Skylar siedziała w jaskini i czekała na Rogera, ponieważ kazała mu zbadać teren. Po chwili droid wrócił.
- Znalazłeś jakieś wyjście? - Spytała.
- Na razie tylko jedno. Ma pięć centymetrów średnicy.
- Więc szukaj dalej.
- Rozkaz.
Droid poszedł, ale zaraz się zawrócił i spytał:
- A twój miecz świetlny? Nie możesz zrobić dziury?
- Nie. Obawiam się, że ktoś mógłby to usłyszeć i zaatakować. Szukaj.Droid wrócił po długim czasie.
- Znalazłem wyjście - zaczął. - Łatwo przez nie przejdziemy.
- To dobrze, idziemy - powiedziała Skylar wstając. Dziewczyna szła, ale droid stał w miejscu.
- Jest jedno ale - powiedział.
- O co chodzi?
- Na zewnątrz czyhają tamte zwierzęta.
- Spróbuję się z nimi dogadać. Jak mi się nie uda, będę walczyć.Skylar wyszła na zewnątrz. Za nią Roger. Dziewczyna obserwowała stworzenia. Nie widziały jej, więc podeszła do nich spokojnie.
- Przepraszam, nie przeszkadzam? - Zaczęła. Kontynuowała - Ja i mój droid potrzebujemy pomocy. Wiecie może, gdzie tu jest jakieś miasto?
Stworzenie ryknęło.
- Co on powiedział? - Spytał droid.
- Że mi nie ufają. Muszę oddać broń.
Dziewczyna dała broń stworzeniom. Później jeden z nich znowu ryknął.
- Co on mówi? - Zapytał ponownie droid.
- Uważają cię za broń i chcą cię zniszczyć.
- Nie wystarczy po prostu mnie wyłączyć?
- Wyraził się jasno, że trzeba cię zniszczyć. Ale nie dopuszczę do tego.
Skylar zwróciła się do stworzeń:
- Czy mogę wyłączyć droida, zamiast niszczyć?Jedno ze stworzeń uderzyło mocno o ziemię długim patykiem. Później dał znak reszcie, żeby strzelali do Skylar i Rogera. Skylar zaczęła uciekać. Droid strzelał do stworów, zabijając jednego z nich, przez co bardziej się wkurzyły. Droid więc uciekał ze Skylar. Nagle dziewczyna zobaczyła jakiś statek.
- Roger! Widzę statek!
- Czy on do kogoś należy?
- Może, ale lecimy tym statkiem. Najwyżej zabierzemy się z właścicielem.Wtedy jeden ze stworów urwał Rogerowi głowę. Skylar uciekała dalej zostawiając Rogera. Po chwili została otoczona. Nie mogła się wydostać, ani walczyć. Dalej nie miała miecza. Kiedy przyciągnęła Mocą pistolet droida, stworzenie złapało broń. Skylar znów była bezbronna.
CZYTASZ
Skylar Veniss || Gwiezdne Wojny: Historie
FanficSkylar, osiemnastolatka, pochodzi z Naboo, mieszka na odludziu na ojczystej planecie próbując się utrzymać przez zbieranie znalezionych przez siebie pieniędzy. To dziewczyna, która mimo wieku zostaje przyjęta do zakonu Jedi jako padawan. Akcja zacz...