"Eh, Hara? Maksud awak, kawan sekelas awak tu? Mana dia?" soal Jungkook seperti orang dungu. Berpeluh telapak tangannya apabila Daniel melangkah menghampiri kenderaan utiliti sukan yang dipandu oleh Xiao Lu tadi.
Daniel meluru dan membuka pintu di tempat duduk penumpang bahagian belakang. Namun, segalanya hampa apabila dia hanya menemui sebuah beg pakaian.
"Eh, kau ni siapa? Kenapa tiba-tiba kau nak buka pintu kereta aku ni" Xiao Lu mencengkam bahagian leher Daniel.
"M-maafkan saya. Saya ingatkan encik ada bawa kawan saya. Mungkin cuma imaginasi saya saja. Maafkan saya sekali lagi" Xiao Lu melepaskan cengkaman tersebut lalu Daniel segera menunduk di hadapannya. Setelah Daniel berlalu pergi, Jungkook berlari ke arah Xiao Lu.
"Hyung! Mana Hara? Budak lelaki tadi ada jumpa Hara tak? Dia ada apa-apakan H--" mulutnya segera ditekup oleh Xiao Lu.
"Kamu ni kalau bertanya memang bertubi-tubi ke? Satu-satulah. Mati kalau hyung kena jawab semua sekali gus. Pertama sekali, Yingying dah bawa Hara balik Seoul terlebih dahulu. Dah mengarut sangat budak tu. Tiba-tiba dia nak pandu kereta ni tadi. Nasib baik Yingying sempat halang. Sebelum dia buat perkara lebih pelik, hyung suruh Yingying hantar dia dulu ke kondominium korang. Yang kedua, budak lelaki tadi tu siapa?"
"Budak tu sekelas dengan Hara. Tapi, kami belum dedahkan status kami pada khalayak ramai. Sebab tulah Kook risau kalau rahsia kami terbongkar. Habislah Kook nak kena menjawab soalan daripada guru-guru dan pelajar sekolah tu" Xiao Lu mengangguk faham. Dua orang lelaki itu kemudiannya meneruskan perjalanan pulang ke Seoul yang tergendala sebentar tadi.
S
K
I
P
"Terima kasih, hyung sebab hantarkan Kook. Terima kasih Yingying sebab dah tengok-tengokkan Hara" adik beradik Xiao itu hanya mengangguk sambil tersenyum. Xiao Lu memeluk Jungkook sebelum mereka berdua bertolak pulang ke Jeollabuk-do.
Telefon pintarnya dikeluarkan dari kocek seluar. Nama seorang kenalan diketik sebelum talian diisi dengan suara seorang gadis.
"Nara, lama lagi ke kamu nak sampai? Saya dah kena bertolak ke lapangan terbang. Sir Jung dan Sir Min dah lama menunggu"
"Kami dalam perjalanan, Sir Jeon. 15 minit lagi sampailah"
"Kalau macam tu, saya tinggalkan kunci di peti surat bernombor 101. Beritahu pengawal keselamatan yang kamu ialah tetamu saya. Kalau ada apa-apa, cepat-cepat telefon saya. Okay?"
"Baik, sir. Tak ada masalah"
Panggilan ditamatkan sebaik perbualan selesai. Kelibat kereta Hyundai Palisade milik Hoseok sudah kelihatan memasuki kawasan kediamannya.
"Sorry, hyung. Susahkan hyung saja sebab terpaksa ambil Kook sampai sini. Kook dah tak larat nak memandu kereta. Kalau tak disebabkan amanah Tuan Pengetua, Kook takkan ikut ke lapangan terbang"
"Tak apa. Bukan susah sangat pun. Tapi, kalau hyung tanya satu soalan, boleh tak Kook jawab dengan jujur?" Hoseok memandang Jungkook melalui cermin pandang belakang sambil tangannya ligat mengawal stereng. Kening lebat milik Jungkook bertaut lantas dia hanya mengiyakan permintaan Hoseok.
YOU ARE READING
Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•
Teen Fiction🇨 🇴 🇲 🇵 🇱 🇪 🇹 🇪 🇩 [Siri Bangtan x Readers] 💄K-Novel💄 Suami hak milik persendirian. Sharing is not caring. Perampas akan didakwa! 💜Cinta tak kenal usia 💜 By: Miss_RoseGold Highest rank : #1 in imagine [11/8/2018] #1 in kpopimagine [11/5...