"Apa nak jadi dengan adik kau tu? Makan pun tak nak, tak keluar bilik. Bercakap pun tak nak?" gerutu Jin. Geram betul lelaki itu dengan perangai Hara. Sudah tertulis takdir dan ajal Chanyeol, siapa saja yang mampu menghalang?
"Adik kau juga kan? Daripada kau membebel macam mak cik, baik kau masak" ujar Namjoon.
"Kau ni tak habis-habis makan. Tak ada kerja lain?"
"Bukan akulah, setan! Untuk Haralah. Dah tua kerepot pun tak faham-faham lagi. Nanti dah siap, bagi dekat aku. Aku hantar dekat bilik dia" Namjoon mencapai sebalang kerepek kentang dan beredar ke ruang tamu.
S
K
I
P
Pintu bilikku diketuk beberapa kali menyebabkan lamunanku terganggu. Susah sangat ke nak faham? Aku perlukan masa bersendirian.
"Hara, buka pintu ni sayang" suara Namjoon. Tiba-tiba saja aku terasa geli hati dengan lelaki ini. Tak pernah-pernah nak berkasih 'sayang' dengan aku. Aku berjalan semalas mungkin dan membuka pintu. Namjoon masuk dan meletakkan dulang di atas meja bersebelahan katil. Dengan selambanya dia merebahkan tubuhnya ke atas katil aku.
"Ewah, sedapnya tidur. Kau tak nak keluar ke? Pintu aku tak tutup tu"
"Kalau aku keluar, aku tak jamin yang kau akan makan. Aku tunggu kau sampai kau habis makan"
"Tak payahlah. Aku bukan budak kecil. Nanti aku makanlah. Keluar-keluar" aku mendorong Namjoon namun langsung tak bergerak. Kau makan batu ke nasi?
"Kau tak nak makan, aku suap"
Aku terus mencapai mangkuk berisi japchae yang baru saja dihantarnya. Kepantangan moyang aku kalau orang nak suap-suap ni. Dia tersenyum puas.
"Dah" aku letakkan mangkuk dan penyepit ke atas dulang.
"Sikitnya. Makanlah sampai habis"
"Aku dah kenyang. Terima kasih. Pintu dekat situ. Bila keluar, tutup pintu balik" pesanku ringkas, padat dan penuh informasi.
"Jangan lupa basuh baju kau. Esok sekolah. Habis berlumpur ruang tamu. Jenuh aku tadah telinga dengar Jin hyung membebel" dia bawa dulang tersebut keluar dari bilikku.
Haish, aku tak larat nak basuh baju. Bahu aku sakit sangat. Tak guna punya cikgu. Kalau tak sembuh juga esok, memang aku salahkan dia. Baru saja aku hendak lelapkan mata, pintu bilikku diketuk untuk kesekian kalinya. Ish, apa lagi kali ni?
"Ha, nak apa?"
"Cikgu kau datang"
"Siapa?"
"Manalah aku tahu. Dia tak bagitahu nama. Dia cakap dia cikgu kau saja. Cepatlah, dia tunggu kau dekat luar rumah" aku kemaskan ikatan rambut. Seluar trek aku capai dan sarungkan ke tubuhku. Takkanlah nak tunjuk peha gebu-gebas aku ni. Sudahlah aku hanya berseluar pendek saja.
Aku menuruni anak tangga. Kelibat bayangnya di muka pintu membuatkan aku menghela nafas yang cukup dalam.
"Sir nak apa?" soalku singkat.
"Kalau ya pun, ajaklah cikgu kau tu masuk dulu. Buatkan air" laung Seokjin dari dapur. Sibuk sajalah orang tua ni. Aku hanya inginkan tamatkan pertemuan kami di sini saja. Seokjin pula sibuk ingin menjemputnya bertandang ke dalam rumah.
"Masuklah dulu" dengan segera dia menanggalkan kasut dan masuk ke dalam rumahku. Dia melabuhkan punggung di atas sofa dan menghidupkan televisyen. Ewah, macam rumah mak dia pula. Aku ingat tak nak masuk tadi. Menyesal ajak.
"Nak air apa?"
"Coklat panas satu. Kurang manis ya?" ni kurang ajar nama dia. Dahlah mood tak baik ni. Aku melangkah ke dapur dan mencapai sebiji gelas dari rak. Sepaket campuran coklat panas segera aku masukkan ke dalam gelas berisi air panas. Aku tak tahulah rasa apa. Kau telan jelah.
"Telefon pintar awak tertinggal di padang tadi" dia meletakkan iPhone 8 Red aku atas meja. Fuh, nasib baik tak dicuri. Edisi terhad ni.
"Terima kasih. Minumlah" aku meletakkan segelas coklat panas di hadapannya.
"Tak apalah. Saya nak cepat. Lagi satu, takziah atas pemergian kawan awak. Kita yang masih hidup ni kena teruskan kehidupan. Jangan hampakan harapan mereka. Saya balik dulu" dia mencapai kasut kulitnya dan disarungkan ke kaki. Aku nak rasa apa ni?
Terharu?
Marah?
"Saya balik dulu. Esok jumpa dekat sekolah" dia masuk ke dalam Bentley Continentalnya. Aku tersengih sendiri.
Eh?!
Dah kenapa aku sengih seorang diri? Gila dah agaknya.
'Kenapa sampai datang ke rumah? Nampak mesra pula tu. Tak boleh jadi ni! Aku kena masuk jarum' monolog Daniel yang sedang memerhati gerak-geri guru baharu itu dari kejauhan.
Aku mencapai iphone 8 Red aku yang berada di atas meja kopi di ruang tamu. Tak sampai 24 jam, dah beribu pesanan masuk. Semuanya dari aplikasi WhatsApp.
Satu pesanan menarik perhatian aku. Aku mengetik pesanan tersebut. Ni kes buang tabiat ni. Tetiba nak hantar pesanan pada aku.
Pengawas Durjana
onlineWeyh ✅
04.02 pmKenapa Sir Jeon datang rumah kau? ✅
04.02 pmKenapa kau sibuk nak tahu?
04.14 pm✔️Kau masih tak kenal siapa dia ✅
04.15 pmDia lagi baik. Kalau nak banding dengan kaulah.
04.15 pm ✔️
Adakah dia tahu sesuatu tentang Sir Jungkook sehinggakan dia memberi amaran kepadaku? Tapi, kalau dia ada niat tak baik, apa gunanya jadi cikgu? Cikgu tu kan murni? Tak faham aku si Daniel ni. Sejak bila ambil berat tentang urusan hidup aku?
{🌟} Vote 😘
[💬] Comment 😍
Salam sayang dari author, love you to the moon and never come back 😘💓
YOU ARE READING
Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•
Teen Fiction🇨 🇴 🇲 🇵 🇱 🇪 🇹 🇪 🇩 [Siri Bangtan x Readers] 💄K-Novel💄 Suami hak milik persendirian. Sharing is not caring. Perampas akan didakwa! 💜Cinta tak kenal usia 💜 By: Miss_RoseGold Highest rank : #1 in imagine [11/8/2018] #1 in kpopimagine [11/5...