💣9

3.4K 318 62
                                    

Aku melangkah masuk ke kawasan sekolah dengan langkah longlai. Dalam bas tadi ramai gila orang. Sampai jadi tin sardin. Ketiakku menangis meraung. Kalau balik sekolah nanti, tak tahulah bau apa. Mengaum baunya.

Beberapa orang pelajar yang lalu-lalang memandang aku pelik. Apa? Tak pernah tengok orang cantik ke sebelum ni?

Sebaik aku meletakkan beg silangku ke dalam locker, dua orang pelajar perempuan berdiri di belakang aku.

"Weyh, kau tengok tu. Bad girl sekolah pakai stokin panjang! Kena bagitahu satu sekolah ni" jerit Minjee.

"Kenapa kau tergedik-gedik ni? Teman lelaki kau ada spare part baru ke?" kata-kataku membuatkan gadis itu mengetap giginya. Kepantangan dia kalau orang burukkan teman lelakinya.

"Kau ni kan!" dia cuba mencapai rambut aku. Malangnya, tangan pendeknya tidak memberi kerjasama membolehkan aku mencapai rambutnya terlebih dulu. Bermulalah perang tarik rambut.

Rakan sekongkolnya, Suzy sudah beredar dari situ. Selang beberapa minit, aku terlihat kelibat Suzy yang datang bersama Bambam, teman lelaki Minjee.

"Woi, kau lepaskan Minjee aku!" dia meleraikan genggaman tanganku ke atas rambut Minjee. Bambam cuba mencekikku namun aku tangkas menendang celahan kangkangnya dengan kuat. Biar kau mandul terus.

"Sorry, bro. Kau bukan tandingan aku" aku mengatur langkah untuk masuk ke kelas. Minjee dan Suzy memapah Bambam ke bilik rawatan. Semoga keturunan kau berakhir. Baru saja beberapa langkah aku menapak, namaku diseru.

"Kim Hara!" ah, seruan bala dah datang.

"Minjee kata kau sepak alat sulit Bambam?"

"Apa kaitannya dengan kau?"

"Ikut aku pergi balai disiplin"

"Tak! Masalahnya, salah aku ke? Betina tu yang kacau aku" aku dah penat dipersalahkan. Kalau bergaduh, mesti aku yang kena. Orang yang sepatutnya kena, terlepas begitu saja.

"Nanti kau bincang dengan cikgu. Cepat ikut aku" aku mengikuti ayunan langkahnya dari belakang. Lantaklah nak jadi apa pun. Dah malas nak fikir. Aku meminta Sunny dan ahli skuad yang lain untuk mengambil beg sandangku di locker.

"Sir. Sir free tak sekarang?" soal Daniel sebaik kami tiba di balai disiplin.

"Ya, saya free. Kenapa? Hara buat hal lagi" Daniel mengangguk pelan. Keluhan berat terlepas dari dua ulas bibir merah jambu Jungkook.

"Apa pula yang dia buat kali ni?"

"Dia tendang kemaluan pelajar lelaki"

"Suruh dia masuk. Awak boleh masuk kelas" Daniel keluar dan panggil aku. Aku pun masuk dengan gaya cool dan memasang riak wajah tak bersalah.

"Kim Hara. Kenapa awak masuk sini?"

"Tak tahu"

"Awak tahu tak? Tendang kemaluan pelajar lelaki itu dikira satu buli?" aku menggulingkan bebola mataku. Bambam tu saja yang lembik. Sir Jungkook bangun dan membuka laci di belakang kerusinya. Sesampul kertas diletakkan di hadapanku.

"Saya nak kamu siapkan semua soalan Sains ni. Kalau tak faham, boleh tanya saya. Jangan keluar rehat atau balik sebelum semua ni siap. Faham?" aku menjeling kertas tersebut. Baru tengok, dah serabut otak. Dan ketebalannya, bukan main-main.

🐍🐍🐍


'Budak ni faham semua soalan ke? Langsung tak tanya aku pun. Meragukan ni' Jungkook mula mengangkat punggung dari kerusinya. Hara masih dalam keadaan tegak. Tapi, matanya tertutup rapat.

Cikguku Suami Private 💜jjk 💜 (16+) •✓•Where stories live. Discover now