"Berapa kali wan kata,jangan kenakan orang lagi!"kata wan mereka a.k.a pengetua Star Highschool.Problem Girls hanya memandang lantai.Pengetua mengeluh.
"Nanti akan ada pelajar pertukaran dari Highschool Diamond."ujar pengetua senafas."Jadi?"Problem Girls menjadi hairan.'Apa kaitannya dengan kami?"bisik hati Problem Girls.
"Mereka ada 3 orang lelaki atau lebih dikenali sebagai Smart Guys.Wan akan pastikan mereka perhatikan kamu bertiga."Terkejut Problem Girls.
'Like seriously?Perlu ke sampai kena ada bodygourd?!'
'Creepy gila...Kenapa sampai kena ada pemerhati!.'
'What the...Wan harus ke?!'
"Tapi wan kam.."kata-kata Zila dihalang
Tok,tok,tok!
"Masuk"arah wan.Pintu dibuka dan 3 orang jejaka masuk ke dalam pejabat pengetua.Problem Girls hanya memandang mereka dingin.Mereka tahu yang 3 orang nilah yang akan jadi bodygourd tak bergaji diorang.
"Kenapa lambat?"tanya pengetua lembut."Err..Sebenarnya.."
Flashback
Tiga buah motor besar memasuki kawasan sekolah Star Highschool.Helmet dibuka dan tersembullah wajah 3 orang jejaka kacak.Pelajar perempuan telah menjerit keterujaan.
"Kau tanyalah diorang."kata Nab kepada Jimi."Apasal aku pulak!"bentak Jimi."Sebab kau paling pandai pikat perempuan."kata Nab lagi.
"Eh!Aku.Pikat.Perempuan!"jerit Jimi."Aku bercinta pun tak pernah,kau kata aku pandai pikat perempuan."kata Jimi tak puas hati."Cukup!Jimi kau tanya jelah diorang."Amir sebagai leader Smart Guys memberi kata putus.
"Yolah."ujar Jimi pasrah.Dia mencari seseorang yang boleh ditanya.Tiba-tiba datang seorang perempuan.Perempuan itu datang dengan lenggang lenggoknya."Awak cari apa tu?"tanya seorang perempuan yang bernama Shila.
Smart Guys yang perasan kehadiran Shila segera bertanya."Mana pejabat sekolah ni?"tanya Jimi sambil memandang ke arah lain.Begitu juga dengan Amir dan Nab.Mana taknya,perempuan tu pakai baju ketat nak matey!Tak sanggup diorang nak tambah dosa.
Tiba-tiba datang lagi 2 orang perempuan.'Kawan dia agaknya'teka Smart Guys.Yelah,2 orang perempuan tu pun pakai baju ketat dan tidak ketinggalan dengan lenggang lenggok seperti tiada tulang."Hai,Amir!"ujar seorang perempuan atau sebenarnya Riana."Hello,Nab."ujar Bella pula.
"Eh!korang kenal kami?!"tanya Nab sedikit terkejut."Of couse."jawab Bella."Siapa je yang tak kenal korang.Korangkan instafamous terkacak di seluruh asia."cerita Riana teruja.Smart Guys hanya meng'o'kan je.
"Jimi tanya apa tadi?"tanya Shila dengan nada manja.'Dah kenapa perempuan ni?Minta penampar ke?'bisik hati Jimi."Pejabat kat mana?"tanya Jimi lagi.
"Kenapa nak pergi kat pejabat,kalau boleh pergi kat hati Shila."ujar Shila dengan gedik malunya.'Maaf,aku tak berminat nak pergi ke hati kau.Sebab biasanya perempuan gedik macam kau hatinya busuk.'bisik hati kecil Jimi.Ikutkan hatinya nak je cakap macam tu.Tapi nanti kena kecam pulak.
"Maaf,saya tak suka perempuan gedik."ujar Jimi jujur.Berubah terus wajah Shila."Pejabat ada kat blok C."Bella yang melihat situasi tersebut terus mencelah menukar topik."Ermmm...Blok C kat mana?"tanya Nab pula."Mari ikut kami."kata Bella lagi."Kami boleh tolong hantarkan."kata Riana pula.Smart Guys sekadar menganggukkan kepala.
Riana,Bella dan Shila atau lebih dikenali sebagai Diva Beauty.Selepas mendapat anggukan dari Smart Guys,Diva Beauty dengan tiba-tiba memeluk lengan Smart Guys.Riana memeluk lengan Amir.Bella memeluk lengan Nab dan Shila memeluk lengan Jimi.
Terkejut beruk Smart Guys dibuatnya.Mereka segera menepis tangan Diva Beauty."Kau jangan berani nak sentuh aku!"kata Amir dengan nada yang tertahan-tahan.Jimi dan Nab hanya mendiamkan diri.Amir ni kalau dah marah,kena diam je.Kalau menyampuk jugak,silap-silap diorang yang kena sembur.
