Eza P.O.V
Sampai rumah,tempat yang dituju ialah BILIK.Aku masuk bilik,naik atas katil dan guling.
Tudung aku dah bukak awal2.Siliding beg aku dah campak mana pun aku tak tahu.Fon aku tak campak.Gila kau nak campak fon.Dah lah iPhone 7.Ops!Terbangga pulak😂.Fon aku letak tepi aku.Zila ngan Inas kat bawah tengok cerita Spongebob.
Baru aku nak lelap.Tetiba malaun mana tah mesej aku.
ting!
ting!
ting!
ting!
Masalahnya,dia type bebanyak.Cuba type sekali je tak boleh ke?!Dengan malasnya aku ambik fon pastu bukak group wasap 💞PG&FA💕
Farah📷
Problem Girls!Ayu🎻
Apasal tak datang
sekolah tadi?!Farah📷
Balas lah wei!Ayu🎻
Mohon balas!Aku pun dengan senang hatinya membluetick je.
🎶'kau mencuba lagi,memanggil kembali '.📞🎼🎵
Incoming call Farah📷.Aduh!Dia call pulak dah.Aku pun jawab jelah.
Woi!Apasal tak balas chat!Tahu nak bluetick je keje korang ni!-Farah.
Aku dah lah tengah penat ni.Dia boleh memekak kat sebelah sana.Dah lah menjerit.Pecah telinga aku.Tak lama lagi tercabutlah,telinga aku daripada kepala ni.Dengan tak ada salamnya terus nak serang orang.
Tak reti nak bagi salam ke hah?Aku dah lah tengah penat ni.Kau boleh menjerit lagi.Cair taik telinga aku.-me
Hehe.Sorry sorry.assalamualaikum wahai sahabatku yang berada di sana.-Farah
Waalaikumussalam.hah.nak apa call aku ni?-me
Apasal korang tak datang sekolah tadi?-Farah
Ada hal sikit.jumpa kat Starbucks nanti aku cerita.-me
Hmm.yelah.ko nak tahu tak,Smart Guys pun tak datang kat sekolah tadi.sweet dowh! korang tak datang sama2.macam ada chemistry gitu.-Farah
Kepala dia lah!Sweet benda.Kalau diorang tahu kitorang nak kahwin mesti kena bahan teruk ni.
Otak kau lah sweet.dah lah.jumpa malam ni.okey.bye!-me
Aku pun terus lah end call.Lepas tu,aku turun bawah dan jumpa Zila dan Inas.Aku nampak diorang tengah sibuk rampas remote control.
"Wei!Aku nak tengok cerita hantu!"Inas jerit sambil cuba nak tarik remote tu dari Zila.
"Tak nak!Aku nak tengok cerita cartoon!"Zila pun jerit pastu rampas balik remote tu.
"Alaaa...Bosanlah.asyik tengok cartoon LAVA je.Nak tengok cerita hantu!!"Inas membentak.
"Eleh!Kau,hantu pun takut.Ni pulak nak tengok cerita hantu,mesti asyik nak sorok2 kat belakang bantal.Baik tak payah tengok macam tu!"Zila pun tak mengalah.
Inas yang geram terus lepaskan remote tu dan menyebabkan Zila jatuh dari sofa.Aku ngan Inas awal2 lagi dah tutup telinga dan....
"SYAFINAS LIARA!!!😠"
Inas terus angkat kaki dan blah.Zila pulak aku nampak muka dia merah padam.Marah sangat tu.Zila pun tanpa buang masa kejar Inas.
"Sini kau!Aku dapat kau memang aku tumbuk muka kau sampai lebam!"Zila membebel sorang2.
"Woi!Lek luh." Belum sempat Zila nak tumbuk muka Inas,aku tahan tangan dia.
"Dah lah tu girls.Ni aku nak cakap yang malam ni kita jumpa Farah ngan Ayu kat tempat biasa."kataku pastu lepaskan tangan Zila perlahan2.
"Nak buat apa?!"tanya Zila masih marah."Nak bagitahu diorang perkara sebenar lah."kataku lagi.
"Perlu ke?"tanya Inas pulak."Perlulah wahai sahabat kesayanganku sekalian."ujarku.
"Fine!"Inas dan Zila berkata serentak.Aku pun terus blah pergi ruang tamu.Tengok tv lagi best.Aku duduk kat sofa yang Zila ngan Inas duduk tadi pastu aku pegang remote.Aku bukak cerita Running Man yang kitorang pernah rakam kat tv.
