Suara seseorang yang sedang berbual menyedarkan Eza dari pengsan.Eza bangun dan melihat Nab yang sedang berbual dengan seseorang melalui telefon di beranda.
"Okey,ma.Bye"Nab mengakhiri perbualan mereka.Nab pusing ke belakang.Dia agak terkejut melihat Eza yang sudah sedar.
"Dah bangun dah?"Nab berjalan mendekati Eza.
"Tak lah,aku tengah pengsan lagi ni."balas Eza selamba.
Nab menjentik dahi Eza."Aduih!Isy.Main jentik2 pulak."Eza buat muka manakala Nab pulak tersengeh tak bersalah.
"Hah,ni aku nak tanya.Kenapa kau tak bagitahu aku yang kau ada trauma?"Nab memandang Eza sambil berpeluk tubuh.
Eza pandang Nab."Perlu ke?Aku rasa tak penting pun untuk kau tahu.Lagipun kau tak pernah tanya aku.So,buat apa aku nak bagitahu kau."
Nab membulatkan mata memandang Eza."Eh,eh dia ni.Lain kali apa2 bagitahu aku."Eza hanya menganggukkan kepala.
Tiba2 Eza teringatkan sesuatu."Wei,aku nak tanya ni.Tapi kau kena jawab dengan jujur."kata Eza.
Nab mengangkat keningnya tanda nak tanya apa?
"Err,sape yang tukar baju aku?Maksud aku,tadikan aku pakai baju lain tapi sekarang aku pakai baju lain."tanya Eza sambil memandang Nab.
Nab memandang Eza,kemudian senyuman sinis terlakar di wajahnya.
"Aku yang tukarkan sebab baju kaukan basah so,untuk mengelakkan kau demam,aku tukarlah baju kau."Nab menjawab.
"Hah?!"Eza mencerlung ke arah Nab.'Seriously?Dia yang tukar?Maksudnya dia...'Eza terus menjauhkan dirinya dari Nab.
Nab yang melihat perilaku Eza terus gelak.
Eza pandang Nab pelik.'Gila ke apa dia ni?'
"Bukan akulah yang tukar baju kau tu,tapi Zila.Aku minta tolong dia tadi."kata Nab dengan tawa yang masih kedengaran.Eza menghembuskan nafas lega.
Memang tadi Nab nak tukarkan baju Eza tapi dia kena marah dengan Zila.
Kata Zila"Kau mengada,aku tumbuk muka kau."Sebab tulah Nab mengalah dan tunggu kat luar bilik.
Nab tersenyum memandang Eza."Woi,kau pahal senyum2 ni?Seram aku."tegur Eza.Nab menjeling Eza."Aku nak cakap ni.Yang lain tinggal kat rumah atuk ngan nenek dulu tau.Nanti malam baru balik kot."Nab berkata.Eza hanya mengangguk.
"Diorang tahu tak pasal aku?"Nab menggeleng.Eza hanya mengangguk faham.
Tiba2 mereka terdengar suara orang tengah bertekak.
"Aku kata aku tak nak.Tak nak lah!"
"Aku suruh kau buat tu.Buat jelah!"
Nab dan Eza terdiam.Mereka berpandangan."Tingkat 3!" Eza dan Nab menjerit serentak.
Dengan pantas,Nab dan Eza masuk lif dan turun ke tingkat 3.Sempat Eza mencapai tudung.Keluar lif,Nab dan Eza mencari suara tadi.
"Tak nak!"
Dan punca suara tu dari bilik gym.Eza perlahan-lahan mengintai keadaan di dalam bilik gym.Eza melihat Zila,Inas,Amir dan Jimi yang sedang bertekak.
'Ketuk ketampi?'
~~~~
Zila POVAmir memandang aku tajam.Aku pun tak nak mengalah.Aku balas balik pandangan dia.
"Buat sekarang."arah Amir tegas."Aku.tak.nak.buat!"kataku satu persatu.
"Aku suruh buat tu,buat jelah!"kata Jimi kepada Inas."Aku tak nak!"Inas jerit pada Jimi.
YOU ARE READING
Problem Girls ✔
Random*my first novel,so it kind of noob sikit. ©2017 Kumpulan badgirls atau lebih dikenali sebagai Problem Girls.Kumpulan paling nakal dan selalu membuat masalah di Star Highschool.Tapi mereka sangat terkenal.Dan sangat cantik.Satu asia kenal mereka. Sam...