"Kau?!"
Problem Girls terkaku.Smart Guys terkelu."Apa kau buat kat sini?"tanya Amir."Aku yang patut tanya kau apa kau buat kat rumah wan aku?"balas Zila lalu flip shawl.
"Rumah wan korang means pengetua?"tanya Nab."Yup.Betul tu."jawab Eza bersama anggukkan."Zila,Eza,Inas,apa yang lama sangat tu?"tanya Tengku Rizuan yang baru muncul.
"Riz!Lama tak jumpa kau.Kau apa khabar?"tanya Tengku Hairi sambil buat brother hug dengan tok Problem Girls."Aku okey je.Kau apa khabar?Eh,jemputlah masuk."ajak tok.
Problem Girls terus berlari masuk bilik Zila yang memang ada disediakan di dalam rumah tu.Mereka mengunci pintu.
Tengku Hairi atuk Smart Guys dan isterinya,Tengku Azizah nenek Smart Guys serta cucu2nya Smart Guys bersama dengan ibu ayah,ma pa dan mom dad Smart Guys..Dan Amika,Nabirah dan Haiza.
Tengku Azizah berbual dengan wan.Tengku Hairi berborak dengan tok.Sementara,ibu dan ayah Amir berbual mesra dengan mama dan papa Zila.Begitu juga dengan ma dan pa Nab berborak dengan ummi dan walid Eza.Mom dan dad Jimi berbincang sesuatu dengan mummy dan daddy Inas.Mereka semua kelihatan seperti kawan baik yang sudah lama kenal.
"Sampai masa kita bagitahu kejap lagi."kata ayah Amir."Kita kena paksa diorang jugak."balas papa Zila."Tapi,kalau diorang tak dapat terima."tanya mama dan ibu."Ayahanda dengan abah dah bincang,kami tetap dengan keputusan kami.Sama ada diorang suka atau tak.Kami dah buat perjanjian dari dulu lagi."kata tok Problem Girls tegas.mama papa,ibu ayah,ummi walid,ma pa,mummy daddy dan mom dad akur.
Smart Guys sekadar berdiam diri."Aku lupa nak kenalkan kau.Ni anak aku nama dia Amirul Safwan."jelas ayah Amir kepada papa Zila.Papa seperti tercari-cari seseorang."Papa cari apa?"tegur Afik dari belakang."Panggil akak2 kamu turun sekarang.We have something to discuss."kata papa.Afik memanggil akak2nya.
~~~~
Problem Girls terus berlari masuk bilik Zila yang memang ada disediakan di dalam rumah tu.Mereka mengunci pintu."Kenapa diorang ada kat sini?Apa sebab diorang kat sini?Diorang nak apa?"Zila bertanya kepada 2 orang sepupunya."Aku tak tahu.Yang aku tahu aku still sakit hati pasal semalam"balas Eza."Kalau aku dapat diorang memang aku dah sepak."kata Inas geram.
"Aku harap diorang ada sebab yang munasabah kenapa diorang ada kat sini."kata Zila.
Tok,tok,tok.
"Akak papa,walid dan daddy suruh turun.Diorang kata we have something to discuss."laung Afik dari luar pintu."Okey."balas Problem Girls serentak.
~~~~
"Hah!Tu pun Zila.Meh sini,papa nak introduce kat bakal ayah hang."kata papa selamba.Zila mencebikkan bibirnya."Cebik2.Gunting baru tahu."tegur papa."Ni anak sulung aku,Syazila Akma.'kata papa."Ni anak bongsu aku,nama dia
Syafik Azam.Tahun ni dia ambil PT3."kata papa."Ni anak bongsu aku nama dia,Amika Safrina.Samalah anak aku pun tahun ni dia ambil PT3"Amika mengangkat muka dan pada masa yang sama,Afik juga sedang melihat wajah Amika.Seketika pandangan mata mereka bertaut.Jantung mereka tiba2 berdegup laju.
Ehem!
Amika dan Afik kembali ke dunia nyata.Cepat2 diorang alihkan pandangan."Amboi,hang gatai na.Hang ingat,PT3 pun tak lepas lagi jangan nak bercinta.Ada faham."bisik Zila pada adiknya.'Eleh.Kata orang.Akak tu tak SPM lagi dah nak kena kahwin lagi teruk.Kita tengok sama ada akak falling in love ke tak dengan abang Amir.'bisik hati Afik.Aik!Ada apa2 ke ni?
"Ni anak sulung aku,Nabil Azhar."kata pa Nab.'Tak nak aku kenal dia.Lagipun nama dia aku dah kenal sampai dah boleh hafal.'desis hati Eza."Yang ni anak sulung aku.Nama Syaeza Dania."kata walid Eza pula.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...