19

33 6 4
                                    

"Si v poriadku? Urobil ti niečo ten pán?" premeriavala si ho očami a potom na mňa nevraživo pozrela. Urobil som krok k nej, ale vystrela ruku a aj s chlapcom sa odtiahla.

"Nepribližuj sa! Zostaň kde si!" 

"On je môj kamarát. Chcem vidieť mamičku!" Začal nariekať trpaslík a ona znova upriamila pozornosť na neho. Stačil ten neznesiteľný nárek a ja akoby som neexistoval Potichu som premýšľal, i by sa rozbehla ku mne, ak by som sa rozplakal. 

"Uvidíš ju, Gene. Hneď jej zavolám." vzala ho za ruku a ťahala dnu.

"Ty! Počkaj tu! Ani sa nepohni!" prikázala mi a ja som sa nespokojne zamračil. Jej tón vôbec nenaznačoval vďaku, ba ani uznanie. Nie že by som o to stál, ale dúfal som, že to pomôže, aby som sa s ňou zblížil.

Stál som tam niekoľko minút, kým sa vrátila.

"Vraví, že si ho našiel a zachránil. Vraj si bol ako Spiderman." samoľúbo som sa pousmial.

"Len som ho sem odprevadil. Chudák malý, nevedel sa vrátiť domov." 

"Čo sa mu stalo s ústami?" zaujímala sa ustarostene.

"Našiel kúsok chcela a od hladu doň zahryzol. Bol ako kameň."

"Zavolala som jeho rodičom, pýtali sa na teba. Chcú sa s tebou stretnúť."

"Prečo?" vyštekol som zdesene a ustúpil, akoby už stáli za ňou. 

"Vieš koľko detí v Derry zmizlo? Chcú sa ti poďakovať. Gene je prvý, tkorý sa našiel živý a zdravý."

"Nechcem ich vidieť!" nechápavo ku mne pristúpila.

"Prečo?"

"Len som ho priviedol. Nechcem ich vidieť, nemusia mi ďakovať." koktal som náhlivo a obzeral sa, akoby som hľadal najvhodnejšiu cestu na útek.

"Dobre, upokoj sa!" chytila ma za trasúcu sa ruku a podozrievavo mi pozrela do očí.

"Ty nechodíš moc medzi ľudí, však?" Úprimne som potriasol hlavou a sklonil zrak.

"Čo keby som bola pri tom? Len ti podajú ruku, poďakujú a je to." 

"Nie. Nechcem. Prídem sa pozrieť, ako sa má Gene. Ale nič viac." Náhle som sa zvrtol a rýchlo sa pobral preč, ale ona ma predbehla a postavila sa mi do cesty.

"Počkaj! Nemôžeš len tak odísť. Toto... je skvelá správa. Ak sa našiel Gene, možno nájdu aj ostatné deti. Musíš povedať polícii, kde presne si ho našiel!" Začínal som si uvedomovať, že sa môj plán komplikuje. Hrozne sa komplikoval. A tak som radšej cúvol.

"Nie!"

"Ale..." začala znova no ja som ju nenechal dokončiť.

"Nie!" vytrhol som sa jej zo zovretia a utekal preč. Ešte raz som sa k nej otočil s nenávistným pohľadom. Všetko pokazila. Všetko! Tá prekliata ženská!

Billy, denník jedného klauna (Pennywise ff AU)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora