18

2.4K 175 80
                                    

" tuan Taehyung- "

Seorang wanita berpakaian seragam masuk ke dalam apartmen Taehyung dan melihat aksi yang dipamerkan oleh Taehyung dan Jungkook, dia segera berpaling membelakangi Taehyung dan Jungkook.

Jungkook ingin melepaskan pelukannya namun ditahan Taehyung lalu Taehyung menggelengkan kepalanya. Pelukan mereka di eratkan oleh Taehyung.

" kau tak ketuk pintu ke? "

" dah tapi tuan tak bukak pintu jadi saya masuklah. Maaf saya tak tau, "

Taehyung hanya mengangguk wanita tadi memusingkan semula badannya menghadap ke arah Taehyung dan Jungkook. Jungkook yang sedikit malu menutup wajahnya pada dada Taehyung.

" ada perkara saya nak bincangkan dengan tuan, "

Ujar wanita tadi serious lalu mengambil tempat di sofa bersebelahan Taehyung dan Jungkook. Taehyung dan Jungkook bangun dari posisi mereka dan duduk semula.

Jungkook bangkit dan terus ke dapur membuat sedikit air untuk wanita yang datang itu. Jungkook sesekali melirik wanita tersebut dari jauh.

" tuan buat apa dengan lelaki tu? "

" dia kekasih aku, suka hati aku lah nak buat apa dengan dia, "

Balas Taehyung memandang Jungkook yang berada di dapur sekilas.

" kau nak bincang pasal apa ni? "

Sambung Taehyung melihat ke arah wanita tadi.

" macam ni, tuan nampaknya dah buat keputusan yang salah kali ni. Bila tuan putuskan hubungan dengan Yuna reputasi syarikat menurun dan saham pun dah menurun. Kebanyakkan syarikat yang melabur dengan Encik Kim adalah syarikat yang disyorkan oleh Yuna. Bila tuan putuskan hubungan dengan Yuna mereka terus menamatkan kontrak dengan syarikat kita, "

Ujar wanita tadi panjang lebar. Taehyung meraup rambutnya ke belakang lalu mukanya diraup perlahan. Jungkook meletakkan dulang yang berisi air di atas meja lalu duduk di sebelah Taehyung.

" Soyoung, kau sediakan sidang media untuk aku, nanti pagi dalam pukul 9 atau 10 aku akan pergi sana. Aku nak jelaskan kenapa aku putuskan hubungan dengan Yuna lepas tu sekali buat Yuna lingkup, "

Jungkook memandang Taehyung dan mengenggam tangan Taehyung perlahan. Taehyung memandang Jungkook yang tiba-tiba mengenggam tangannya.

" kalau kau tak buat dia lingkup tak boleh ke? "

Soal Jungkook dan Taehyung menggeleng. Tangan Jungkook digenggam lebih erat.

" tak boleh sayang. Kalau nak buat Yuna tu senyap aku kena buat dia lingkup, "

Soyoung yang mendengar Taehyung memanggil Jungkook dengan panggilan sayang sedikit terkejut lalu melihat Jungkook dan Taehyung silih berganti.

" tak yah lah buat dia lingkup. Dia nak makan apa kalau dia tak ada duit kan? Kau tak kesian ke? Walaupun kau hidup dalam kemewahan kau kena ada rasa simpati dengan orang sekeliling kau. Tak kira lah kau kenal dia atau tak, "

Ujar Jungkook memandang Taehyung. Taehyung mengecup dahi Jungkook perlahan lalu mengangguk.

" baiklah sayang, aku ikut nasihat kau okay? "

Balas Taehyung lalu memandang semula ke arah Soyoung yang sedang menatap Jungkook takjub.

" hei dia aku punya, "

Kata Taehyung melihat Soyoung seakan terpana melihat Jungkook sedari tadi. Jungkook yang baru mengingati kehadiran Soyoung ingin melepaskan genggaman tangannya daripada Taehyung namun Taehyung segera menahannya.

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now