49 ; ꜰʟᴀꜱʜʙᴀᴄᴋ

1.6K 115 74
                                    

Re cap chapter 46 takut memasing tak faham pebenda flashback ni cuba nak sampaikan 😹

✿❀✿

" tuan, "

Soyoung menggenggam lengan Taehyung membuat Taehyung memandangnya keliru. Taehyung mengangkat kedua keningnya sedikit terkejut.

" kenapa? "

" tak boleh jadi ni, "

" ha? "

Soyoung menarik Taehyung keluar dari dewan tersebut. Kesemua tetamu yang berada di situ keliru dengan perlakuan Soyoung tadi.

" hoi! kau nak pergi mana?! "

Teriak Encik Choi selaku appa kepada Yuna. Soyoung tidak mempedulikan kata-kata mereka dan masih menarik Taehyung.

" kenapa ni?! "

Taehyung merentap tangannya kasar lalu memandang Soyoung tajam. Soyoung mengeluh perlahan lalu memusingkan badannya menghadap Taehyung.

" kalau tuan masih sayang Jungkook, tunggu saya dekat pejabat, "

Ujar Soyoung lalu beredar dari dewan tersebut meninggalkan Taehyung terpinga-pinga seorang diri. Taehyung menggigit bibir bawahnya lalu mengangguk perlahan.

" Jungkook, "

Taehyung terus berlari mendapatkan keretanya dan meluncur laju diatas jalan raya. Taehyung berhenti tepat dihadapan pejabatnya setelah menempuhi kesesakan lalu lintas tadi.

Taehyung masuk ke dalam pejabatnya menunggu Soyoung. Taehyung sesekali melirik ke arah pintu sambil tangannya ligat menaip di papa kekunci. Pintu pejabat Taehyung diketuk dari luar.

" masuk, "

Kelihatan wajah Soyoung di sebalik pintu tersebut. Taehyung sedikit tersenyum melihat Soyoung. Soyoung mengambil tempat di hadapan Taehyung lalu memandang Taehyung serious.

" benda apa yang kau nak cakap sampai aku kena pergi pejabat gini? "

" its about Jeon Jungkook, Choi Yuna and Park Jimin, "

Taehyung mengerutkan dahinya mendengar ketiga-tiga nama tersebut.

" kenapa? "

" first of all, Sejeong ada call saya hari tu dia kata Jimin cederakan Jungkook, "

" wait what? Watafak? "

" tuan jangan melawak tiba-tiba, "

Taehyung tertawa perlahan lalu fokus kembali ada Soyoung.

" tapi Sejeong kata dia tak tau kenapa Jimin cederakan dia. Lepas tu Sejeong ada tanya patut ke dia berhenti dari terus berada di samping Jungkook? Sebab dia rasa dia tak jalankan tugas dia dengan baik, "

" tak, biar dia stay. Aku percaya keluarga kau dah jangan risau, "

Soyoung mengangguk faham lalu menarik nafasnya sebelum meneruskan ceritanya.

" saya dah jumpa semua bukti kukuh yang menyatakan anak tu bukan anak tuan, "

Mata Taehyung terbeliak terkejut dengan kata-kata Soyoung.

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now