    

Problem Girls keluar dari kereta.Serius cantik gila!Sepanjang laluan nak masuk dewan ada red carpet.Pergh!Serupa VVIP lah pulak.Memanglah,dah nama pun Jamuan VVIP.

Irish dan Arash menjadi penyambut tetamu.Mereka berdua kelihatan bergaya dengan tuxedo yang berwarna biru.Rambut kelihatan kemas dari biasa.

Okey,serius.Semua orang nampak cantik gila,kacak gila.

Sepanjang perjalanan Problem Girls,Farah dan Ayu ke dewan,ada je mata2 yang memandang mereka.

Sejujurnya,Problem Girls lah yang paling cantik dan bergaya kat situ.Dan mereka bertiga je yang memakai pakaian berwarna ungu.

"Wei,kau perasan tak yang kita je pakai gaun warna ungu.Yang lain,tak depun"kata Eza berbisik.

"Aku pun perasan.Macam ada something wrong je."bisik Inas pulak.

Sampai di depan Irish dan Arash,mereka berlima berhenti.

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam......"Irish dan Arash yang dari tadi memandang senarai nama murid2,mengangkat muka.

Mereka terkaku melihat mereka berlima.Okey,sebenarnya,mata Irish dan Arash hanya terpaku kat Farah dan Ayu je.

"You...You look beautiful."ucap Irish dan Arash tergagap.

Farah dan Ayu blushing."Thanks.Korang pun nampak segak malam ni."kata Farah dan Ayu.Irish tersenyum tersenyum manis memandang Farah.Farah membalas malu2.

Problem Girls yang berada dibelakang Farah dan Ayu dihiraukan.

"Ehem!Ehem!"Zila berdehem kuat.Sengaja.

Irish dan Arash memandang mereka bertiga."Eh,bila korang ada kat sini?"Irish bertanya.

'Kalau aku tumbuk si Irish ni,memang sia2 je muka kacak dia tu.'bisik hati Zila.

"Amboi,kitorang dah lama kat sini macam tugu negara kau baru nak perasan?Mentang2 ah jumpa buah hati."ujar Eza.

Muka Farah dengan Ayu dah macam udang bakar.Merah gila.Irish dan Arash menggosok leher mereka.

"Erkk..Korang pun nampak cantik jugak malam ni."puji Arash ikhlas.Kot.😂

"Dahlah.Kau tak payah nak puji2 kitorang.Ni.Nama aku dah tanda belum?"Inas bertanya.

Irish menanda ✅ pada senarai nama Problem Girls,Farah dan Ayu.

"Dah.Korang punya seat kat tempat depan sekali meja nombor 2."kata Arash sambil menunjukkan ke arah meja nombor 2.

Problem Girls terus bergerak ke arah meja tersebut.Farah dan Ayu ditinggalkan bersama Irish dan Arash.Kain gaun diangkat sedikit memudahkan perjalanan mereka.

Sampai kat seat nombor 2 mereka terus duduk.Nampaknya,meja ni je yang mempunyai 10 tempat duduk.

Mata meliar ke sekeliling dewan.Mencari kelibat seseorang.Malangnya tiada.

"Betul cakap kau.Kita je yang pakai baju warna ungu."kata Zila sambil mata masih memerhati sekeliling dewan.

"Kan!Aku dah kata.Kau tak pelik ke?Macam dah dirancang."Eza memberi pendapat.

Zila mengangkat bahu.Inas menggelengkan kepalanya.

"Wei,korang nampak tak Smart Guys?"akhirnya terluah jugak soalan yang ingin ditanya oleh Zila.

"Tak nampak pun.Diorang tak datang ke?"Eza bertanya balik.

"Takkanlah kot.Mestilah diorang datang.Ketua pengawas kot."balas Inas pulak.

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now