Waktu makan malam bersama,
"Problem Girls,Smart Guys.Kami nak kamu pindah dari sini."ujar tok.
Problem Girls dan Smart Guys berpandangan.Mereka berkerut lalu memandang ke arah tok.
"Pindah mana?"Amir bertanya.
"Kami dah beli satu rumah untuk kamu berenam.Kamu akan cuba belajar hidup sebagai suami isteri dan juga pelajar memandangkan kamu akan menduduki SPM tahun ni."terang tok panjang lebar.
Yang lain hanya mendiamkan diri.
"Tapi Mak Jah akan tinggal dengan kamu untuk sediakan makanan.Termasuk kemas rumah tu.Tapi tu tak bermakna Problem Girls boleh lari dari tanggungjawab sebagai seorang isteri.Jangan terlalu mengharapkan Mak Jah."kata nenek.
"Dan Mak Jah akan laporkan apa saje yang berlaku kat rumah tu dekat mama,ummi dan mummy."kata mama.
Mereka hanya mengangguk faham.Malas nak kata lebih2.
~~~~
Zila POV
Sekarang ni waktu rehat di Star Highschool.Aku,Zila,Inas,Farah dan Ayu tengah berborak di cafe sekolah.Makan?Dah kenyang dah pun.
Lupa nak bagitahu,Problem Girls dan Smart Guys dah pindah kat rumah yang tok kata tu.
Rumah tu cantik.Gaya moden.Kalau malam lagi cantik.Bilik dia besar.
Mak Jah pun dah tinggal dengan kitorang.Buat masa ni,Mak Jah cuma kemas rumah dan masak makanan tengah hari je.Yelah,kitorang kan sekolah,mana sempat nak masak makanan tengah hari.
Tapi kalau waktu cuti sekolah,kami yang masak dan kemas rumah tu.Mak Jah kami bagi dia cuti.
Back to the story,
Tengah syok aku dengan yang lain berborak,tetiba ada pulak sotong datang kat kitorang.
Kalau seekor je aku tak kesah sangat,ni 3 ekor sotong.Sotong dengan bedak 7 inchi tepek kat muka.Sotong apa?Sotong masak tepung.
Sape?Diva Beauty.
Pap!
Riana menepuk meja.Tapi kami hanya buat tak nampak.
Pang!
Tiba2 Riana tampar aku sampai kepalaku terteleng.Kuat wei.Sakit gila.Aku rasa nak tercabut rahang aku ni.
Semua yang berada di dalam cafe tersebut tergamam.Aku memandang Riana tajam.Dia hanya tersenyum sinis.
You make a big mistake!
"Kau apahal hah?!"jeritku kuat.
"Kau tu yang apahal,aku dah kata jangan dekat dengan Smart Guys kan?"Riana membalas kata-kataku.
"Kau sape nak arah2 kitorang?!"Inas bersuara."Aku kata jangan dekat jangan dekatlah.Dasar tak ada maruah!Keluar dengan jantan!"kata Shila siap pakej maki lagi.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...