Bab 12

10K 536 18
                                    

Jimi P.O.V

Smart Guys berada di hospital.Kitorang demam panas sebab hujan lebat semalam.Apalah nasib.Tak pasal2 kena layan perempuan2 gedik,peminat Smart Guys.Macam mana diorang tahu kitorang sakit?

Adik perempuan aku,Nab dan Amir iaitu Haiza,Nabirah dan Amika mengambil gambar kitorang pastu upload kat Instagram.Untuk pengetahuan korang,adik2 kitorang juga merupakan Instafamous.Like brother,like sister.Okey aku dah rosakkan peribahasa English.

Tok!Tok!Tok

Pintu dibuka dan masuklah sepasang suami isteri yang sudah lanjut usia.Tengku Hairi dan Tengku Azizah.

"Macam mana cucu atuk?Dah okey?"tanya Tengku Hairi.Tengku Hairi merupakan atuk kepada Smart Guys dan juga pengetua di Highschool Diamond serta kawan baik kepada Tengku Rizuan.Tengku Azizah pula nenek kepada Smart Guys dan kawan baik kepada Tengku Mastura iaitu wan kepada Problem Girls.Suami Tengku Mastura ialah Tengku Rizuan a.k.a pengetua Star Highschool dan tok kepada Problem Girls.Tapi disebabkan Tengku Rizuan iaitu tok Problem Girls perlu menguruskan syarikatnya yang berada di luar negara jadi dia meminta bantuan Tengku Mastura,isterinya supaya menggantikan tempat dia sebagai pengetua di Star Highschool.(Ada faham?)

"Alhamdulillah.Kitorang dah rasa okey sikit."balas Amir."Apa kata doktor?"tanya Tengku Azizah pula."Doktor kata kalau dah betul2 sembuh kitorang mungkin dah boleh discharge esok."terang Nab.

"Baguslah macam tu.Atuk ada benda nak bagitahu ni."kata Tengku Hairi."Atuk nak bagitahu apa?"tanyaku."Bagitahu jelah."kata Amir.Atuk memandang nenek.Nenek menganggukkan kepalanya.Apa benda ni?Aku tak faham lah?Bagitahu je lah.

"Hujung minggu ni,atuk nak kamu batalkan apa2 rancangan yang kamu dah rancang."kata atuk lalu mengambil nafas semula untuk menyambung kata."Atuk nak kamu bertiga datang rumah atuk tepat lepas Zuhur pada hujung minggu ni."kata atuk.

Ini membuatkan otak aku dan sepupuku jadi tak betul.Muncul 1001 persoalan dalam minda aku.Tapi kalau aku tanya pun,belum tentu atuk dengan nenek nak jawab.Nak tak nak kenalah tunggu Ahad ni.

~~~~
Eza P.O.V

Petang ni,adalah petang yang paling pelik dalam sejarah hidup Problem Girls.Kami akan meminta maaf atas kesalahan yang kami lakukan kepada seseorang yang kami benci.Tak pernah2 Problem Girls minta maaf kat seseorang yang dia dah kenakan.Tapi apa boleh buat.

Problem Girls berada di hadapan wad VVIP."Ready girls?"tanya Zila.Aku menganggukkan kepala.Tapi dalam hati aku menggelengkan kepala."Ya."balas Inas sepatah.

Kami mengetuk pintu 3 kali.Tiba2 keluar 3 orang budak perempuan yang berumur 15.Muka diorang mirip Smart Guys.Adik diorang kot."Ya kak?Ada apa yang kitorang boleh tolong."tanya Amika."Boleh tak kalau kitorang nak jumpa dengan Smart Guys sekejap."pinta Zila lembut.

"Akak ni Problem Girls kan?"tanya Nabirah.Kami bertiga mengangguk."Wow!Tak sangka akak Problem Girls ada kat sini."jerit Haiza."Kami nak ambil gambar dengan akak boleh?"tanya mereka bertiga serentak.

Zila tersenyum seraya menganggukkan kepalanya.Amika mengeluarkan iphone 7 lalu kami mengambil gambar.Tak ada lah banyak pun gambar dalam tu."Akak nak jumpa abang Smart Guys ya?"tanya Nabirah.Sekali lagi kami mengangguk.Dah macam burung belatuk pulak,asyik angguk je.

"Kejap ya."Haiza membuka pintu wad lalu berkata "Abang,ada 3 orang akak nak jumpa!"."Perempuan gedik mana pulak nak jumpa kali ni?!"jerit seseorang dan aku tahu ianya Smart Guys.

"What the!Dia panggil aku perempuan gedik.Ini dah melebih!"

"Apakah...Berani dia kata aku gedik!Kurang asam jawa betul!"

Problem Girls ✔Where stories live. Discover now