"Nak tengok Running Man tak?!"jeritku saja nak umpan diorang berbaik.Sebab selalunya kalau salah seorang antara kitorang gaduh,kitorang akan tengok Running Man sesama pastu nanti kitorang akan berbaik sendiri.Pelik kan.Tapi ianya benar.
"Nak!"jerit 2 orang sepupu aku tu.Diorang pun berlari dan duduk di kiri dan kanan aku.
Kitorang pun tengok Running Man sampai pukul 8 malam.
~~~~
Inas P.O.VAku dan sepupu2 kesayangan ada kat Starbucks.Kitorang dah pesan makanan,tinggal nak tunggu makanan sampai je.
Tengah syok aku beborak,Farah dan Ayu pun sampai.
"Sorry lambat.Jalan sesak siot"kata Farah."It's okey.Tak lama mana pun,kitorang pun boleh dikatakan baru sampai jugak."balas Eza.
Farah dan Ayu ambil tempat duduk hadapan kami."Ceritalah apa yang korang nak bagitahu dan sebab korang tak datang pagi tadi!"Ayu berkata tegas.
Kitorang dah mengeluh perlahan."Apa kata korang pesan makanan dulu?"cadangku atau lebih kepada mengelak.Farah dan Ayu memesan makanan.Kemudian mereka memandang Problem Girls tajam.
"Baik kau bagitahu kitorang cepat"Farah berkata sambil mata tajam memandang Problem Girls.
"Ok,releks.Tapi bila kitorang bagitahu perkara ni korang tak yah terkejut sangat dan calm down,ok?"Eza balas."Fine!Cepatlah apa dia?"gesa Ayu.
"Kitorang.dah.nak.kahwin."kataku satu persatu.Muka Ayu dan Farah dah merah tahan ketawa.Dan akhirnya mereka berHAHAHAHAHA.
Aku ngan yang lain dah pandang diorang macam😑.Pastu banyak mata2 yang padang ke arah kami."Diam bahalol!Orang tengok wei!"kata Zila tegas.Terdiam terus Farah dan Ayu.
"Dah puas gelak?"
"Erk...Korang serious ke?"Farah dan Ayu pandang kitorang."Yes!Kitorang serious"Eza jawab.Mata diorang dah tersembul keluar.Ok,gurau je.Mata diorang membulat.
"Dengan sape dowh?!"
"Smart Guys."2 perkataan keluar daripada mulut kitorang membuatkan Farah dan Ayu berdiri dan jerit macam pontianak mengilai.Macam ni "WHAT?!!"
Sekali lagi semua mata memandang ke arah kami.Dan aku rasa diorang mungkin ada kata 'Gila ke apa bebudak ni?Kesian kecik2 dah tak betul.'
Aku ngan cousin aku terus sekeh kepala Farah ngan Ayu."Itu sebab buat kecoh!"Zila berkata lalu kitorang duduk tempat masing2.
"Kitorang terkejut je."kata Farah dengan sayu.Alah!Merajuk pulak dah."Tulah!Kitorang terkejut pun nak marah,sape suruh buat cerita suspens?"Ayu pun merajuk jugaklah ni.
"Dengarlah dulu.Kitorang kahwin bukan sebab kemahuan.Korang pun tahukan kitorang ngan Smat Guys ni asyik gaduh je. Lagipun aku still waras,tak akan aku nak kahwin muda.Pikir cerita novel ke?"Zila kata panjang lebar tanpa mengendahkan rajuk Farah dan Ayu.
Farah dan Ayu mendengus kasar.Aku still tak faham.Tell us from A to Z."Farah berkata.
Selesai bercerita,Farah dan Ayu terdiam tidak berkutik."Wow!Awesome.Sumpah macam novel."Ayu berkata teruja."Otakmu novel.Kahwin tanpa cinta?Boleh bahagia ke?"aku bertanya.
Farah dan Ayu mengangguk."Boleh.Sebab bercinta selepas nikahkan lebih manis."Farah berkata sambil tersenyum.
'Ya Allah,kau bantulah hambamu.Jika benar mereka adalah jodoh kami,maka kau berikanlah sinar kebahagiaan kepada kami.Amin'
Selepas itu,makanan yang dipesan pun sampai.Kami semua terus makan dengan penuh selera.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...