Taehyung masuk ke dalam wad di mana Yuna berada lalu duduk di kerusi bersebelahan dengan katil Yuna. Yuna memandang Taehyung tenang.
" you kenapa? Okay tak ni? "
Taehyung tak menjawab sebaliknya memandang dokumen pada tangannya. Keluhan kasar dilepaskan sebelum memandang Yuna.
" aku akan bertanggungjawab atas segalanya, "
Yuna sedikit terkejut dan mengerdipkan matanya beberapa kali cuba menghadam kata-kata Taehyung.
" maksud you? "
Taehyung menyerahkan dokumen yang dipegangnya sedari tadi kepada Yuna tanpa melihat ke arah Yuna. Yuna sedikit keliru lalu mengambil dokumen tersebut dan dibuka.
" it is your child right? I told you so, "
Ujar Yuna sebaik melihat isi kandungan keputusan DNA tersebut. Taehyung memandang Yuna di hadapannya dengan sayu.
" ye aku akan bertanggungjawab tapi rasa cinta aku untuk kau takkan pernah wujud lagi. Walaupun tubuh aku dengan kau hati aku tetap untuk Jeon Jungkook, "
" kenapa you masih harapkan dia untuk kembali? Entah-entah dia dah pun jumpa orang lain yang gantikan you, "
" aku tetap dengan kata-kata aku dan janji aku. Aku sumpah hati aku cuma ada dia dan selamanya untuk dia, "
Yuna mengeluh kasar lalu wajah Taehyung ditatap sedikit marah.
" habis tu i? I tak layak dapat kasih sayang you? "
" tak, anak tu je layak sebab dia tak salah. Aku dah pernah cakap kan? Aku dah benci kau dan aku takkan biarkan hati aku dimiliki oleh kau lagi, "
" bukak lah hati you untuk i Taehyung. Jungkook dah ada orang lain! "
Bentak Yuna semakin tak puas hati dengan Taehyung yang terus menerus berdegil.
" kau beria cakap macam kau tau je dia dah ada orang lain. Kalau ada pun siapa? Kau tak tau better diam, "
" Park Jimin is already by his side, so what? "
" mana kau tau? "
Soal Taehyung pantas terkejut dengan kata-kata Yuna tadi. Yuna sedikit tersenyum sinis kepada Taehyung.
" you ada syarikat besar tapi kekasih sendiri tak boleh cari? "
" sebab aku tak suruh syarikat aku cari. Aku nak berjaya dengan usaha aku sendiri. Boleh kembali pada topik asal? "
Yuna sedikit berdehem dan memandang ke arah Taehyung dengan tenang.
" for your information, Park Jimin dah jumpa Jeon Jungkook. How do i know? Well i ada syarikat besar kot of course i know dia dekat mana. You je bodoh sebab nak jugak cari dia dengan usaha sendiri konon, "
Taehyung menjeling Yuna lalu memandang ke arah berlainan.
" anyway, Park Jimin tu dah tawan hati Jeon Jungkook. You lupakan lah Jungkook you tu, dia pun bukan nak dekat you dah, "
" kau Jeon Jungkook ke? "
" what do you mean? "
Taehyung tersenyum sinis memandang Yuna yang menatapnya pelik.
" i ask you, are you Jeon Jungkook? "
" of course i'm not, "
" then, kau tak tau apa yang dia rasa kan? Dah senyap, "
Yuna tergamam dengan kata-kata Taehyung yang agak pedas.
" bagi aku masa sebulan atau dua bulan untuk prepare majlis. Kau duduk diam-diam takyah semak nak jumpa aku. Kau nak jadi bini aku jangan buat aku serabut, lagi pun kau bukan boleh buat hari-hari aku ceria macam mana seorang Jeon Jungkook buat dulu, "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...