33. Kapitola

115 8 0
                                    

Deň zastupiteľstva

Alice vstúpila do miestnosti plnej ľudí, každý v miestnosti pozorne počúval slová starostu Grifina. V prvej rade ako obvykle sedeli členovia rady a prvých päť stoličiek obsadili rodiny zakladateľov. Pri Bobovi bolo jedno miesto voľné. Nič sa nezmenilo, každý čakal aj najmladšiu Masseyovú. Jediná zmena, ktorá nastala bol Zach, ktorý pozorne sledoval situáciu, stál pri vchodových dverách. Keď okolo neho prešla Alice spozornel. Chytil ju za ruku, čím Alice musela prudko zastať.

„Alice čo tu robíš?“ Spýtal sa potichu Zach.

„To čo som mala už dávno.“ Odhodlane odvetila Alice a pokračovala smerom k pódiu, vtedy si ju všimol starosta.

„Aaa slečna Masseyová, to by nebolo zastupiteľstvo bez vás. Pódium je vaše.“ Odvetil starosta a odišiel s pódia. Všetci prítomný sledovali Alicine kroky, ktoré viedli k pódiu. Alice prišla k rečníckemu pultu. Zhlboka sa nadýchla a začala.

„Vždy keď som tu stála, išlo mi len o jedno, o záchranu starej skoro rozpadnutej budovy. No dnes my ide o niečo úplne iné.“ V miestnosti ostalo hromové ticho, každý čakala už známu Alicinu reč, ktorá každého presvedčila, no dnes Alice začala úplne inak.

„Chcem tým povedať. Vlastne chcem sa vás spýtať. Čítal s vás niekto, mestské kroniky alebo denníky? Vie niekto prečo toto mesto založili? ... Jasné že to nikto nevie, rodiny zakladateľov Massey, Harmon, Grifin, Powel, Saylor a Comer, týchto šesť mien sa v tomto mesta spomína od nepamäti. S rodiny Comerových spravili netvorov ale skutočnosť je iná. Táto rodina mala toto mesto spojiť a dať ľudom trochu iným ako sme my,  druhú šancu ale všetko sa to zničilo, kvôli nám. Všetci v tom máme prsty, teraz sa musí celé mesto dozvedieť pravdu, ktorá j ...“ Alice nestihla dopovedať a starosta jej vytrhol mikrofón aby nemohlo dokončiť to čo začala. No celú situáciu zmenila jedna osoba. Hrdo vošiel do miestnosti zo slovami:

„Chceli ste Comera? Tu ho máte!“ Povedal hrdo Theo. Ruky dal nad hlavu na znak toho že sa vzdáva. Zach zo svojej ležérnej pózy spozornel. Alice ostala v šoku.

„Theo čo to robíš?“ vykríkla a rozbehla sa k nemu, no starosta ju zastavil. Celá sála hľadela na mladého muža, nikto netušil, kto to vlastne je, okrem zakladateľov, ktorý sa ho báli.

„Ukončime to už.“ S odporom dopovedal Theo. Zach, zobral putá, ktoré mal za opaskom, pristúpil k Theovi, stiahol mu ruky za chrbát a spútal mu ich. Putá boli potreté železníkom, Theovi telom prešla pálivá bolesť, bolestne sa nadýchol a pokračoval.

„Sídlo Comerových, je prepísané na Alice Masseyovú. Len ona môže disponovať s celým majetkom a však až keď nadobudne  plnoletosť, do vtedy je sídlo odsúdené ku chátraniu, potom si s tým miestom spravte čo chcete. Čo usúdi Alice za vhodné.“ Odvetil Theo, ktorý od bolesti zastonal.

„Theo čo to robíš.“ Alice zo sebou trhala a snažila sa dostať ku svojej láske až sa jej to podarilo zo slzami v očiach sa rozbehla k Theovi. Hodila sa mu okolo krku a vtisla mu bozk, ktorý jej Theo opätoval, akoby nemali divákov. Zach, ktorý stál hneď za Theom odvrátil pohľad, bolo mu nepríjemné pozerať sa na nich.

„Theo, ľúbim ťa.“ Alice mu vtisla ďalší bozk.

„Nikdy  ťa neprestanem milovať, nech sa stane čokoľvek. Alice ja už nedokážem viac utekať, už viac nie. Milujem ťa s celého srdca. Moje srdce bude byť navždy len pre teba, moja princezná.“ To bolo to posledné čo Theo povedal. Zach s ním trhol a odviedol ho nevedno kam. Alice sa podlomili kolená, spadla na zem, kde začala vzlykať.

***

„Evelyn poslal ma za vami Theo, je to naliehavé musíme odísť.“ Bez zaklopania, vošiel dnu Simon.

„Ale vám to dlho trvalo.“ Vyšla sebavedomá starenka spoza dverí. Spravila zvláštne gesto rukou. Simon ucítil ako mu niekto trhol rukami a spútal mu ich niečím čo ho nesmierne zabolelo.

„Bolí to Simon? Takú bolesť spôsobujete vy druhým. Pre teba som pani Clare.“ Pohŕdavo pozrela na Simona.

„Vy ste jedna s nich?“ Simonovi to všetko došlo veľmi rýchlo.

„Nie, Simon, nie som jedna s nich, som viac. Vediem ich.“ Odvetila Evelyn.

„Mike, odveď tohto mladého upíra, do bielej miestnosti, tam sa naučí poriadku.“ Odvetila Evelyn a odišla.

Dar nociWhere stories live. Discover now