Zila P.O.V
Sekarang ni,aku dan sepupu2 kesayangan aku ada kat TLPG.Kitorang tengah ponteng.Alah!Bukan selalu.Ni dikira first time kitorang ponteng.Untuk tahun ni lah.Hehehe.
Inas dan Eza dah selamat ke rahmatullah.Eh!Gurau.Ke alam mimpi.Hihihi.Gurau saja maa...Untuk pengetahuan readers,disebabkan sekolah ini internasional school jadi di setiap tempat ada air-cond.Dalam tandas je tak de.
Aku pulak tengah termenung.Teringatkan balik kes tadi.Eeeee!!Rasa nak mengamuk je.Ada ke patut tuduh orang tanpa usul periksa."Menyampah!Meluat!Annoying!Berlagak!Sombong!Poyo!Semualah!"
"Zila,kau apahal?Dari tadi aku nampak kau bercakap sensorang.Kau kenapa?Otak dah terbalik ea?"ujar Eza yang baru bangun dari tidur.Tudung pun dah senget benget.Aku menggelengkan kepala.
"Kau geram pasal tadi ek?"teka Eza.Ternyata tekaan Eza tersebut betul."Lantaklah diorang tu.Yang aku tahu aku nak revenge kat diorang"kataku dengan bersemangat.Tak tahulah kenapa,hari ni rasa macam nak kenakan ramai orang.Berkat gaduh ngan Diva Gediks dan Smart Guys kot.
Eza bangun dari pembaringan dan duduk di sofa sebelah aku.For your information,kat TLPG ni boleh dikatakan macam kat rumah lah.Kiranya nak tinggal kat sini pun boleh.Sebab kat sini ada tv,sofa yang boleh dimuatkan untuk 10 orang duduk dan sebuah meja kecil di tengah.Ada juga peti ais kecil yang dipenuhi dengan snek dan minuman berperisa.Terdapat Coway.Disebelah Coway ada sebuah singki dan disebelah singki ada pinggan mangkuk dan cawan.Lantai pulak dipenuhi dengan permaidani import dari Arab.Ayah Eza yang beli.Permaidani tu lembut sangat.Selesa je.Kat sini pun ada air-cond.Lagi satu kat sini ada ruang solat dan ambil wuduk.Hebat tak?
"Kalau macam tu,kita teruskan dengan plan low class kita tu"balas Eza sambil memeluk bahuku.Aku hanya membiarkan je."Aku nak tambah something boleh tak?"ujar seseorang.Aku pandang Eza.Eza pandang aku."Kau ke yang cakap?"tanya kami serentak.Kami menggeleng serentak jugak."Kalau bukan kau yang cakap,tapi sape yang cakap?"tanya kami serentak lagi.
Tak kanlah kat sini ada hantu kot.Takkan pagi pun ada hantu.Lagi satu,dah hampir 5 tahun aku duduk sini tak pernah pulak aku dengar pasal hantu."Akulah yang cakap."ujar suara tu lagi.
Aku dan Eza pandang belakang dan "Argh!"suara aku dan Eza bergabung apabila nampak seseorang pakai topeng hantu.Ternyata ianya Inas.Inas gelak terbahak-bahak."Apa lah korang ni.Topeng pun nak takut"ujar Inas lagi.Aku memuncungkan bibir.Eza pulak buat muka cemberut.
Tiba2 aku mendapat akal.Aku dan Eza saling berpandangan.Kami smirk.Kami memandang Inas yang masih galak mentertawakan kami.Kitorang segera melancarkan serangan.
Kami menggeletek Inas.Inas ketawa kegelian."okey..Stop..stop..."Inas berkata sambil menyapu air mata di tubir mata akibat gelak terlalu banyak.Kami pun berhenti."Tahu pun geli."ujarku.Inas hanya tersengeh seperti kerang busuk.
"Tadi kau cakap nak tambah something kan?Nak tambah apa?"Eza bertanya pada Inas."Ha'ah.Kau nak tambah apa?"kataku pula."Okey jom duduk dulu."ujar Inas.
Kami hanya menurut."Aku cadang kita pancitkan tayar motor diorang plus kita tampal sticker kat seluruh motor diorang.Bagi cantek lagi."Inas mengangkat keningnya maksud 'amacam?okey tak?'Aku dan Eza berpandangan.Kami tersenyum sinis.
"Tak sangka kau ni pun bijak jugak otak kau ni.Ingatkan dah black out."kataku selamba."What the!Kurang asam punya Syazila Akma.Kau kata otak aku black out!Otak kau yang black out.Tu yang tak boleh pikir tu."Inas pula membalas.
Apakah...."Eh kau ni,sini kau!"aku mula mengejar Inas.Kami berlari merata tempat.Eza pulak hanya menggelengkan kepalanya.Aku dapat tangkap Inas dan aku terus menyekeh kepalanya.
"Aduh!Sakitlah kepala aku.Rasakan ni!"Dan sekarang Inas pulak yang menyekeh kepala aku.
"Ouch!Sakit babe.Lepas babe..."aduku."Wei!Sakit wei.Lepas wei.Please..."rayu Inas pulak."Tahu pun sakit.Tadi tak tahu sakit.Main je kerja."Eza melepaskan telinga kami.Tadi Eza pulas telinga aku ngan telinga Inas.Sakit woo...
Aku menggosok telinga ku yang diselaputi dengan shawl sekolah.Begitu juga Inas.Btw,kat sini kami pakai tudung shawl yang berwarna biru gelap.Tudung khas untuk sekolah.Shawl lagi.Rare tak?Hehehe...
"Kalau hari2 kau tarik telinga aku,silap hari bulan telinga aku boleh sama besar ngan gajah."kata Inas."Baguslah tu.Tak perlu aku pergi zoo.Kau pun dah macam gajah.Kalau telinga kau dah besar macam gajah,aku dah boleh dikira bela gajah.Maksudnya,aku kena tanam tebu belakang rumah kita ni.Boleh aku bagi kau makan hari2."kata Eza sambil ketawa mengekek.Aku dah bantai gelak dah.
Muka Inas dah merah padam.Tinggal tunggu meletus gunung berapi je."Kau nak kata aku gemuk lah ni?!"marah Inas."Aku tak kata,kau yang kata."balas Eza sambil tersenyum seperti mintak penampar Inas."Kalau aku campak kau dalam lubang loji,jangan tanya aku kenapa"kata Inas lagi.Eza hanya roll eyes.
"Korang,jom gi bilik muzik.Dah lama tak menyanyi."kataku."Aku on je.Lagipun aku dah lama tak
main piano."ujar Eza."Aku pun rindu nak main gitar.So,aku okey je"kata Inas pulak.Setelah mendapat kata putus,aku dan bestfriends beloved ku segera ke bilik muzik.Dulu kami selalu release tension kat situ.Kami jugak minat muzik.Macam aku,minat menyanyi.Eza minat piano.Inas pulak minat gitar.Kami ni boleh jadi band aku rasa.Hehehe...Suara pun tak adalah sedap mana pun kot.
Sampai je kat bilik muzik,kami terus ambik posisi masing2.Aku ambik posisi kat tempat paling depan sekali.Aku pemain utama.Inas kat tempat gitar.Eza kat posisi piano
1,2,3 and start

Don't let me down
~~~~
Amir P.O.VAku dan sepupu kesayanganku tengah ronda2 block.Sebenarnya kitorang nak cari Problem Girls.Rasa bersalah sangat.So,kitorang nak mintak maaf.
Tengah ronda2,kitorang dengar bunyi orang nyanyi.Kitorang pun cari punca suara tu.Dan ianya datang dari bilik muzik.
Kaki terus mengatur langkah ke bilik muzik.Sampai je,kitorang ngintai dulu sape dalam ni.Apa yang mengejutkan kami,Problem Girls ada dalam ni.Diorang sedang menyanyi.Suara Zila memang sedap.Aku tak pernah dengar suara semerdu ni.
Aku tak sangka Eza pandai main piano dan Inas pandai main gitar.Pada pendapat aku,diorang boleh jadi satu band.Diorang nyanyi lagu Don't Let Me Down.Aku sentap.Aku rasa aku dah malukan diorang.Lagu ni memang kena dengan situasi diorang.
"Aku tak tahu pulak diorang pandai menyanyi"kataku sambil memerhati setiap gerak geri Problem Girls.
"Betul tu,aku tak sangka Eza pandai main piano."balas Nab."aku pun tak sangka Inas pandai main gitar sebab aku pun pandai main gitar jugak.Aku rasa diorang boleh jadi satu band."jawab Jimi pulak.
Sedap gila suara dia.Merdu je.Cair aku dibuatnya.Eh!Pahal ngan aku ni?!Aku tampar diri sendiri."Apa yang aku mengarut ni.Astaghfirullah alazim."ucapku.Tanpa sedar aku telah menggelengkan kepala.
"Apahal dengan Amir tu?"bisik Nab pada Jimi."Aku rasa otak dia dah tak betul.Mungkin salah
makan kot.Atau pun otak dia dah terbalik."jawab Jimi sambil menggelengkan kepalanya berkali-kali."Woi!Kau pahal?.Cakap sorang2,geleng kepala pastu senyum sorang2.Gila ke?"tanya Nab pada Amir.Hah?Aku padang diorang.Aku blur.
"Kau ni,blur lah"kata Jimi.Aku semakin blur."Apa2 je lah."Kami pandang ke arah Problem Girls semula tapi,diorang dah tak ada.Hilang dah?Mana diorang ni?Kena culik ngan bunian ke?Ke kena tangkap dengan alien.
Prutttt
"Pergh!Sape kentut ni?!Busuk gila wei!!"
Hehehe"Sorry,aku terkentut.TER okey"kata Nab sambil tersengeh seperti tempah kaki aku kat muka dia.
"Kau makan apa wei?"
"Kau telan jamban ke?Sebab bau kentut kau dah macam bau jamban.Aku rasa lagi teruk dari jamban ni!"kata Jimi selamba.Dengan itu,Jimi menerima sekehen di kepalanya dari Nab.
"Agak2 sikit.Gila kau aku telan jamban.Aku telan skunk.Tu yang busuk semacam tu."kata Nab pula.Dengan itu aku dan Jimi tergelak mendengar lawak Nab.
"Dah lah.Jom blah.Tak pasal2 kena marah nanti."kata Nab.Amir dan Jimi hanya menurut.Aku dan kawan baikku segera mengatur langkah ke kelas 5A.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...