10

2.8K 214 135
                                    

Jungkook dan Jinyoung keluar dari dewan dan dada Jungkook sudah kurang berdebar seperti tadi. Dilepaskan pautan tangannya di leher Jinyoung dan berdiri seperti biasa.

Jungkook melihat sekeliling, tiada bayang Taehyung. Jungkook menarik nafas lega.

" kau bergaduh ke dengan dia? "

Soal Jinyoung yang sudah mengorak langkah kehadapan dan diikuti oleh Jungkook.

" bertikam lidah je, "

Balas Jungkook pantas, Jinyoung memandang Jungkook sekilas. Dia sebenarnya pelik kenapa mereka berdua memegang dada mereka dengan keadaan yang sama?

Apa sebenarnya yang terjadi tadi? Risau juga Jinyoung dibuatnya.

" habis apa jadi sampai kau dengan Taehyung pegang dada macam tu sekali dengan keadaan yang sama? "

Soal Jinyoung membuat Jungkook sedikit teragak-agak. Jungkook homphobic, takkan tiba-tiba dia sukakan lelaki bukan? Dia masih straight dan dia homphobic.

" kalau kau berdebar bila dengan perempuan, maksudnya kau sukakan dia betul? "

Soal Jungkook kembali dan membiarkan soalan Jinyoung tergantung sepi.

" betul, why? "

Jinyoung memandang Jungkook tenang. Adakah soal Soyeon? Fikir Jinyoung. Yelah, takkan Jungkook songsang kut?

" kalau dengan lelaki? "

Jinyoung sedikit terkejut dan mengerdipkan matanya beberapa kali. Jadi ini soal Jungkook dan Taehyung lah?

" sama jugalah, "

Balas Jinyoung masih dalam keadaan terkejut. Jungkook menghela nafas berat. Dia seperti tidak meyakini dirinya sekarang. Dia masih straight, tolonglah jangan bengkok.

" kau dengan Taehyung. Aku rasa perasaan korang sama, "

Sambung Jinyoung membuat Jungkook pula yang terkejut. Apa yang dia cuba sampaikan ni?

" taklah, mungkin Taehyung bereaksi macam tu sebab Soyeon. Yelah, tadi dorang jalan sama berkemungkinan Soyeon cakap sesuatu yang buat Taehyung berdebar? "

Soal Jungkook dan Jinyoung pantas menggeleng menolak kata-kata Jungkook.

" no, tadi aku nampak Taehyung, Wonwoo dengan Soyeon keluar dewan. Taehyung tak berbual dengan Soyeon pun, tiba-tiba lepas Soyeon dan Wonwoo pergi dia terus pegang dada dia, "

Balas Jinyoung sekali lagi membuatkan Jungkook terkejut.

" aku tak kesah lah semua tu, aku pun dah malas nak fikirkan pasal dada aku yang berdebar tadi, "

Kata Jungkook dan Jinyoung hanya mengangguk faham.

 ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄
Loceng terakhir menandakan waktu untuk pulang ke rumah. Namun, hari ini hujan turun dengan lebat pada waktu balik. Pemandu peribadi setiap pelajar menjemput mereka satu persatu.

Jungkook melihat titisan air yang jatuh dari kaki lima. Jungkook memerhati jam tangannya sudah menunjukkan pukul 5.59 petang. Jungkook mengeluarkan telefonnya dan aplikasi whatsapp ditekan.

--

Ahjussi Yoon
Last seen today at 5.30 pm

Jungkook-ah, ahjussi lambat sikit. Nak beli barang sekejap.
5.30 pm

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now