"Alah!Awak.Bukannya ada orang nampak pun."ujar Riana gedik.'Dia ni tak faham bahasa ke?Aku sepak baru nak faham ke?'bisik hati Amir."Korang ni tak takut dosa ke?"tanya Amir dengan nada sinis.Berubah terus wajah Diva Beauty bila ditanya tentang dosa."Nampak macam tak tahu je.Yelah!Baju pun ketat gila sampai tak ada ruang."kata Amir lagi dengan senyuman sinis.
"Jom blah,aku dah tak tahan tengok muka perempuan-perempuan gedikss ni."ajak Amir berserta perlian.Nab dan Jimi hanya menurut.Smart Guys berjalan sendiri meninggalkan Diva Beauty yang masih mendiamkan diri.Sepanjang perjalanan mereka mencari pejabat sekolah,sentiasa ada perempuan yang menjerit keterujaan.Smart Guys hanya buat tak tahu je.
Mereka terpaksa cari di seluruh pejabat sekolah tersebut.Dah lah sekolah tu besar.Sampai termasuk tandas perempuan.Nasib baik tak ada orang dalam tandas tu.Kalau tak dapat lah gelaran Pervert.Jatuh maruah sebagai hotstuff di asia.
End of flashback
"Macam tu lah ceritanya."kata Nab selepas menerangkan sebab lambat datang ke pejabat itu.Problem Girls dah ketawa terbahak-bahak mendengar cerita tadi.Pengetua hanya menggelengkan kepalanya.
Smart Guys memandang ke arah Problem Girls lama.Cantik melihat Problem Girls ketawa.'Indahnya ciptaan Allah'bisik hati kecil Smart Guys.Problem Girls yang rasa seperti diperhati oleh Smart Guys segera memalingkan muka mereka ke arah Smart Guys.Mata mereka saling bertaut.
Pengetua yang melihat keadaan itu,berpura-pura batuk."Hok,hok,hok!Sakit pulak tekak ni kat sini."kata pengetua sambil berpura pura batuk.Pengetua memandang ke arah Problem Girls.Pengetua smirk ke arah cucunya.Muka Problem Girls dah berona merah.Malu akibat ditangkap memerhati anak teruna orang.Smart Guys pula menggosok belakang leher mereka bagi menghilangkan perasaan malu.
"Okey,so korang bolehlah kenalkan diri."kata pengetua.
"Aku Amirul Safwan.Panggil aku Amir.Aku leader kumpulan Smart Guys dan Ketua Pengawas di sini."
"Aku Nabil Azhar.Panggil aku Nab.Aku Penolong Ketua Pengawas di sini."
"Aku pulak Hazimi Zulkifli.Aku AJK Pengawas di sini."
Terkejut Problem Girls dibuatnya.Baru masuk dah jadi Ketua Pengawas,Penolong Ketua Pengawas dan AJK Pengawas.'Ni mesti wan yang lantik tanpa inform kat kami ni.'bisik hati kecil Problem Girls.
"Aku Syazila Akma.Panggil Zila.Leader kumpulan Problem Girls."
"Aku Syaeza Dania.Panggil aku Eza."
"Aku Syafinas Liara.Call me Inas."
"So,Problem Girls.Smart Guys akan perhatikan kamu.Dan wan bagi kebenaran mereka denda apa pun pada kamu bertiga selagi ianya tidak melampaui batasan."ujar wan.
Terkejut lagi Problem Girls.Smart Guys sekadar memberi senyuman sinis.Kejamnya lah hai!
'Bodygourd dah ada.Tak kan sampai diorang boleh denda apa je.Like crazy?Like what?😣'
'Diperhati?Okey,tu creepy.Didenda apa je?Itu lagi creepy!😨'
'Sudahlah ada bodygourd tak bergaji wan.Boleh buat apa je pulak tu.Apalah nasib kami😧.'
"Semua dah boleh masuk kelas masing-masing."ujar wan."Oh ye,sebelum saya terlupa.Smart Guys sekelas dengan Problem Girls supaya memudahkan lagi kerja kamu memerhatikan mereka.Kelas kamu di 5A,blok B.Kamu semua boleh ikut Problem Girls."terang wan panjang lebar.
Problem Girls bertambah tambah tambah tambah terkejut.Kelas pun sama!Ini dah melampau!Problem Girls mengeluh kasar.Apa boleh buat.Kalau wan kata Z,Z lah jawapnya.Tak boleh tukar.Mereka pun menuju ke kelas 5A.
Okey tak?Kalau tak okey,komen tau.😊
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...