Jihoon membuka matanya saat Taehyung terlelap. Jihoon memandang lelaki dewasa di sebelahnya lalu mengusap pipi Taehyung.
" Tae appa sakit, Kook appa mana? "
Soal Jihoon pada dirinya sendiri. Jihoon turun dari katilnya lalu mengambil telefon Taehyung di meja bersebelahan dengan katil tersebut. Jihoon menekan punat nombor 1 pada telefon Taehyung dan telefon tersebut terus mendail nombor Jungkook.
" apa lagi Taehyung? "
Soal Jungkook di hujung talian. Jihoon mengerdipkan matanya beberapa kali sebelum menjawab.
" Kook appa, Tae appa darah, "
" H-hoon-ah, darah? "
" eung, tangan Tae appa darah. Tae appa tidur dengan Jihoon tapi tangan Tae appa darah. Jihoon takut, "
" K-kook appa datang sekejap lagi, "
Jungkook memutuskan talian membuat Jihoon sedikit keliru memandangkan dia baru berumur 5 tahun. Jihoon meletakkan telefon Taehyung ke tempatnya semula lalu naik ke atas katilnya.
" Tae appa akan okay. Sekejap lagi Kook appa sampai, "
Ujar Jihoon memandang luka di tangan Taehyung yang dah kering kerana tak di bersihkan. Setengah jam kemudian, Jungkook tiba di rumahnya lalu segera masuk ke dalam rumah meskipun dia sedikit teragak-agak. Jungkook menuju ke bilik Jihoon.
Kelihatan Jihoon masih belum tidur. Sebaik melihat kehadiran Jungkook, Jihoon segera turun dari katilnya dan memeluk Jungkook. Jungkook mendukung Jihoon lalu mengorak langkah ke arah katil. Jungkook meletakkan Jihoon di atas katil lalu mencapai first aid.
Jungkook duduk di atas katil dan meraih tangan Taehyung. Perlahan-lahan Jungkook membersihkan luka-luka yang sudah kering pada tangan Taehyung.
" Jungkook-ah, "
Gumam Taehyung dalam tidurnya membuat Jungkook memandang Taehyung serbesalah. Taehyung merasa tidurnya diganggu lalu membuka matanya. Anak mata Taehyung bertemu anak mata Jungkook membuat Taehyung refleks bangkit dari berbaring. Tubuh Jungkook dirangkul erat oleh Taehyung.
" aku nak sapu ubat dulu dekat tangan kau, "
Ujar Jungkook lalu menolak perlahan badan Taehyung. Taehyung mengeratkan pelukannya terhadap Jungkook.
" nak sign dokumen tu malam ni ke? "
Ugut Jungkook membuat Taehyung pantas melepaskan pelukannya dan menggeleng laju.
" aku tak nak hilang kau, "
" ada je depan kau ni ha, "
Taehyung tersenyum melihat Jungkook menyapu ubat pada tangannya. Tangan kiri Taehyung pantas mengusap rambut Jungkook perlahan.
" mana perempuan tu? "
" sayang, "
Jungkook memandang Taehyung sekilas lalu kembali fokus pada tangan Taehyung.
" polis dah tangkap dia. Aku kan dah kata tu semua bukan macam apa yang kau fikirian? "
" aku tau, "
" kau tau tapi kau tetap lari? "
" mana ada lari. Aku tak nak aku terlalu ikutkan emosi jadi aku pergi tenangkan diri aku sekejap tadi, "
Ujar Jungkook membuat Taehyung mengangguk perlahan.
" habis kau balik sebab dah okay lah ni? "
" taklah, Jihoon call aku tadi guna phone kau, "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Diversos〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...